Novinkou letošního ročníku šampionátu DTM je přechod od vozů kupé k limuzínám. Audi ve svých dvou továrních týmech nasazuje celkem šest speciálně upravených vozů Audi A4 DTM. Technické předpisy pro vozy DTM jsou velmi striktní a dávají konstruktérům jen velmi omezený „manévrovací“ prostor.
„Hodně zkušeností jsme si vzali z přípravy úspěšného speciálu Audi R8 pro vytrvalostní závody v Le Mans,“ vysvětluje Wolfgang Appel, šéftechnik divize Audi Sport. „Při vývoji modelu A4 pro DTM jsme se zaměřili především na snadnou přístupnost důležitých komponentů vozu a jejich rychlou výměnu. Celá zadní část karoserie se například dá rychle odejmout, také demontáž přední kapoty nebo dveří je dílem doslova okamžiku.“
V zájmu dokonalého rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy sedí pilot závodního Audi A4 DTM hodně vzadu, jeho sedačka je umístěna téměř do míst, kde jsou u sériového Audi A4 zadní sedadla.
Mohutný čtyřlitrový motor V8 o výkonu asi 460 k je umístěný za přední nápravou. Právě motor je během závodů DTM extrémně zatěžovaný – v DTM jde vlastně o sérii sprintů na vzdálenosti maximálně 170 km. Přesto regule DTM povolují pouze tři motory na tým a sezonu. Mohutný osmiválec přenáší svůj maximální točivý moment přes 500 Nm prostřednictvím dvoukotoučové spojky přes šestistupňovou sekvenční převodovku na kola zadní nápravy.
Celý speciál Audi A4 DTM je dlouhý 4800 mm, široký 1850 mm a vysoký 1200 mm, jeho hmotnost (včetně řidiče) činí jen 1080 kg.
Zdroj: Audi
Foto: Auto News Network