Tom Kristensen, druhý nejrychlejší z včerejší kvalifikace, nevyčkal při startovním manévru na zhasnutí světel a odstartoval předčasně. Vedení závodu okamžitě začalo vyšetřování, druhé místo si pohlídal Scheider před Tomczykem a Spenglerem. Jarvise s loňským Audi v první zatáčce poslal do smyku Green a mladší Brit se propadl na konec startovního pole.
Na konci třetího kola byl Kristensen penalizován a po návratu na dráhu se zařadil na poslední pozici. Podobně dopadl i Bernd Schneider, jenž se zařadil za Dána. Vedení převzal i dnes velmi rychlý Scheider, kterého s menším odstupem následovala trojice Tomczyk, Spengler, di Resta a další trojice Ekström, Rockenfeller, Green. Následovali Paffett, Premat, Winkelhock, Engel.
Obhájce titulu sice vydělal na výborném startu a zmatcích v první zatáčce, ale na dráze své soupeře spíše brzdil. Jarvis a Kristensen se postupně probíjeli startovním polem, ale nadějný Brit se nevyvaroval kontaktu s Albersem a poslal Holanďana do hodin. Expilot F1 sice v závodě zůstal, ale propadl se na poslední pozici.
Ve 14. kole započaly plánované zastávky v boxech, které mají na Oscherslebenu svoje nezměrné kouzlo v úzké pitlane a v dnešním závodě se výměna pneumatik a dotankování téměř celého startovního pole odehrálo v pouhých dvou kolech. Nicméně se pořadí téměř neměnilo. Na bodovaných pozicích si pozice prohodil pouze Green s Rockenfellerem.
Druhé zastávky následovaly v krátkém časovém intervalu, ale jezdci byli povoláni svými inženýry už ve větším rozestupu. Kristensenovi se přes bojovný výkon problémy nevyhnuly ani při jeho druhé zastávce u mechaniků, na kterou zajížděl už na sedmé průběžné pozici, avšak po problémech se zvedacím zařízením se propadl na místo čtrnácté.
Druhá polovina závodu přinesla více úspěšnějších soubojů o pozice. Nejprve se podařilo Greenovi překonat Rockenfellera a následně Ekströma, později se před obhájce titulu dostal i Rockenfeller. Dařilo se i Winkelhockovi.
Deset kol před cílem vedl startovní pole suverén víkendu Scheider, následoval kolega z Audi Tomczyk, trio Mercedesu Spengler, di Resta, Green, dále Winkelhock, Rockenfeller, Ekström, Premat, Engel, Kristensen, Schumacher, Schneider a další.
Krásný a úspěšný útok vymyslel Kristensen na Engela. Dán tlačil na plyn, body byly na dosah, ale brzy chyboval a díky smyku vyřadil nejen sebe, ale i Engela. Vedení povolalo bezpečnostní vůz a závod odstartovalo na poslední čtyři adrenalinová kola, která však změnu pořadí na bodovaných pozicích už nepřinesla.
Při slzách dojetí své manželky protnul cílovou čáru jako první Timo Scheider s vozem Audi. S jasnou převahou získal na Oscherslebenu své premiérové vítězství v šampionátu DTM. Dominantní postavení Audi podtrhl druhým místem jeho týmový kolega z tovární stáje Martin Tomczyk. Třetí místo, které považoval před závodem za úspěch šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug, získal Bruno Spengler a za ním projeli cílovou čárou jeho kolegové di Resta a Green. Nejlepším jezdcem s loňským vozem byl Winkelhock, jemuž sedla zvolená strategie a ve druhé části závodu neustále atakoval Greena.
Příliš se nedařilo Ekströmovi ani Schneiderovi, zato Ralf Schumacher se díky vyrovnané jízdě a potížím rychlejších soupeřů dostal do Top10. Vedení v hodnocení jezdců patří Timo Scheiderovi, mezi týmy kontroluje situaci Audi.