Rossi a ti druzí

Martin Juřička, 22. května 2009, 22:22 Google+

Fenomén, supestar, top jezdec ale pro mnohé taky velmi dobře se prodávající značka. Jméno Valentino Rossi a osoba Valeho je natolik v motocyklovém sportu jedinečná, že srovnání s někým jiným je prakticky nemožné...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv MOTO365.cz

Sdílejte článek

Popisovat osobu Valentina Rossiho na těchto stránkách by bylo nošením dříví do lesa. O každém dílu seriálu mistrovství světa silničních motocyklů jsou plné stránky všech sportovních médií novinových ale také internetových dávající dnešnímu světu novou tvář. Valentino Rossi je zosobněním ideálního stavu, kdy se snoubí naprostá jezdecká forma a dokonalost na trati s promyšlenými marketingovými tahy jeho manažerů starající se o kolmo letící hvězdu vzhůru. Na prodeji reklamních suvenýrů si agentury zastupující Rossiho přijdou na pěkných pár milionů - myšleno samozřejmě v eurech. Celosvětová známost Valeho a vzrůstající počet fanoušků po celém světě vytváří nové fankluby, které se neostýchají cestovat na závody přes půl světa aby spatřili svůj idol. Celý tento proces samozřejmě přináší peníze do kasy celého řetězce poskytovatelů služeb na jehož konci stojí opět Valentino Rossi umožňující tento kolos lidí, techniky, reklam a dopravních prostředků rozhýbat.

Bez jakýchkoliv pochybností můžeme říct, že aby se uskutečnilo to co bylo napsáno v odstavci výše musí mít někde nějaký základ. To o čem hovoříme je Rossiho schopnost udržet se v absolutní špičce MotoGP několik let. Vzpomeňme například Gibernaua, který z MotoGP odešel a nyní se vrátil aby dokázal, že jezdit pořád umí - ale momentální výsledky tomu nenasvědčují a je z toho pouze 16.místo v pořadí šampionátu. Proto lze s nadsázkou říci, že Setemu tak trochu ujel vlak a naskočit do něho nebude tak jednoduché. Naproti tomu Rossi se pohybuje do 3. míta již několik let a v minulé sezoně z toho bylo místo dokonce první. Je jakousi skrytou pravdou, že on je hlavně technický jezdec a umí jezdit zatáčkovité tratě, na kterých dominuje zejména v zatáčkách kde je nutné citlivě dobržďovat, balancovat na hraně fyzikálních zákonů, lehce naklánět motocykl tak, aby využil maximální potencilál svého stroje. Toto Rossi umí absolutně nejlíp na technický tratích. Na táhlých zatáčkách např. v Austrálii nebo Holandsku již to tak slavné není, což by mohlo být způsobeno motocyklem Yamaha, který na těchto tratích ztrácí v souboji s Ducati a Hondou, která dokáže na táhlých rovinkách rozbušit své válce více než zmiňovaná Yamaha. V minulosti na tomto v týmu dost popracovali a rok od roku by se měla hranice mezi motocykly vyrovnávat.  

Poslední složkou, která je nutná k tomu aby byl Rossi momentálně tam kde je, jsou jeho motocykly, na který závodil a také nezbytné technické zázemí s dostatečně edukovaným personálem. Vstoupil do MotoGP na Hondě na které vítězil, a kterou vyměnil před několika lety za Yamahu, na které hned první rok po výměně získal také mistrovský titul a dokázal tak, že je schopen závodit i na jiném stroji  než na Hondě. Toto mu někdy vyčítali, že spojení Rossi - Honda je konečné a nelze ho nikdy překonat. Rossi ale předvedl, že to není pravda a že dokáže více (dokonce je známá i povídačka podle které by Rossi vítězil i na vratech od stodoly). Jeho stáj Fiat Yamaha Team, ve kterém je jeho stájovým kolegou Lorenzo je letos připravena více než dobře. V minulých letech se Yamaha potýkala s nestabilitou a také měla i nižší výkon než ostatní hlavní konkurenti v bitvě o titul -  Ducati a Honda. Po zavedení pneumatických ventilů se výkonnost dost vyrovnala ale přesto je Ducati na dlouhých rovinkách rychlejší díky obrovskému, jedinečnému výkonu. Proto také možná doplatila v minulé sezoně na angažování Melandriho, protože se říká, že na Ducati se musí jezdec narodit aby ji dokázal zkrotit ve vysokém krouťáku a výkonu. Jestliže je spojení Rossi - Yamaha velmi silné, tak co může být silnější? Rossi se v minulosti několikrát vyjádřil, že by chtěl vstoupit časem do Formule1, jiní by ho rádi viděli na domácí značce Ducati aby bylo spojední double Italianos spojeno. Toto by mohla být v budoucnu hranice, kterou by nešlo v jistých mezích překročit. Jak se bude Rossimu dařit dále, jaké budou jeho kroky a jestli vyhraje letošní ročník a zvýrazní tak svoji dominanci na poli sportovním, marketingovém ale i osobním si musíme počkat ještě několik měsíců.
Vytisknout

Diskuze: Rossi a ti druzí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Ikona okruhu Indianapolis Motor Speedway - anotační foto

Ikona okruhu Indianapolis Motor Speedway

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud