V současné době prochází model ZX14 od Kawasaki premiéru na italském motosalonu Eicma. Je to také důvod, proč jsme zvolili představení tohoto modelu a také proto, že se jedná o jednu z nejsilnějších motorek, které se v oblasti supersportů vyskytují a k tomu troška historie na úvod. Předchůdcem tohoto modelu byla známá ZX12 ze série Ninja ale současná podoba celkové technologie motocyklu nezapře ani geny ZZR14. Označení Ninja mělo motocyklům s mateřskou zelenou propůjčit jakýsi cejch bojovnosti a tajemnosti, za kterou se tito bojovníci ukrývali. Nicméně na cestě nebyla Kawasaki v zeleném provedením tajemná, ba naopak, byla výraznou dominantou.
Mezi nejsilnější supersporty se řadí společně s Hayabusou od Suzuki, kdy omezovač na třísetkilometrové hranici je nutností. Síla motoru je natolik vysoká, že se mu říká gumožrout. Proto kdo si na tomto motocyklu bude chtít užít léto jak se patří musí počítat také s vyššími náklady na zadní gumu (minimálně 2x ji vyměníte), při krouťáku cca 154Nm se zadní guma sjede skoro sama. Nicméně tato neduha je jednou z mála, které tyto vysokoobjemové supersporty představují. Druhou výtkou je váha ale když si na druhou stranu uvědomíte, že se jedná o "čtrnáctikilo", tak to není až tak zlé.
Sportovní vzhled je to co si i tak obrovská motorka uchovává za každých okolností. Je to jednoznačně supersport ale manévrovatelnost nebude taková akční jako například u menší Kawy 6, 9 nebo 10. To co se designérům hodně povedlo je přední maska se čtyřmi světlomety, které dávají vzhled spíše malého auta než motocyklu. Pokud k tomu připočteme blinkry, které jsou ještě po stranách čtveřice světlometů, tak se jedná o malou světelnou show. Čirá optika zabudovaná od strany k straně je líbivá a tato varianta bude v budoucnu dalším milníkem v oblasti designu. Spolu s nasáváním umístěném ve středu masky ve tvaru srdíčka, to vypadá na srdcovou záležitost. Stejně ta zadní světlomety ala LED diod a blinkry zabudované do karoserie ukazují na propracovanost aerodynamiky a nějaké zbytečné vyčuhování mimo linie motocyklu kromě zpětných zrcátek a výfuků v podstatě nenajdete.
Kapotáž má po vzoru nižších supersportovních kubatur tvary, které mají zachovávat geny supersportovního stroje. Díky odvážným barvám v provedení černá-zelená nebo řerná-oranžová, která obzvláště vyvedená si barevná variace uchovává střídmý vzhled i zajímavé podívání zároveň. Posezení skýtá pohodlí pro jednoho a po odejmutí zadního krytu i pro spolujezdce. Široké sedlo a perforovaný povrch zajistí pohodlné posezení a větrání i na dlouhé cesty. Dva protiletadlové výfuky v chromovém provedení jsou zachovány ze starších modelů a stále mají ten líbivý vzhled.
MOTOR: 4-válec jednořadový, vodou chlazený, DOHC, 4-ventily na válec
OBJEM: 1352 ccm
VRTÁNÍ x ZDVIH: 84.0 x 61.0 mm
MAX KROUTICÍ MOMENT: 154 N/m při 7,500 ot./min.
KOMPRESNÍ POMĚR: 12:1
VSTŘIKOVÁNÍ: Injection DFI - Mikuni 44mm Mikuni
PŘEVODOVKA: 6-stupňová
ROZVODOVKA: Drive X-Ring Chain
PŘEDNÍ KOLO: 120/70 ZR17
ZADNÍ KOLO: 190/50 ZR17
PŘEDNÍ BRZDA: dvojitý plovoucí kotouč o průměru 310mm
ZADNÍ BRZDA: jeden kotouč o průměru 250mm
NÁDRŽ: 22litrů
VÝŠKA SEDLA: 80cm
POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST: 256kg
BARVY: zeleno-černá, oranžovo-černá
CENA: standard $12,099 / speciální edice: $12,399 (1USD=19,67kč)