Günther, Ilott a Erisson vítězí ve Formuli 3 na Hungaroringu

iMotorSport.cz, 18. června 2017, 22:32 Google+

Při příležitosti čtvrtého podniku sezony na Hungaroringu se evropský šampionát Formule 3 poprvé prezentoval v rámci DTM. Pole startujících se v Maďarsku o jeden vůz zmenšilo na 18 (chyběl Carlinův pilot Dennis), jinak ovšem zůstalo beze změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Joel Eriksson

Joel Eriksson | foto: Roman Klemm

Sdílejte článek

Text a foto: Roman Klemm

V páteční kvalifikaci pro sobotní závod se prosadil Němec Maximilian Günther (Prema) a dosavadní „britskou dominaci“ dokázal druhým časem prolomit i úřadující mistr německé F4, Joey Mawson (Van Amersfoort). Druhou startovní řadu si na okruhu, na kterém se pro závody nedalo počítat s mnoha možnostmi předjíždění, zajistili Jake Hughes (Hitech) a další z nováčků, Ind Jehan Daruvala (Carlin). Až na pátém místě se musel zařadit favorizovaný Callum Ilott (Prema), vedle něhož slavil svůj doposud nejlepší kvalifikační výkon kariéry Pedro Piquet (Van Amersfoort). Druhý ze silných Britů, Lando Norris (Carlin) si zapsal vedle Číňana Zhoua sedmý čas, Harrison Newey uzavíral společně s Mickem Schomacherem nejlepší desítku. Rozhodující session vůbec nevyšla dalšímu z lídrů celkového hodnocení, Joelovi Erikssonovi: Švéd sice ovládl volný trénink, v kvalifikaci zajel ale jen předposlední čas. 

1. závod: Poleman Günther stylem start-cíl
Průběh sobotního závodu potvrdil tušení pesimistů, že si diváci kolem přihlouplé trati u Mogyorodu příliš předjíždění neužijí: Poleman Maximilan Günther udržel do první zatáčky první místo a díky tomu, že nechyboval ani věhem následujících 21 kol, si dojel nejen pro neohrožené vítězství, ale zárověň i pro vedení v celkové tabulce.

Joey Mawson byl před startem penalizován a odsunut na 5. startovní pozici, pro zbývající dvě místa na stupínku vítězů si proto dojeli piloti, startující z míst dvě a tři: Hughes s Daruvalou. Jeden z mála předjížděcích manévrů závodu předvedl v 9. kole Mawson, když se ve druhé zatáčce prodral před Ilotta. Mick Schumacher dojel za Neweyem, Zhou a Norrisem devátý, Eriksson zachránil po startu z chvostu pole alespoň bodík za 10. místo.

Sen Pedra Piqueta o možném prvním špičkovém umístění ve Formuli 3 se rozplynul hned krátce po startu, když přes něj v páté zatáčce přeletěl Ralf Aron.

Výsledek 1. závodu F3 na Hungaroringu:
1. Maximilian Günther, Prema
2. Jake Hughes, Hitech
3. Jehan Daruvala, Carlin
4. Joey Mawson, Van Amersfoort
5. Callum Ilott, Prema
6. Harrison Newey, Van Amersfoort

2. závod: Poleman Ilott ve stylu Günthera
Základní kámen pro úspěch ve druhém závodě položil Callum Ilott již v kvalifikaci: Postavil svou Prema-Dallaru na pole-position před Erikssona, Norrise, Zhoua a sobotního vítěze, Günthera. Mick Schumacher se dokázal kvalifikovat jen jako 11. a Pedro Piquet se jako 15. vrátil do bezvýznamnosti chvostu pole.

O výsledku bylo rozhodnuto de facto již při sprintu do první zatáčky. Ilott tam dorazil jako první a po 22 kolech vyhrál i závod. V „husím pochodu po Hungaroringu“ mu na stupínek vítězů následovali Eriksson a Zhou, zatímco Norris start zaspal a zůstal bez bodů. Svým nejlepším výsledkem kariéry překvapil především mladý Němec David Beckmann (Motopark), když dojel za Hughesem jako 5. Mick Schumacher si polepšil alespoň na 9. místo před Habsburgem. 

Výsledek 2. závodu F3 na Hungaroringu:
1. Callum Ilott, Prema
2. Joel Eriksson, Motopark
3. Guanyu Zhou, Prema
4. Jake Hughes, Hitech
5. David Beckmann, Motopark
6. Maximilian Gunther, Prema

3. závod: do třetice vavříny pro polemana, tentokrát se smál Eriksson
Nejlepší startovní místo závěrečného závodu maďarského podniku si v kvalifikaci vybojoval Švéd Eriksson před Ilottem, Zhouem a Norrisem.

Junior BMW na startu neztratil nervy a prvenství udržel i v první kombinaci zatáček. Za ním se zařadili Ilott, Zhou, Norris a Beckmann, který opětně potvrdil, že jeho přestup do týmu Motopark nese ovoce. Znovu se nepředjíždělo. Prvních pět mělo navzájem již po dvou kolech sekundové odstupy a v nezměněném pořadí dojeli do cíle.

Situace na špičce celkového hodnocení se po 12 závodech celkem vyjasnila: o titul letos jede výhradně kvarteto Eriksson-Günther-Ilott-Norris.

Výsledek 3. závodu F3 na Hungaroringu:
1. Joel Eriksson, Motopark
2. Callum Ilott, Prema
3. Guanyu Zhou, Prema
4. Lando Norris, Carlin
5. David Beckmann, Motopark
6. Maximilian Gunther, Prema

Celkový stav evropského šampionátu F3 po 4 podnicích:

1. Joel Eriksson                     183 b.
2. Maximilian Günther         178 b.
3. Callum Ilott                      162 b.
4. Lando Norris                     155 b.
5. Guanyu Zhou                      68 b.

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Günther, Ilott a Erisson vítězí ve Formuli 3 na Hungaroringu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Audi i BMW: V DTM budeme v roce 2019 pokračovat, ale v roce 2020 chceme třetího výrobce

Eriksson, Joel

Misano: Odvážná strategie pomohla Erikssonovi k jeho prvnímu vítězství v DTM

di Resta, Paul

Misano: Di Resta ovládl úvodní noční závod v italském Misanu

Loïc Duval by si samozřejmě přál, aby byla Audi konkurenceschopnější v kvalifikacích

Duval: Na rivaly ztrácíme v kvalifikacích, závodní rychlost máme už stejnou jako BMW

Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony

Farfus: BMW letos v DTM jednoduše není tak rychlé jako Mercedes.

Paul di Resta slaví vítězství v Brands Hatch

Brands Hatch: Di Resta se udržel před Paffettem a slaví nedělní vítězství

Juncadella, Daniel

Brands Hatch: Juncadella slaví svoje první vítězství v DTM:

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství

Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Ogier si auto Mercedesu v Itálii již vyzkoušel

Sébastien Ogier, několikanásobný mistr WRC, pojede závod DTM!

Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto)

Aston Martin je spojován s možným vstupem do DTM ve spolupráci s Red Bullem a HWA

reklama
reklama

Doporučujeme

Vítězné trio Porsche (zleva) Brendon Harltey, Timo Bernhard, Earl Bamber

LE MANS: Legenda plná překvapení

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud