Technické regule v prvních třech ročnících byla stejná jako v předešlé Formuli 3000 ale od roku 1999 prošel tento šampionát rozsáhlými změnami pod taktovkou Mezinárodní (FIA) a také Japonské (JAF) automobilové federace.
Podvozky současných závodních vozů využívají tu nejmodernější techniku s důrazem na bezpečnost jezdců. Vozy, připomínající monoposty Formule 1, pilotované špičkovými závodními jezdci z celého světa svádějí vzrušující souboje v celém startovním poli. Výrobce motorů není stanoven a průměrný výkon pohybující se kolem 540 PS umožňuje maximální rychlosti přes 300 km/h.
Díky spolupráci s Fuji TV jsou všechny závody přenášeny na území Japonska a dále potom do celého světa v televizních stanicích ESPN/StarSports (Asie), BskyB (Velká Británie), Fox Sports International Network, AMS-TV Network (Čína), TV-3 (Malajsie) atd. Formule Nippon je nejsledovanější motoristickou disciplínou v Asii.
Jezdci Formule 1, kteří prošli Formulí Nippon:
Pedro De La Rosa (1997 Champion)
Ralf Schumacher (1996 Champion : Toyota)
Jacque Villenueve (Japanese F3 : Sauber)
Michael Schumacher (Ferrari)
Heinz-Harald Frentzen
Eddie Irvine
Alex Yoong
Mika Salo
Jean Alesi
Johnny Herbert
Esteban Tuero
Norbert Fontana
Ivan Capelli
a další
Japonští jezdci Formule 1 samozřejmě působily ve Formuli Nippon:
Satoru Nakajima
Aguri Suzuki
Ukyo Katayama
Shinji Nakano
Text: BPA sport marketing, a.s.
Foto: AUTO NEWS NEWTORK