První kolo nedokončil E. J. Viso a Robert Doornbos. Viso nezvládl zatáčku a šel do smyku, pár metru za ním, ale zcela nezávisle, ztratil kontrolu nad vozem i Doornbos. Pro Visa to byl obzvlášť hořký konec, neboť už sedmý z dosavadních sedmi závodů nedokončil!
Krušná chvíle se odehrála na vedení mezi Castronevesem a Dixonem. Oba velmi těsně bojovali o první místo až Castroneves přišel o přední přítlačné křídlo a Dixon si poškodil pneumatiku. Naštěstí pro ně byly vyvěšeny žluté vlajky, neboť Castroneveso křídlo se rozletělo po celé dráze. Zastávku v boxech využilo jen pár jezdců, mimo jiné i Franchitti. Restart proběhl pod vedením Briscoa a Schecktera, jenž startoval z šestnáctého místa.
Netrvalo dlouho a třetí žlutá fáze byla na světě. Tentokrát ji svou sólovou havárii zavinil Justin Wilson. Pitlane byla otevřená a opět pouze část startovního pole využila služeb mechaniků. Na čele se najednou objevila Danica Patrick, která byla v boxech na samém počátku.
Čtvrtou žlutou fázi v průběhu 55 kol vyvolal Raphael Matos, jenž v druhé zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a zároveň vyřadil projíždějícího Maria Moraese. Další série zastávek zamíchala pořadím, na prvním místě se objevil Tony Kanaan pronásledován Scheckterem a Wheldonem, který o několik kol později převzal druhou pozici.
Potřetí v roce nedokončil závod Tony Kanaan. V Iowě havaroval, krátce po zastávce v boxech. Kanaan nezvládl řízení a ve třetí zatáčce očesal monopost o bariéru. Šestý restart závodu se odehrál v režii Briscoeho, ale druhý Franchitti si po pár kolech ukořistil první místo.
Oba si ještě jednou prohodili pořadí, ale pak zelený vůz Daria Franchittiho nadobro převzal vedoucí pozici a vyhrál podruhé v sezóně. Rychlý Briscoe znovu zůstal těsně za branami victory lane, vedení v šampionátu si však udržel, o tři body před Franchittim.