Na start závodu se postavilo pouze 17 jezdců, protože Alessandro Piccolo nedostal po včerejší havárii svolení od lékařů, aby mohl nastoupit. Nejlépe odstartoval na pole position stojící Wirdheim, za kterým se seřadili Sperafico, Pantano, Toccacelo, Liuzii a další. Janiš byl po prvním kole devátý, hned za ním jel druhý jezdec českého týmu Schroeder. Hned v prvním kole havaroval Phil Giebler, pořadatelé ale dokázali vůz rychle odklidit a zpomalovací vůz mohl zůstat v boxech. Hodně diskusí zavládlo ohledně startu, protože první zatáčka St. Devote doznala kvůli výjezdu z boxů úprav. Na její vnitřní straně vznikl obrubník, který odděluje výjezd z boxů se samotnou dráhou, po startu ale tudy několik jezdců projelo. Komisaři závodu ihned začali incident vyšetřovat, pokud by se ukázalo, že jezdci tam najeli, aniž by se museli vyhnout kolizi, dostali by penalizaci.
Vedoucí trio jezdců se rychle odpoutalo od ostatních a Pantano začal dotírat na Sperafica. Jejich vzájemný boj byl vodou na mlýn Wirdheima, který se sérii nejrychlejších kol od nich odpoutal. Janiš se Schroederem jeli ve skupině, která bojovala o sedmé až desáté místo, čtyři jezdce dělily zhruba dvě sekundy. Po 12 kolech závodu vydalo vedení závodu nekompromisní rozhodnutí – za podjetí obrubníku v první zatáčce dostali penalizaci v podobě průjezdu boxy Van Hooydonk, Hill, Schmidt, Langhorne a také Schroeder. Janiš následně postoupil na osmou příčku, zatímco Schroeder klesnul na 13. místo. Hilla po odpykání trestu potkaly ještě větší problémy, v Mirabeau dostal smyk, nakonec dokázal pokračovat. Nic mu to však nebylo platné, protože byl za pomoc traťových komisařů diskvalifikován.
V polovině závodu se zostřil souboj o druhé místo, na Sperafica s Pantanem se navíc začal dotahovat Toccacelo. Pantano se nakonec dostal před svého soupeře v zatáčce Rascasse, jejich souboj se neobešel bez fyzického kontaktu. Speraficův vůz byl zřejmě poškozen, protože se o kolo později stal kořistí Toccacela, stejnou dobu potřeboval i Liuzzi. Sperafico následně zamířil do boxů, na trať se vrátil na předposledním místě. Bojoval i Janiš, kterého brzdil před ním jedoucí Giammaria. Bylo zřejmé, že český jezdec může jet rychleji než soupeř, úzké ulice městského okruhu však neumožňovaly předjížděcí manévr. Kolo na kolo se soupeřilo také o třetí místo, Liuzzi to zkoušel na Toccacela ze všech stran. Liuzzi byl při jednom ze svých útoků až příliš agresivní a probrzdil šikanu za tunelem, vzniklou ztrátu dokázal rychle stáhnout. Problém měl i Toccacelo, který si zkrátil šikanu u bazénu. Nijak však následně nezpomalil a komisaři závodu ho za vzniklou výhodu potrestali penalizací v podobě průjezdu boxy.
Ještě než si ji zajel odpykat ale došlo ve 35. kole ke kolizi s Liuzzim, která se odehrála ve stoupání ke Casinu. Na trati zbyly trosky obou vozů a tentokrát již vyjel zpomalovací vůz. Celé jezdecké pole se znovu sjelo dohromady, Wirdheim přišel o dvacetisekundový náskok, po restartu ale znovu začal soupeřům ujíždět. K zajímavému souboji došlo mezi Pantanem a o kolo zpět jedoucím Speraficem. Brazilec byl na novějších pneumatikách rychlejší a v Mirabeau Itala předjížděl. Situace se obešla bez vzájemného kontaktu, Pantano však skončil ve svodidlech. Ze strany Sperafica možná šlo o menší vendetu za situaci, kdy ho Pantano vytlačil v boji o druhé místo. Komisaři závodu však pro takovéto vyřizování účtů neměli pochopení a Sperafico byl okamžitě diskvalifikován.
Nečekaná zápletka se udála v posledním kole, po celý závod suverénně vedoucí Wirdheim zpomalil, aby pozdravil svůj tým – cílová čára je však až na konci rovinky a tam se jako první dostal Kiesa. Ten mohl slavit první vítězství v F3000 a přišel k němu značně kuriózním způsobem. Janiš do poslední chvíle útočil na Giammariu, prostor k bezpečnému útoku ale nedostal . Schroeder si v závěru závodu polepšil o jedno místo, když Van Hooydonka donutil k chybě a proniknul na sedmé místo.
Jarek Janiš, 4.: „S dosaženým umístěním jsem vzhledem ke startovní pozici spokojen, přestože mě samozřejmě mrzí, že jsem nedosáhnul na stupně vítězů. Giammaria se bohužel kolem mě protáhnul v první zatáčce a pak už jsem ho nedokázal předjet, ačkoliv jsem byl rychlejší. Musel bych zkusit riskantní předjetí a nemělo smysl riskovat body. V závodu jsem jinak neměl problémy, auto fungovalo perfektně. Pokud jde o mé nachlazení, největší krizi jsem měl asi v polovině závodu, pak se to zlepšilo. Neřekl bych, že to nějak ovlivnilo můj výkon. K postupu vpřed mi pomohly i problémy soupeřů, ale to je součástí hry. Byl to můj první start v Monaku, závod se mi líbil a na první pokus není čtvrté místo tak špatné!“
Yannick Schroeder, 7.: „Jsem rád, že mám body, ale zároveň i trochu naštvaný, protože to mohlo být lepší. Bohužel jsem dostal penalizaci, kterou považuji za poněkud tvrdou. Nezískal jsem podjetím obrubníku nijak velkou výhodu a těžko jsem mohl jet jinam. Před vámi je hodně vozů a na startu musíte reagovat rychle. Vozy přede mnou sjely dolů, nevěděl jsem, zda tam není nějaký problém a raději jsem uhnul taky. Po technické stránce vůz fungoval výborně, mohl jsem jet rychle, ale skoro celý závod jsem měl před sebou pomalejší soupeře. Alespoň jsem v závěru donutil Van Hooydonka k chybě, v zatáčce Loews vyjel z ideální stopy a dostal jsem se před něj."
Tisková zpráva + foto BPA sport marketing a.s.