který poprvé ochutná víkendový program této série za volantem závodního vozu.
Austrálie českému týmu nepřála, z Eastern Creeku odjel bez bodového zisku. Tým se následně věnoval analýze situace, zejména šlo o to, proč se nepodařilo udržet formu z Estorilu, kde Enge bojoval o stupně vítězů. Cíl pro Malajsii je jednoduchý – překonat zklamání z Austrálie a dostat červeno-bílo-modrý vůz na čelní příčky, kde by se měl pohybovat. Enge, který startoval ve třech ze čtyř závodních víkendů, bude poprvé doplněn Jarkem Janišem. Dvaadvacetiletý Janiš letos obsadil druhé místo v italské šampionátu F3000 a má rovněž zkušenosti z evropské i mezinárodní F3000. Enge ani Janiš v Sepangu dosud nikdy nejeli, ale drtivá většina jezdců je ve stejné pozici. Malajská trať je známa nejen svou technickou náročností, ale kvůli vysoké vlhkosti dostane pořádně zabrat i fyzická kondice jezdců, oba si toho jsou dobře vědomi. Janiš pojede v prvním tréninku, do druhého tréninku předá vůz Engemu.
Tomáš Enge: „Neuvěřitelná vlhkost je první věc, kterou ucítíte hned po příletu. Kvůli ní to bude fyzicky hodně náročný víkend. Okruh vypadá dobře, jsou na něm rychlé zatáčky a dlouhé rovinky. Bude důležité najít správný kompromis v nastavení, protože když jedete s větším přítlakem, získáváte v rychlých zatáčkách, ale ztrácíte na rovinkách. V případě menšího přítlaku je to naopak. Velkou roli může hrát i počasí, silné přeháňky jsou tady běžné. Australský víkend byl z našeho pohledu dost nevydařený, určitě se musíme zlepšit. Hodně jsme přemýšleli o větších změnách v nastavení vozu a víme, co chceme vyzkoušet. Doufáme, že vůz bude díky nim lepší, ale nikdy nevíte, dokud to nevyzkoušíte na trati.“
Jarek Janiš: „Jsem velmi rád, že jsem dostal šanci vyzkoušet vůz A1GP během závodního víkendu. Nebude to pro mě snadné, protože jsem s tímto vozem odjel jen pár kol v Silverstone. Okruh vypadá neuvěřitelně, je tam několik opravdu rychlých zatáček a jezdce by to tady mělo hodně bavit. Už před měsícem jsem upravil trénink tak, abych se připravil na vysokou vlhkost, ale v České republice se podobné podmínky nedají úplně přesně nasimulovat.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Bylo jen otázkou času, kdy Jarek dostane šanci nastoupit o závodním víkendu. Od začátku patřil do týmu a nyní může A1GP poznat blíže a získat nějaké zkušenosti. Nevíme, jak dlouho bude moci Tomáš v této sérii nastupovat, závisí to na tom, kdy se podepíše nová smlouva v Americe, a musíme být na tuto situaci připraveni. Doufám, že se tým vrátí zpět do formy, kterou měl v Estorilu.“
Okruh Sepang navrhnul německý architekt Hermann Tilke a po všech stránkách nabízí špičkovou kvalitu. Trať byla otevřena v roce 1999 a ve stejném roce poprvé hostila i závod F1. 5542 metrů dlouhá trať má 15 zatáček, některé z nich tvoří ošidné kombinace, a široká dráha umožňuje různé stopy. Hlavním místem pro předjíždění je poslední zatáčka, ale jsou tam i další příležitosti. Přímé přenosy obou závodů vysílá TV Galaxie Sport.
Pátý závod Světového poháru motoristického sportu – Sepang, Malajsie
Datum: 18.-20. listopadu
Délka tratě: 5 542 metrů
Pátek
06:00-07:00 Volný trénink
09:00-10:00 Volný trénink
Sobota
04:00-05:00 Volný trénink
07:00-08:30 Kvalifikace
Neděle
03:00-03:15 Zahřívací trénink
06:30-07:00 Sprint
08:00-09:00 Hlavní závod
Časy jsou v SEČ
BPA sport marketing, a.s.