Týmové tituly prototypů jsou již rozebrané, z Japonska známe staronového mistra mezi soukromými týmy LMP1, v Číně titul v kategorii továrních LMP1 obhájilo Porsche a uspěl také Signatech Alpine ve slabší kategorii LMP2. Nicméně ještě zbývá rozhodnout o mistrech mezi továrními piloty LMP1 a profesionálními i amatérskými posádkami kategorie LMGTE a samozřejmě také o poháru mezi výrobci gétéček.
31 posádek se postaví na start závodu, jehož cíl se odehraje za umělého osvětlení na okruhu, který je svým charakterem mírně odlišný od jiných okruhů, kde se závod také z části odehrává ve tmě (Le Mans, Austin). V bahrajnské poušti bude trať jezdcům přisvětlovat 5000 výbojek, které se postarají o neopakovatelnou atmosféru finálového závodu vytrvalostního mistrovství světa. V Bahrajnu proběhne také několik vrcholů v podobě zakončení aktivního působení v této vrcholné sérii motorsportu. Bahrajn bude posledním závodem ve WEC pro Audi Sport Team Joest a současně pro Marka Webbera z konkurenčního týmu Porsche. Poslední letošní závod World Endurance Championship na okruhu Bahrain International Curcuit tedy bude tím správným vrcholem sezóny.
LMP1 - Tovární týmy
Porsche má v LMP1 stále o co bojovat. Mistrovský titul značek již německému týmu nikdo nevezme, ale mezi posádkami stále není rozhodnuto. Nejlepší výchozí pozici má trio Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb (Porsche #2), ale na dostřel je ještě posádka Kamui Kobayashi, Mike Conway, Sébastien Sarrazin (Toyota #6). Náskok 17 bodů ve prospěch německého tria vypadá velice slibně, ale z pohledu výkonnosti má navrch trio japonské značky. Porsche #2 bralo letos vítězství 2x oproti svým konkurentům, kteří triumfovali pouze ve Fuji. Jenže obě zmíněná vítězství spadla jezdcům Porsche doslova do klína, protože v Silverstone bylo původně vítězné Audi diskvalifikováno a v Le Mans zradila s přehledem vedoucí Toyotu technika v polovině předposledního kola a toto šťastné vítězství přihrálo na konto německé posádky dvojitou porci bodů. Ve všech 6 ostatních závodech nebyly výkony německého tria nijak přesvědčivé, protože zmíněná dvě vítězství doplnilo pouze jedním 2. místem (SPA Francorchamps). Proti tomu posádka Toyoty #6 se letos na pódium dokázala probít častěji (1x první, 3x druzí, 2x třetí) a proto se dá hovořit o velmi vyrovnaném finále.
LMP1 - Soukromé týmy
Zde je situace jasná již od Fuji. V minulém závodě však Rebellion zradila technika (porucha zapalování) a tým ByKolles by se rád podíval na pódium znovu.
LMP2
O titulu v kategorii slabších prototypů je sice již rozhodnuto, ale dva týmy si to v Bahrajnu rozdají o druhé pořadí. RGR Sports by Morand a G-Drive Racing se utkají o korunu letošního vicemistra a tento souboj bude velice napínavý, protože rozdíl 12 bodů není nic, co by se v této konkurencí nabyté kategorii nedalo zvládnout. Do týmu G-Drive se po narození potomka vrací René Rast, Giedo van der Garde se vrací místo Toma Blomqvista do ESM #30. V tomto voze zůstává i pro poslední závod Sean Gelael a třetím do party k nim bude letošní vítěz Formule V8 Tom Dillman.
LMGTE Pro
Vedoucí posádka průběžné klasifikace Nicki Thiim, Marco Sorensen (Aston Martin #95) drží po Číně náskok 12 bodů na své pronásledovatele Davida Rigona a Sama Birda (AF Corse Ferrari #71). Teoretickou šanci na titul kromě zmíněných posádek mají ještě dvojice Olivier Pla, Stefan Mücke (Ford #66 ) a James Colado, Gianmaria Bruni (AF Corse Ferrari #51). V kategorii LMGTE Pro je tedy situace hodně zajímavá a průběh posledního letošního závodu bude velmi napínavý.
LMGTE Am
Trojici Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas (AF Corse Ferrari #83) dělí od jezdeckého titulu jeden jediný bod, ale druhá trojice Paul Dalla Lana, Mathias Lauda, Pedro Lamy (Aston Martin #98) je takříkajíc v laufu, když vyhrála poslední 4 závody z pěti.
LMGTE značky
Fordy sice v posledních dvou závodech dominovaly, ale o mistrovský pohár si to mezi sebou rozdají Ferrari a Aston Martin. Maranellský plnokrevník má sice před aristokratem z Warwicku náskok 10 bodů, ale to pro anglickou stáj v žádném případě není nepřekonatelný rozdíl.
K prvním volným jízdám se v Bahrajnu vyjíždí ve čtvrtek 17. listopadu v 15:00 hodin místního času (13:00 SEČ), závod startuje v sobotu 19. listopadu v 16:00 hodin (14:00 SEČ)
Závodní trať Bahrain International Circuit leží na středozápadě hlavního ostrova Bahrajnského království asi 30 km jižně od hlavního města, kterým je Manama. Celé Bahrajnské království má přibližně 1,2 milionu obyvatel a rozkládá se na ploše necelých 700 kilometrů čtverečních (pro srovnání Česká republika má plochu téměř 79 tis. km2). Víte, že Bahrajnské království je státem, který se rozprostírá na více než 30 ostrovech v Perském zálivu?
Vůbec první závod se na Bahrain International Circuit jel v roce 2004. Díky zdejšímu podnebí je trať používána k různým účelům průběžně po celý rok. Kromě závodů WEC nebo F1 se zde konají také závody dragsterů nebo australské série Supercars V8 a mnoha dalších. Víte, že stavba zdejšího okruhu umožňuje vytvořit až 6 různých variant trati od rovinky pro závod dragsterů přes klasický ovál až po trať o délce 5412 m, která se používá pro závody F1 nebo WEC?
Rychlostní rekord WEC je z loňského roku a drží jej Timo Bernhard. Jeho nejlepší kvalifikační výkon má hodnotu 1:39,670 min. V závodě je to samozřejmě o několik sekund více. V ostrém závodním tempu se předpokládá tankování paliva přibližně okolo každého 32 okruhu. Víte, že palivo, které spotřebuje jeden závodní prototyp hybridní kategorie LMP1 v průběhu 6 hodinového závodu v Bahrajnu, váží přibližně 290 kg?
Vozy Porsche a Toyota jsou homologovány ve stejné energetické třídě hybridní kategorie LMP1. Podle technických regulí smí tyto vozy při objetí jednoho okruhu spotřebovat maximálně 4,92 MJ elektrické energie, kterou jejich hybridní systémy získávají rekuperací při brždění nebo z výfukových plynů (fungování hybridního vozu Porsche se dočtete zde). Víte, že za celý 6 hodinový závod spotřebují uvedené vozy přibližně 280 kWh elektrické energie?
Okruh Bahrain International Circuit je vybaven umělým osvětlením. To umožňuje osvítit dráhu tak, že jezdci po ní jedou jako za denního světla. Osvětlení bylo instalováno v roce 2013 a plně funkční bylo o rok později. Okolo dráhy je rozmístěno celkem 495 stožárů, z nichž každý nese pole sestavené z 10 světelných výbojek. Vzdálenost mezi jednotlivými stožáry je 10 až 45 metrů. Víte, že celková délka všech kabelů, které propojují a napájí celou tuto světelnou síť, 100 násobně převyšuje délku okruhu a činí přes 500 km?