Čína: Volné jízdy - Porsche to myslí s obhajobou titulu vážně

iM1, 4. listopadu 2016, 21:00 Aktualizováno 5.11.2016, 08:48 Google+

Na okruhu Shanghai International Circuit začalo volnými jízdami předposlední kolo letošního vytrvalostního mistrovství světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 919 Hybrid posádky Brendon Hartley, Timo Berhard, Mark Webber

Porsche 919 Hybrid posádky Brendon Hartley, Timo Berhard, Mark Webber | foto: Porsche

Sdílejte článek

Za poměrně slunného počasí v pátek dopoledne místního času vyjely závodní vozy k prvnímu seznamovacímu tréninku na trať v čínské Šanghaji. Mezi piloty se objevilo několik nováčků, ale asi největší pozornost médií a fanoušků se bude, kromě souboje o mistrovský titul v kat. LMP1, soustředit na prototyp Alpine A460 #35, který patří prvnímu čínskému týmu BAXI DC Racing Alpine (LMP2) a také Porsche 911 RSR #78 hongkongského týmu KCMG.

- Porsche hned od prvních kol nenechává nikoho na pochybách o tom, že to s obhajobou loňského mistrovského titulu myslí vážně. Novozélanďan Brendon Hartley (#1) stanoví nejrychlejší čas prvních jízd s hodnotou 1:46,781 min.

- Audi #8 je prvnímu Porsche těsně v patách a Lucas Di Grassi je s časem 1:46,979 min jen o 2 desetiny pomalejší, než první vůz Porsche

- Toyoty se představují v poměrně konzistentním výkonu, oba japonské prototypy se po prvních jízdách řadí za sebe na 3. a 4. pořadí. Vzájemný rozdíl mezi vozy #5 a #6 je pouhých 0,187 sec. a ztráta na druhé místo je také celkem zanedbatelná - 0,466, resp. 0,653 sec.

- Audi #7 si z Japonska přiváží trable v podobě trucující převodovky, která umožnila posádce Marcel Fässler, Benoit Tréluyer, André Lotterer ujet pouhých 14 kol. Nejlepší čas #7 má hodnotu 1:47,827 min.

- O jezdecký titul bojující posádka Porsche #2 je na tom z továrních prototypů asi nejhůře. Stávkující vůz stihne za 90 minut, po které má trať k dispozici, obkroužit jen 10 kol, z nichž nejrychlejší je to osmé, ve kterém časomíra ukázala 1:48,438 min.

- Vítězové kategorie slabších prototypů z Fuji - G-Drive Racing #26 - jdou do čela LMP2. Will Stevens je opravdu velmi rychlý, jeho čas má hodnotu 1:55,953 min.

- Modří v prvních jízdách potvrzují, že titul mezi pomalejšími prototypy míří do správných rukou: čas 1:56,108 (+ 0,155 sec.) je posouvá na pomyslné druhé místo

- Třetí nejrychlejší čas v kategorii LMP2 má hodnotu 1:56,390 min a patří dalšímu ruskému prototypu, tentokrát ze stáje SMP Racing (#27)

- Nejrychlejší vůz LMGTE vyjel na trať z boxů italské stáje AF Corse. Gianmaria Bruni ve Ferrari #51 zajel nejrychleji z celkových 36 okruhů ten pátý, ve které dosáhl času 2:03,752 min.

- Porsche začalo v Šanghaji celkem svižně i v gétéčkách, čas 2:03,867 (+115 sec.) posunul posádku Michael Christensen, Richard Lietz týmu Dempsey Proton Racing #77 na 2. místo

- Těsně třetí (+043) sec. skončili Olivier Pla a Stefan Mücke ve Fordu GT #66

- Zajímavostí je, že první tři posádky LMGTE Pro dělí mezi sebou rozdíl 0,2 sec.

- LMGTE Am se stala kořistí posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda ve voze Aston Martin #98, jejich čas má hodnotu 2:04,503 min

- Vozy Porsche 911 RSR byly rychlé také mezi amatérskými gétéčky, #78 (KCMG) sice na druhém místě ztratilo na Aston Martin 1,072 sec. (2:05,575 min), ale # 88 (Abu Dhabi Proton Racing) byl třetí o pouhých 0,115 sec. (2:05,690 min.)

Druhá seznamovací „devadesátiminutovka“ na okruhu v Šanghaji nepřinesla žádné zásadní zvraty. Jednotlivé vozy se podle očekávání zrychlily, když týmy na základě dat posbíraných během prvních jízd upravili jejich nastavení.

- Novozélandský rychlík v barvách Porsche opět nikoho nenechal na pochybách o tom, že zdejší trať patří k jeho oblíbeným - čas 1:44,594 min je o 1,6 sec. lepší, než čas z prvních jízd

- Druhou pozici Audi #8 tentokrát obhajuje Loic Duval časem 1:44,211 min.

- Mechanikům Porsche se podařilo probudit k životu stávkující baterie Porsche #2, kterému patří třetí místo. Marc Lieb byl s časem 1:46,264 min jen o 0,053 sec. pomalejší

- Anthony Davidson dovezl Toyotu #5 s časem 1:46,812 min na čtvrtém místě

- Druhé jízdy v kategorii soukromých týmů LMP1 patřily týmu ByKolles, vůz #4 předjel s časem 1:51,911 min konkurenci rebelů o 0,627 sec.

- Will Stevens (G-Drive Racing #26) potvrzuje svou rychlost v LMP2 časem 1:54,627 min

- Testovací pilot Williamsu Alex Lynn přiváží časem 1:54,856 min na druhé místo vůz Manor #44

- Druhý vůz týmu Manor (#45) je díky Mathiasi Bechemu třetí (1:55,028 min)

- Profesionálním gétéčkům i ve druhých jízdách vévodí Gianmaria Bruni (AF Corse Ferrari #51), tentokrát časem 2:02,481 min

- Italskou rychlost potvrzuje druhým místem Davide Rigon (#71) s časem o 0,260 sec. pomalejším

- Také třetí pořadí se nemění (Ford GT #66 - 2:03,695 min)

- Abu Dhabi Porsche #88 stanovilo hodnotou 2:05,428 min nejrychlejší čas ve třídě LMGTE Am

Slunečné počasí vládlo v  Šanghaji v sobotu dopoledne i při posledních volných jízdách. Týmy definitivně ladí vozy před kvalifikací.

- Hned druhé měřené kolo stačí Oliveru Jarvisovi k zajetí nejrychlejšího času těchto jízd - 1:44,505 min.

- Kamui Kobayashi (Toyota #6) je také rychlý, patří mu druhé místo se ztrátou 0,314 sec.

- Třetí nejrychlejší vůz je Porsche #2, které ztrácí na Toyotu jen 0,094 sec.

- Audi #7 patří čtvrtý čas s hodnotou 1:44,979 min (+ 0,066 sec!!!). Znamená to, že první 4 vozy se vešly do intervalu necelé půl sekundy, a v této čtveřici jsou všichni kandidáti na jezdecký titul!!!

- Rebellion #13 si bere zpátky nejrychlejší čas v souboji dvou soukromých LMP1 (1:50,748 min.), což je o 0,854 sec. lepší čas, než který dosáhl konkurenční ByKolles

- Nicolas Lappiere je v Signatech Alpine #36 nejrychlejším pilotem slabších prototypů a časem 1:54,355 min usazuje Les Blues do čela

- Pouhých 0,005 sec. za Lappierem projíždí cílem Antonio Giovinazzi ve žlutém voze strýčka Colonela (ESM #30)

- Jediný konkurent Signatechu v boji o mistrovský trůn RGR Sport by Morand (#43) je s časem 1:55,472 min třetí, ale ztráta na Alpinu činí 1,1 sec.

- Nejrychlejší čas profi gétéček patří Fordu #66 a má hodnotu 2:01,329 min

- Aston Martin #97 (Richie Stanaway, Darren Turner) je na druhém místě pomalejší o 0,715 sec.

- Až třetí je Nicki Thiim s druhým Astonem (2:02,393 min.)

- Nejrychlejší čas amatérské skupiny patří Pedro Lamymu (Aston Martin #98), který dokázal objet okruh v Šanghaji za 2:03,845 min.

- Druhá končí trojice Ferrari #81 (Collard, Aguas, Perrodo) časem 2:04,179 min a třetí příčku obsadil tým Larbre Competition (Corvette #50) s časem 2:04,326 min.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Čína: Volné jízdy - Porsche to myslí s obhajobou titulu vážně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso ve spolupráci s Toyota Gazoo Racing pokračuje v testech na dakarskou rallye

Fernando Alonso s Toyota Gazoo Racing testuje na DAKAR!

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 bude v prodeji od roku 2020

Štěstí přálo vozu č. 8 v závodě 24 hodin Le Mans mírou vrchovatou

Po 24 hodinách rozhodlo v Le Mans o vítězi pouhých 17 vteřin

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Bude Tom Blomqvist od sezóny 2018 hájit barvy BMW v seriálu WEC?

Rošády v Šanghaji

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud