Neuvěřitelné, po 6 hodinách rozhodovalo pouhých 71 tisícin!

iM1, 25. července 2016, 21:48 Google+

Nürburgring byl tuto neděli svědkem těsného dojezdu mezi vozy Extreme Speed Motorsport #31 a Strakka Racing #42.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Strakka Racing

Strakka Racing | foto: Strakka Racing

Sdílejte článek

Po 6 hodinové bitvě na 5148m dlouhé německé trati a 176 odjetých kolech sváděli boj o konečné třetí místo v kategorii LMP2 vozy #31 a #42. V první polovině závodu si lépe vedl vůz Gibson 015S týmu Strakka Racing #42, který se po celou dobu pohyboval v první trojici nejlepších v kategorii LMP2. Závod rozjížděl Jonny Kane s menším množstvím paliva v nádrži. Jezdec měl za úkol vybudovat co největší náskok před pronásledovateli. Po první hodině závodu předával Jonny Kane vůz na dobré druhé pozici v LMP2. Na další část závodu se do vozu posadil debutant Lewis Williamson. Jeho úkol zněl jednoduše: učit se a pokusit se neztratit v průběhu svého stintu mnoho pozic. 26letý nováček se ale předvedl v oslnivém světle. Nejen, že si velice rychle našel svůj závodní rytmus a od začátku nasadil poměrně vysoké tempo, ale navíc se zkušeně prodíral provozem na trati a hladce zdolával pomalejší jezdce.

„Bylo to naprosto ohromující. Tak dlouhou jízdu jsem doposud nikdy nejel. Ke konci už jsem byl fyzicky dost vyčerpaný, ale získal jsem mnoho nových závodních zkušeností. Auto se po celou dobu skvěle vedlo. Učil jsem se vnímat změny limitů s postupným ubýváním paliva a zvyšujícím se opotřebením pneumatik. V jednu chvíli jsem se dostal mezi dvě „gétéčka“ a musel jsem si dávat velký pozor v brzdné zóně, trochu jsem tam probrzdil, ale naštěstí to nebylo nic vážného. Tým mne pak raději zavolal dříve na výměnu pneumatik,“ uvedl Lewis Williamson ke svému premiérovému vystoupení ve vytrvalostním závodě. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing, zhodnotil Williamsonovu jízdu takto: „ Všichni jsme byli ohromeni jeho výkonem. Lewis do puntíku splnil vše, o co jsme ho požádali. Ukázal dobrou rychlost, vyvaroval se problémů a prezentoval se jako ostřílený závodník. Lewis si svou precizní jízdou hlasitě řekl o závodní sedačku v našem týmu pro příští sezónu.“ Na další stint vystřídal debutujícího Williamsona zkušený Nick Leventis. V jedné ze žlutých fází, kdy téměř všechny ostatní vozy kroužily pomalým tempem po trati, povolal tým Leventise do boxů k tankování. Tým tak chtěl minimalizovat ztrátu při tankování paliva v okamžiku, kdy ostatní vozy jedou v pomalém „žlutém“ tempu. # 42 se ale díky tomu dostal za pomalejší vozy, protože závodní peloton se mezitím sjel dohromady a Nick Leventis se propadl pořadím. Před posledním stintem přebíral Jonny Kane vůz na 5. místě v kategorii LMP2. Během poslední hodiny závodu se Kane snažil posouvat pořadím zpět směrem k pódiovým příčkám. Tvrdou jízdou umazával časový rozdíl za před ním jedoucími soupeři, ale zároveň platil daň v podobě rychlého opotřebení pneumatik. Šachovnicový praporek jeho snahu ukončil 71 tisícin sekundy před třetím pódiovým stupínkem. „Byli jsme už tak blízko pódiu, ale takové je závodění,“ zhodnotil těsný výsledek Walmsley. Strakka Racing je po závodě na Nürburgringu na 6. pozici průběžné klasifikace týmů kategorie LMP2.

Vytisknout

Diskuze: Neuvěřitelné, po 6 hodinách rozhodovalo pouhých 71 tisícin!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Porsche 919 Hybrid #1 ovládlo závod na Nürburgringu

Nürburgring: Vítězí Porsche před Audi, tři vozy zachvátily plameny

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud