Příznivci prvního opravdového seriového streetfighteru se dočkali: Po 8 letech s Rotaxem Aprilia konečně představuje zcela nové Tuono s vlastním motorem odvozené od aktuálního superbiku RSV4. Základ motocyklu je opět shodný se sportovním modelem: stejný rám s upravenou geometrií přední vidlice (nepatrně delší stopa 107,5mm, úhel 25°), kyvná vidlice, motor V4 60° s kazetovou převodovkou a antihopingovou spojkou. Závodní dělená řidítka jsou nahrazena širokými rovnými řidítky, čelní světlo je umístěno v malé ale účinné kapotáži, místo bočních plastů jsou jen kryty chladiče.
Motor Aprilia V4 je upraven pro řádění na silnici:
•max. výkon byl snížen na 162 k ve prospěch jeho posunutí do nižších otáček
•max. moment 110 Nm rovněž posunut o 1.000 otáček níže
Nové Tuono bude vyráběno ve dvou verzích - může být vybaveno i elektronickým managementem jízdy APRC (Aprilia Performance Ride Control) identickým s RSV4, který sestává ze 4 navzájem nezávislých systémů:
•ATC - trakční kontrola (8 nastavitelných stupňů účinnosti, autokalibrace rozměru pneumatik)
•AWC - kontrola wheelie (3 nastavitelné stupně citlivosti)
•ALC - řízený start (3 nastavitelné stupně citlivosti)
•AQS - elektronické řazení \\\\\\\"Quick shift\\\\\\\" bez nutnosti vystavování spojky
Výkon Tuona krotí špičkové brzdové komponenty BREMBO: vpředu radiální brzdiče a kotouče ? 320 mm, vzadu kotouč ? 220 mm, všude oplétané brzdové hadice. Lehké hliníkové ráfky nové konstrukce jsou dokonce o 2kg lehčí než-li ráfky modelu RSV4 R.
Modely Tuono V4 se začnou vyrábět v dubnu 2011 a do prodeje půjdou na konci května. Cena ještě nebyla stanovená.
Zdroj: Aprilia