Přestože podrobnosti nejsou známy, lze předpokládat, že hlavní roli bude hrát celosvětový pokles obchodu a vysoké náklady továrního týmu, který vstoupil do královské třídy motocyklového mistrovství světa v roce 2003.
Ambiciózní plán se však nedaří naplnit, stáj získala pouhá tři vítězství, Randy de Puniet v Motegi 2007, Shinya Nakano v Assenu 2006 a Olivier Jacque v Šanghaji 2005. Působení Johna Hopkinse a Anthonyho Westa obrat k lepšímu v roce 2008 také nepřineslo.
Do stáje přišel pro rok 2009 Marco Melandri, jenž doufal ve znovuoživení kariéry po propadáku u Ducati. „Musím počkat, zatím mi nikdo nic neřekl," odpověděl na otázku možného odchodu Kawasaki Melandri. „Pevně věřím, že se v lednu probudím a zjistím, že to byl jen zlý sen."
5. ledna má Kawasaki představit své letošní plány, pokud by k odchodu skutečně došlo, byla by to rána i pro šampionát, neboť by mu zůstaly pouze čtyři tovární týmy, zatímco do konkurenčního seriálu superbiků letos vstoupí dvě nové značky, Aprilia a BMW.