Představitelé GP2, Formule One Group a FIA se tedy konečně dohodli: Již delší dobu se očekávalo znovuzrození pojmu Formule 2 a jak bylo v rámci Světového Motoristického koncilu v Ženevě právě potvrzeno, nahradí tato formule s okamžitou platností seriál GP2.
Prezident FIA Jean Todt, "majitel" práv Formule 1 Chase Carey a dosavadní boss GP2 Bruno Michel ve svých tiskových zveřejněních působili dojmem, že právě objevili Ameriku tím, že pouze logicky zpřehlednili žebříček závodních tříd (konečně může i laik správně zařadit šampionáty F1, F2, F3 a F4). Kromě pouhého přejmenování GP2 na F2 je ovšem zatím nic moc nového nenapadlo.
Hlavním odpůrcem znovuzrození Formule 2 byl Bernie Ecclestone, který svou GP2 nechtěl dát z ruky. Tento šampionát byl ze sportovního a technického hlediska do velké míry nezávislý na FIA a vedla ho organizační skupina pod velením pana Michela. Ecclestone nyní odešel, FIA tedy obdařila jeho pomocníčka Michela oficiální funkcí a - Formule 2 je na světě!
Jak již zmíněno: Na plánovaném průběhu mistrovství GP2 (čti F2) se letos nic nezmění. Šampionát nastoupí tradičně v rámci vybraných Velkých cen a bude při tom osmým rokem používat své známé (přestárlé) techniky - šasi Dallara, motory Mecachrome-Renault a pneu Pirelli. GP2 tedy přestala po 12 sezonách existovat, aniž by kdy široké publikum opravdu zaujala. Prsit se může především jmény několika svých šampionů, jako Hamilton, Rosberg nebo Grosjean.
Nechme se ale překvapit, s jakými inovacemi se FIA vytasí pro sezonu 2018. O mistra Evropy Formule 2 se jelo naposledy roku 1984. Tehdy se ještě jednalo o (předražený) šampionát, ve kterém se soutežilo v rámci nezávislého kalendáře v monopostech různých výrobců šasi, motorů a pneumatik. Jednalo se tedy skutečně o jakousi dvoulitrovou Formuli 1, což se s největší pravděpodobností nebude opakovat. Za rok lze spíše počítat s dalším "značkovým pohárem" jednotného předepsaného materiálu. Zbývá vyčkat, zda si FIA-Formule 2 troufne na termíny a tratě mimo Grand Prix Formule 1. V dobách, kdy Formule 1 naprosto kraluje médiím a zájmu publika je to ovšem málo pravděpodobné... Z toho, že by nová Formule 2 dokázala navázat na své zlaté období poloviny 70. let zatím nelze vycházet. Koneckonců to ani není v zájmu jejích otců - výše zmínění páni v zákulisí jistě nechtějí, aby vznikla jakákoliv zajímavá alternativa k Formuli 1. F2 se tedy nejspíš poslušně zařadí daleko za Formuli 1, tak jako její předchůdci F3000 a GP2, kteří živořily ve stínu Grand Prix bez zvláštní viditělnosti nebo zájmu veřejnosti.
Otázkou zůstává, proč měla FIA se vzkřísením Formule 2 najednou tak naspěch. Čtvrtka týmů ještě nemá svou jezdeckou sestavu pohromadě a cirkus kolem přejmenování mistrovství jejich snažení o potencionelní sponzory jistě jen komplikuje. Nebyl by svěží a čistý začátek s novým jménem, novým materiálem a novými pravidly od roku 2018 lepším řešením..?
Mistři Evropského šampionátu Formule 2:
Jacky Ickx (Matra, 1967)
Jean-Pierre Beltoise (Matra, 1968)
Johnny Servoz-Gavin (1969, Matra)
Clay Regazzoni (1970, Tecno)
Ronnie Peterson (1971, March)
Mike Hailwood (1972, Surtees)
Jean-Pierre Jarier (1973, March)
Patrick Depailler (1974, March)
Jacques Laffite (1975, Martini)
Jean-Pierre Jabouille (1976, Renault)
Rene Arnoux (1977, Renault)
Bruno Giacomelli (1978, March)
Marc Surer (1979, March)
Brian Henton (1980, Toleman)
Geoff Lees (1981, Ralt)
Corrado Fabi (1982, March
Jonathan Palmer (1983, Ralt)
Mike Thackwell (1984, Ralt)