Český jezdec týmu Panther Racing bude pilotovat vůz se startovním číslem dvě.
První březnový víkend je ve znamení startu sezon dvou zřejmě nejvýznamnějších formulových šampionátů. Formule 1 zahájí klání v australském Melbourne, zvláště severoamerický kontinent žije startem IRL v Miami na Floridě. Na jihu USA nebude chybět ani český jezdec Tomáš Enge, který usedne do motorem Chevrolet poháněného vozu týmu Panther Racing. Dvaadvacet jezdců čeká v nedělním závodu na 1,5 míle dlouhém oválu v Homestead-Miami Speedway dvě stě kol.
Liberecký rodák vstupuje do nové sezony vyzbrojen nejen zkušenostmi z loňských dvou závodů s týmem Patrick Racing, ale také dvěma testy s Panthery. Ty se odehrály na místech úvodních dvou závodů, český jezdec díky tomu má jasnou představu, co ho v Miami čeká. Enge a jeho týmový kolega Tomas Scheckter jsou jedinými jezdci Chevroletu ve startovním poli.
Tomáš Enge: „Po měsících čekání konečně začíná ostrá sezona! Asi jako každý jsem napnutý, jak bude vypadat rozložení sil. Testy nám něco napověděly, ale dosažené časy ovlivňují vždy různé maličkosti, až ostrý závodní víkend ukáže reálný obrázek. Pro mě je důležité, že sezona začíná na okruhu, kde jsem měl možnost s týmem testovat. Z jízd jsem tam měl dobrý pocit, což je povzbuzující. Vím, že všichni lidé u Pantheru i Chevroletu dělají maximum pro co nejlepší výsledek a my se ho budeme na trati snažit získat. Jak jsem však řekl, tipovat před prvním závodem je hodně ošidné, protože chybí reálné srovnání.“
Pohled hlavního inženýra Andy Browna: „Od posledního závodu se snížil objem motorů o půl litru a s novou podlahou od Dallary jsme výrazně zvýšili přítlak. Jednou z nástrah bude to, jak dalece můžeme doladit zbytek aerodynamických dílů, aby vše ladilo. Nesmíme zajít příliš daleko, protože pro neděli potřebujeme vhodný komplet pro závod. Před loňským závodem byla trať upravena, takže bude třeba zjistit, jak se za rok působením počasí změnil povrch, jestli budou mít pneumatiky stejnou přilnavost. To je další aspekt, který bude třeba brát při nastavování v úvahu".
Také máme nové členy týmu včetně nového jezdce. Předsezonní testy proběhly dobře, ale jak budou tito lidé reagovat pod tlakem závodního víkendu? A jak z nic dostat to nejlepší? "Trvá pár závodů, než se tým sladí a jedním z mých úkolů je co nejvíce pomoci tomuto procesu.
Asi největší výzvou bude chytnutí závodního rytmu. Všichni jsme měli zimní přestávku, poslední závod byl v říjnu, pak jsme seděli u stolů a snažili se předvídat možné problémy a mít pro ně připravené řešení. Ale nic nenahradí tlak v pitlane v průběhu závodu. U třetího až čtvrtého závodu už bude řešení nenadálých událostí přirozené, ale v prvních je celý mechanismus trochu zadrhnutý a je třeba ho promazat.“
Homestead-Miami Speedway
Délka oválu: 1,5 míle, čtyři zatáčky
Loňský pole position: Jeff Ward, průměr 201,551 míle/h
Loňský vítěz: Sam Hornish junior, průměr 148,508 míle/h
Časový program (SEČ)
Pátek 4. března
16:00-18:00 Volný trénink
20:00-21:00 Volný trénink
Sobota 5. března
15:20-16:20 Volný trénink
17:45 Kvalifikace
20:00-20:30 Zahřívací trénink
Neděle 6. března
20:15 Start závodu
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 20:00.
Poznámky k Homesteadu
Tomas Scheckter loni dosáhnul v Homesteadu nejlepšího umístění v sezoně, získal 5. místo. Kvalifikoval se jako třetí a v závodu vedl 22 kol
Panther Racing vyhrál v Homesteadu dvakrát, v letech 2001 a 2002 ( v obou sezonách vyhrál i titul). Obě vítězství si připsal Sam Hornish Jr.
V roce 2002 získal Panther Racing v Miami pole position
Tomáš Enge testoval s Panther Racing v Homesteadu s Panther Racing a v prvních jízdách na okruhu (nikoliv oválu) zajel nejrychlejší čas
Text: BPA sport marketing, a.s.
Foto: BPA sport marketing, a.s.