WEC: Toyota zkoumá rozdílnou výkonnost svých prototypů

iMotorSport.cz, 15. května 2017, 13:20 Google+

Ze SPA-Francorchamps si Toyota odváží double, ale také záhadný rozdíl ve výkonnosti prototypů #7 a #8.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Garáže týmu Toyota GAZOO Racing v belgickém SPA-Francorchamps

Garáže týmu Toyota GAZOO Racing v belgickém SPA-Francorchamps | foto: TOYOTA GAZOO Racing

Sdílejte článek

Do závodu ve SPA-Francorchamps nasadil japonský tým trojici prototypů. Dva stálé vozy doplnil třetí, který jel v konfiguraci pro Le Mans. Potud je zcela logické, že vozy #7 a #8 měly na belgické trati jinou výkonnost, než vůz #9. Ale sami jezdci se pozastavovali nad faktem, že i mezi „stejnými“ vozy (#7 a #8) byl na dráze jasně patrný výkonnostní rozdíl. V podstatě to připomínalo situaci, kdy tým do závodu nasadil ne dvě, ale hned tři zcela odlišné konfigurace.

Anthony Davidson se proto přímo obrátil na vedení týmu, aby tuto skutečnost prozkoumalo a podalo jezdcům náležité vysvětlení. „Ten rozdíl dosahoval až sedm desetin na kolo,“ řekl Anthony Davidson. „Po zastávce měli logicky více paliva, ale přes to byli rychlejší, než my,“ popisoval Davidson rozdíly mezi oběma vozy, „dokonce jsme po kvalifikaci zkopírovali jejich set-up, ale stejně to nepomohlo. Jen od La Source po Kemmel mi Mike ujel o 4-5 desetin.

V závodě sice zvítězil vůz #8, ale Sébastian Buemi, a stejně tak i zbylí členové posádky, konstatoval, že vítězství mělo patřit spíše jejich sesterské posádce ve voze #7. „Vypadalo to, jako by měli vyšší výkon. Prostě byli rychlejší a ujížděli nám,“ popsal Sébastien Buemi své pocity poté, když vystoupil z vozu. „Vloni jsme něco podobného viděli mezi konkurenčními prototypy Porsche, ale nám se ještě nikdy nic takového nestalo,“ doplnil třetí člen posádky #8 Kazuki Nakajima. „Interně si děláme výkonnostní testy,“ řekl dále Anthony Davidson, „ale kdybychom se ve SPA posadili do jejich vozu, tak bychom dosahovali stejných časů, jako oni. Je nás devět jezdců a když jezdíme ve stejném voze, tak se všichni srovnáme do pár desetin. Ten rozdíl byl ukrytý někde v jejich autě.

Vicepresident Toyota Motorsport Rob Leupen nedokázal nijak vysvětlit výkonnostní rozdíl mezi oběma vozy a dodal, že japonský tým bude muset věc důkladně prozkoumat před dalšími testy, které jsou na programu ve SPA-Francorchamps na konci května. „Musíme to důkladně analyzovat. To je jeden z našich hlavních úkolů před tím, než pojedeme na další testy a následně do Le Mans. Mezi jednotlivými vozy mohou být zcela logicky určité drobné odchylky, ale rozdíl, který jsme viděli v kvalifikaci a následně i v závodě je moc velký. Musíme vše pečlivě prozkoumat a případně nalézt v pomalejším voze skrytou další rychlost,“ doplnil Leupen.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Toyota zkoumá rozdílnou výkonnost svých prototypů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Marco Wittmann si na Norisringu počínal tvrdě, za což bude v Moskvě penalizován

Wittmann se na startu v Moskvě propadne díky svému počínání na Norisringu

Paffett, Gary

DTM: Onboard video z nehody Paffeta a Rockenfellera, který si z ní odnesl zlomeninu

Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu

Norisring: Druhý závod přerušila velká nehoda, vítězí Martin

Bruno Spengler získal vítězství po 4 letech

Norisring: Spengler získává vítězství po čtyřech letech!

Robert Wickens v boxech

Wickens: Audi mělo na Lausitzringu mnohem širší rozsah v oblasti zastávek v boxech

Edoardo Mortara se letos zatím po stránce výkonů hledá, dokáže brzy najít správné nastavení svého Mercedesu AMG C 63 DTM?

Mortara srovnává Audi a Mercedes v DTM - jsou to jiné světy

Aikido Toyoda, president Toyota Motor Corporation

LE MANS: Nečekané osobní prohlášení presidenta společnosti Toyota pana Aikida Toyody

reklama
reklama

Doporučujeme

lópez, josé maría

WEC: Pozice Jose Maria Lopeze v dohodnutém prototypu Toyota visí na vlásku

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud