WEC: Toyota a Porsche rozehrávají strategickou hru s aerodynamikou

iMotorSport.cz, 5. dubna 2017, 08:37 Google+

Následkem změny technický pravidel pro letošní sezonu Mistrovství světa vytrvalostních závodů rozehrávají tovární týmy Toyota a Porsche v kategorii LMP1 strategickou hru ohledně použití aerodynamických balíčků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp Porsche 919 Hybrid při prologu v Monze

Prototyp Porsche 919 Hybrid při prologu v Monze | foto: Porsche

Sdílejte článek

Zatímco loni mohly týmy využít tři aerodynamické balíčky, letos se výběr zúžil na dva. V praxi to znamená, že oba týmy mají připravené nastavení pro nízký aerodynamický přítlak a naopak pro vysoký odpor vzduchu. Otázkou je, jakým způsobem obě varianty využijí.

Toyota svou strategii už potvrdila. V úvodním závodě v Silverstone nasadí na oba prototypy aero balíček s vysokým přítlakem, což ale znamená, že už nebude mít možnost toto nastavení jakkoliv modifikovat. Jakmile totiž tým nastoupí s určitým aerodynamickým řešením, už nemá možnost jej upravovat.

Toyota tak v první šestihodinovce pojede s vysokým přítlakem, v nadcházejícím závodě ve Spa její dva hlavní prototypy pak zůstanou u tohoto řešení a naopak třetí toyota, nasazená na Spa a Le Mans, bude mít k dispozici nízký přítlak.

V minulosti týmy běžně po 24h v Le Mans nasazovali třetí aero balíček, což letos pravidla zakazují. Po nejdůležitějším vytrvalostním závodě sezony se tak Toyota bude spoléhat buď na aerodynamiku z Le Mans nebo na v dubnu homologovaný balíček s vysokým přítlakem.

Naopak Porsche svou volbu zatím tají. Strategie pro devítidílný kalendář s různorodými okruhy bude klíčová. Je docela možné, že Porsche nasadí nízký přítlak už v Silverstone a bude s ním pokračovat až do Le Mans. Německá automobilka totiž na rozdíl od Toyoty zůstane po celou sezonu u dvou prototypů, a to včetně Le Mans. Pokud Porsche opravdu zvolí strategii nízkého přítlaku, znamená to, že bude mít ještě více než tři měsíce na vývoj opačné varianty s vysokým přítlakem, kterou si nechá homologovat až na červencovou šestihodinovku na Nurburgringu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Toyota a Porsche rozehrávají strategickou hru s aerodynamikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zapomenuté sportovní prototypy skupiny C

VIDEO: 10 sportovních prototypů skupiny C, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Maxime Martina v DTM už nebudeme vídat

Martin: Můj odchod z DTM byl motivován nejasnou budoucností série

Jamie Green lituje rozhodnutí Mercedesu opustit DTM

Green: Byl jsem překvapen, když jsem se dozvěděl, že Mercedes končí v DTM

Paffett, Gary

Mercedes nevěří v nasazení svých vozů soukromými týmy po stažení se z DTM

Maxime Martina v DTM v sezoně 2018 už neuvidíme

Jezdecký kádr BMW pro rok 2018 - Martin pryč a co s Blomqvistem?

start

DTM odhalilo kalendář: Vrací se do Anglie a Itálie

reklama
reklama

Doporučujeme

Garry Paffett

DTM: Test Hockenheim - Paffett válí během testů, i dnes byl nejrychlejší

Čtěte dále

reklama

Zprávy odjinud