WEC: Toyota a Porsche rozehrávají strategickou hru s aerodynamikou

iMotorSport.cz, 5. dubna 2017, 08:37 Google+

Následkem změny technický pravidel pro letošní sezonu Mistrovství světa vytrvalostních závodů rozehrávají tovární týmy Toyota a Porsche v kategorii LMP1 strategickou hru ohledně použití aerodynamických balíčků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp Porsche 919 Hybrid při prologu v Monze

Prototyp Porsche 919 Hybrid při prologu v Monze | foto: Porsche

Sdílejte článek

Zatímco loni mohly týmy využít tři aerodynamické balíčky, letos se výběr zúžil na dva. V praxi to znamená, že oba týmy mají připravené nastavení pro nízký aerodynamický přítlak a naopak pro vysoký odpor vzduchu. Otázkou je, jakým způsobem obě varianty využijí.

Toyota svou strategii už potvrdila. V úvodním závodě v Silverstone nasadí na oba prototypy aero balíček s vysokým přítlakem, což ale znamená, že už nebude mít možnost toto nastavení jakkoliv modifikovat. Jakmile totiž tým nastoupí s určitým aerodynamickým řešením, už nemá možnost jej upravovat.

Toyota tak v první šestihodinovce pojede s vysokým přítlakem, v nadcházejícím závodě ve Spa její dva hlavní prototypy pak zůstanou u tohoto řešení a naopak třetí toyota, nasazená na Spa a Le Mans, bude mít k dispozici nízký přítlak.

V minulosti týmy běžně po 24h v Le Mans nasazovali třetí aero balíček, což letos pravidla zakazují. Po nejdůležitějším vytrvalostním závodě sezony se tak Toyota bude spoléhat buď na aerodynamiku z Le Mans nebo na v dubnu homologovaný balíček s vysokým přítlakem.

Naopak Porsche svou volbu zatím tají. Strategie pro devítidílný kalendář s různorodými okruhy bude klíčová. Je docela možné, že Porsche nasadí nízký přítlak už v Silverstone a bude s ním pokračovat až do Le Mans. Německá automobilka totiž na rozdíl od Toyoty zůstane po celou sezonu u dvou prototypů, a to včetně Le Mans. Pokud Porsche opravdu zvolí strategii nízkého přítlaku, znamená to, že bude mít ještě více než tři měsíce na vývoj opačné varianty s vysokým přítlakem, kterou si nechá homologovat až na červencovou šestihodinovku na Nurburgringu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Toyota a Porsche rozehrávají strategickou hru s aerodynamikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mattias Ekström se letos stal vicemistrem

Zůstane Ekström v DTM? Co jiného by dělal? "Nic jiného neumím"

René Rast za volantem Audi RS5 DTM

Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast ve své debutové sezoně v DTM opravdu překvapil

Rast se stal mistrem DTM ve své nováčkovské sezoně

Rast, Rene

Hockenheimring: Titul vyhrál ve své debutové sezoně Rast!

Green, Jamie

Hockenheimring: V sobotu vyhrál Green, Audi si zajistila všechny tři tituly

reklama
reklama

Doporučujeme

Garry Paffett

DTM: Test Hockenheim - Paffett válí během testů, i dnes byl nejrychlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama