Speciály s karbonovými karosériemi sériových vozů pohání vidlicové osmiválce o objemu 4,0 litru a o výkonu zhruba 470 koní. Ve startovním poli objevíte Mercedes-Benzy CLK, Audi TT-R a Opely Astra Coupé. Loňským šampiónem DTM je Francouz Laurent Aiello s Audi TT-R, dva předchozí tituly získal Bernd Schneider s Mercedsem-Benz CLK. Ve startovním poli jsou pak další ikony závodnického nebe známé především z nejrůznějších sérií cestovních vozů. Jména jako Joachim Winkelhock, Alan Menu, Christian Abt, Manuel Reuter, Uwe Alzen atd. táhnou do ochozů desetitisíce fanoušků.
Pro letošní rok byl zvolen nový systém kvalifikace i samotného závodu. Kvalifikace se skládá ze dvou částí, přičemž v té první má každý jezdec k dispozici pouze 9 okruhů pro zajetí svého nejlepšího času. Do druhé části postupuje pouze deset nejrychlejších z prvního dílu a pořadí od 10. do 1. místa vyrážejí jednotlivě na trať na jedno jediné měřené kolo, tzv. superpole. Samotný závod se nově neskládá ze dvou samostatných jízd, ale je pouze jedna jízda na 160 km. Každý jezdec musí během závodu minimálně dvakrát do boxů a přezouvat pneumatiky. Vzhledem k tomu, že objem nádrže 70 litrů nemůže stačit na celou délku závodu, jsou k vidění i různé taktické finty s množstvím paliva a podobně.