Nový ročník DTM 2003

Petr Horák, 30. května 2003, 20:46 Google+

DTM je prestižní německé mistrovství cestovních vozů s dlouholetou tradicí. Svá nejlepší léta DTM prožívalo v polovině devadesátých let minulého století, kdy nebylo na planetě podobného šampionátu, který by se mohl pochlubit tolika hvězdami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Za volanty vozů Mercedes-Benz C, Alfa Romeo 155 a Opel Calibra se objevovala velká jména ze závodů F1 jako Bernd Schneider, Keke Rosberg nebo Nicola Larini. Jiní právě zde odstartovali svou úspěšnou kariéru, za všechny jmenujme Giancarla Fisichellu nebo Daria Franchittiho. V té době však už enormní finanční nároky unesly pouze tovární týmy a DTM zmizelo z kalendáře sportovních podniků, aby se v roce 2000 objevilo znovu ve zcela jiné podobě.


Speciály s karbonovými karosériemi sériových vozů pohání vidlicové osmiválce o objemu 4,0 litru a o výkonu zhruba 470 koní. Ve startovním poli objevíte Mercedes-Benzy CLK, Audi TT-R a Opely Astra Coupé. Loňským šampiónem DTM je Francouz Laurent Aiello s Audi TT-R, dva předchozí tituly získal Bernd Schneider s Mercedsem-Benz CLK. Ve startovním poli jsou pak další ikony závodnického nebe známé především z nejrůznějších sérií cestovních vozů. Jména jako Joachim Winkelhock, Alan Menu, Christian Abt, Manuel Reuter, Uwe Alzen atd. táhnou do ochozů desetitisíce fanoušků.

Pro letošní rok byl zvolen nový systém kvalifikace i samotného závodu. Kvalifikace se skládá ze dvou částí, přičemž v té první má každý jezdec k dispozici pouze 9 okruhů pro zajetí svého nejlepšího času. Do druhé části postupuje pouze deset nejrychlejších z prvního dílu a pořadí od 10. do 1. místa vyrážejí jednotlivě na trať na jedno jediné měřené kolo, tzv. superpole. Samotný závod se nově neskládá ze dvou samostatných jízd, ale je pouze jedna jízda na 160 km. Každý jezdec musí během závodu minimálně dvakrát do boxů a přezouvat pneumatiky. Vzhledem k tomu, že objem nádrže 70 litrů nemůže stačit na celou délku závodu, jsou k vidění i různé taktické finty s množstvím paliva a podobně.

Vytisknout

Diskuze: Nový ročník DTM 2003

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

GP Monaka - kvalifikace, Superfund ISR Charouz - anotační foto

GP Monaka - kvalifikace, Superfund ISR Charouz

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud