André Lotterer je pro zákaznické vozy LMP1

iM1, 4. ledna 2017, 16:25 Google+

Bývalý pilot nedávno rozpuštěného týmu Audi Sport Team Joest z WEC, který jako jediný z jezdců Audi, získal sedačku v týmu Porsche pro stejnou kategorii prototypů, se vyjádřil k současné situaci v této nejrychlejší třídě vytrvalostního mistrovství světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
André Lotterer před svým prvním ostrým testem s vozem Porsche 919 Hybrid

André Lotterer před svým prvním ostrým testem s vozem Porsche 919 Hybrid | foto: Porsche

Sdílejte článek

Odstoupení týmu Audi z vytrvalostních závodů vyvolalo diskusi nad dalším směřováním této globální závodní série. Všichni cítí nutnost rozšíření počtu továrních týmů v nejrychlejší kategorii LMP1. André Lotterer se k této situaci vyjádřil pro server motorsport.com a přišel se svým návrhem možného řešení: „Je pochopitelné, že v kategorii LMP1 soukromé týmy, které nedisponují srovnatelnými zdroji, nemohou konkurovat týmům továrním, které vyvíjejí, staví a nasazují prototypy s hybridním pohonem. I kdyby některý výrobce nabídl tuto technologii soukromým týmům, nemyslím si, že tyto jsou připraveny a schopny takovou technologii přijmout a provozovat. Ale myslím si, že je zde cesta vytvoření určitých standardizovaných komponentů, které by se např. ve formě určitých balíčků mohly těmto týmům nabídnout. To by dle mého názoru mohla být cesta, jak eliminovat fakt, že nyní máme ve WEC o jeden tovární tým méně. Technologii máme, jen ji potřebujeme nějak dostat i k těm ostatním, protože naším hlavním cílem je rozšíření startovního pole LMP1. Pokud by výrobci měli možnost některé své komponenty nabízet k prodeji soukromým týmům, přineslo by to i jim jistou úsporu v oblasti nákladů.

André Lotterer se také vyjádřil k současnému trendu zavádění alternativních pohonů v motorsportu: „Vznik seriálu Formule E jsem vnímal hlavně jako jednu z možných cest nové filozofie motorsportu. Nicméně s odchodem Audi z WEC a přesunem jejich aktivit právě do Formule E začínám tuto oblast vnímat i jinak a musím říci, že bych se v budoucnosti nebránil své účasti v tomto nebo podobném seriálu. Je to závodění, které se od toho současného v jistých oblastech odlišuje, ale z pohledu automobilových výrobců to dává smysl, protože v tom spatřují směr jejich dalšího rozvoje a proto sem logicky zaměřují svou pozornost. Samotné závody (Formule E) jsou atraktivní, účastní se jich kvalitní jezdci, konají se ve velkých městech. Nejsou sice až tak vzrušující, jako naše současné WEC, kde máme vozy s výkony až 1000 koní, dosahující šílených rychlostí a ohromného zrychlení. Ale Formule E je na začátku své cesty a v tomto se nám určitě poměrně rychle přiblíží. Je těžké odhadnout rychlost tohoto vývoje, hodně to záleží na vývoji baterií a to je jedna z oblastí, na kterou současní výrobci upírají svou pozornost. S ohledem na budoucí vývoj tyto série nijak nezatracuji, a pokud se do nich přesunou všichni nejlepší piloti, chci tam být také já,“ uzavírá André Lotterer.

Google+ Vytisknout

Diskuze: André Lotterer je pro zákaznické vozy LMP1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

FIA CEZ

FIA CEZ Hungaroring: Malchárkův hattrick, rychlý Korený a nový rival Brajnika

Grasser Racing Team Lamborghini Huracán GT3

BGT: Z vítězství na Monze se raduje Lamborghini, ISR Racing přišel o stupně vítězů v závěru závodu

Prototypy Toyota TS050 Hybrid na čele startovního pole

WEC: Nenadálý loňský odchod Audi z WEC stál Toyotu body v Silverstone

SMP Racing, Maurizio Mediani, Nicolas Minassian

ELMS: Rusové potvrdili své plány na letošní sezonu

Veronika Cichá

Veronika Cichá: Po sedmi měsících v kokpitu formule

March 717 seriálu CanAm, se kterým jezdil v Intersérii Helmut Kelleners.

Bosch Hockenheim Historic: Hockenheimring vykročil do sezony 2017 na výbornou

V sobotu měla smůlu, v neděli ale dojela: Nejrychlejší Česká závodnice Veronika Cichá.

BossGP v Hockenheimu: Veronika Cichá jednou mimo, jednou desátá

reklama
reklama

Doporučujeme

Technický ředitel Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon (vlevo) a Prezident týmu Toshio Sato

Toyota si pro sezónu 2017 nastavila laťku odvážně vysoko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. WEC: Startovní pole se ve Spa rozroste víc, než se čekalo

  2. Vytrvalostní část seriálu Blancpain GT začne již tento víkend

  3. Na Hungaroringu budou ve FIA CEZ udávat tempo vozy GT3

  4. WEC - Silverstone: VELKÁ FOTOGALERIE

  5. WEC: Nad budoucností amatérské kategorie GTE visí otazník

  6. BGT: Z vítězství na Monze se raduje Lamborghini, ISR Racing přišel o stupně vítězů v závěru závodu

reklama