Toyota si pro sezónu 2017 nastavila laťku odvážně vysoko

iM1, 2. ledna 2017, 18:00 Google+

Technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon prozradil, jaké cíle si tato japonská značka stanovila ve vytrvalostním mistrovství světa pro rok 2017. Uvidíme v Le Mans 2017 tři prototypy Toyoty?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Technický ředitel Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon (vlevo) a Prezident týmu Toshio Sato

Technický ředitel Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon (vlevo) a Prezident týmu Toshio Sato | foto: Toyota Motorsport GmbH

Sdílejte článek

Po katastrofálním roce 2015 vyjela Toyota do sezóny 2016 se zcela novým modelem TS050 Hybrid. Díky kompletně přepracovanému pohonnému ústrojí se prototyp Toyoty posunul do energetické třídy 8MJ a stanul tak v přímém souboji proti konkurenčnímu vozu Porsche. Podle Pascala Vasselona nebude nový model pro nadcházející sezónu tolik revoluční, ale bude se jednat o další evoluční vývojovou fázi stávajícího stroje. Na základě toho si Toyota pro sezónu 2017 vytýčila poměrně ambiciózní cíle, jejichž součástí je nejenom vítězství v šampionátu podpořené triumfem v Le Mans.

Neočekáváme tak velké navýšení výkonu, jako mezi sezónami 2015 a 2016,“ uvedl Pascal Vasselon, „protože některé osvědčené součásti jsme ponechali stejné. Celý náš hybridní systém zůstává ve třídě 8MJ, a i když některé jeho části vylepšujeme, tak s výkonem celého hybridního systému nedosáhneme tak výrazného pokroku, jako před uplynulou sezónou.“

„V oblasti spalovacího motoru jsme, dle mého názoru, udělali velkou změnu směrem k přeplňování. To pro nás byla nová, neprobádaná oblast, což nám způsobilo nemalé problémy. Ale i když to pro nás byl velký krok, tak si myslím, že jsme to zvládli celkem dobře. Nicméně se pro příští rok stále zaměřujeme na další nárůst výkonu. Nevíme, s čím přijde Porsche, a abychom předešli nepříjemnému překvapení, nastavili jsme si poměrně náročné výkonnostní cíle. V tuto chvíli ještě samozřejmě nevíme, nakolik se nám je podaří naplnit, ale pokud jich dosáhneme, tak budeme více, než konkurenceschopní,“ dodal Pascal Vasselon.

Technický ředitel Toyoty se také vyjádřil k otázce nasazení třetího továrního vozu. Přesto, že tým ke konci uplynulé sezóny velmi silně uvažoval o nasazení třetího továrního prototypu do závodu 24H Le Mans 2017, tak Vasselon uvedl, že v této oblasti ještě nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. A to ani ve chvíli, kdy Audi oznámilo své odstoupení z WEC. „I když je samozřejmě naší snahou podporovat rozvoj této závodní série a v Le Mans nasadit maximální možný počet vozů, jaký jsme schopni zvládnout, tak doposud neexistuje žádná jednoznačná spojitost mezi tím, co se stalo (odstoupení Audi) a naším rozhodnutím (o třetím voze pro Le Mans),“ zdůraznil Pascal Vasselon. „V tuto chvíli ještě nejsme definitivně rozhodnuti. Ať bude naše rozhodnutí jakékoli, nijak to neovlivní naše plány v oblasti technického rozvoje. Naše konečné stanovisko k účasti v Le Mans oznámíme do konce ledna,“ uzavřel Vasselon tuto otázku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota si pro sezónu 2017 nastavila laťku odvážně vysoko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rast, Rene

V druhém závodě na Red Bull Ringu potkala velká smůla Greena, vítězí Rast

Balanční závaží jsou už minulostí

DTM po dohodě všech výrobců okamžitě upouští od sporného pravidla váhových handicapů

Mattias Ekström udělal dnes velký krok směrem k titulu - slavit může teoreticky už zítra

Ekström si v sobotu na Red Bull Ringu připisuje svoje letošní první vítězství

Wickens, Robert

Wickens v neděli na Nürburgringu oslavil letošní první vítězství

Lucas Auer se vítězstvím vrátil do boje o titul

Sobotní vítězství na Nürburgringu daroval Auerovi jeho kolega, di Resta

Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM

Jens Marquardt: DTM musí poskytnout stimuly pro nové výrobce

Gerhard Berger, šéf DTM

Berger: DTM by možná potřebovalo více závodů mimo Německo

reklama
reklama

Doporučujeme

Startovní pole vozů LMGTE je ve WEC poměrně početné

TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMGTE

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekström si v sobotu na Red Bull Ringu připisuje svoje letošní první vítězství

  2. V druhém závodě na Red Bull Ringu potkala velká smůla Greena, vítězí Rast

reklama

Zprávy odjinud