K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Tomáš Enge získal jedenáctý Zlatý volant

iM2, 17. února 2011, 22:01 Google+

Čtyřiatřicátý ročník novinářské ankety Zlatý volant přinesl mezi okruhovými jezdci nový rekord. Tomáš Enge získal tuto trofej již pojedenácté. Dalším jezdcem, kterého zastupuje společnost BPA Sport Marketing a.s., byl na Žofíně oceněn Jan Charouz, který získal cenu Speed Awards.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: DPPI / FIA GT

Sdílejte článek

Nejúspěšnějším závodníkem historie ankety Zlatý volant je Tomáš Enge, který tuto trofej získal za loňskou sezónu již pojedenácté. Liberecký závodník obdržel ocenění od odborné novinářské poroty poprvé v roce 1998. Z této ceny se první český jezdec závodící ve formuli 1 raduje každoročně s výjimkou roku 2002, kdy se ceny neudělovaly a roku 2008, kdy tuto cenu získal David Vršecký.

„Jedenáctého Zlatého volantu si velice vážím. Je to ocenění mé celoroční práce, která byla z mého pohledu povedená. V Le Mans jsem v loňském roce získal své šesté pole position, což je dle mého názoru velký úspěch. Povedlo se nám i několik závodů ve světovém šampionátu FIA GT1, když jsme na Nürburgringu s mým kolegou Darrenem Turnerem zvítězili jak v kvalifikačním, tak v hlavním závodě. Úspěšný pro nás byl také podnik v Brně, kde jsme z patnáctého místa po startu skončili druzí. Tento víkend byl také hodně emotivní,“ shrnul své úspěchy za uplynulou sezónu Tomáš Enge.

Vedle Tomáše Engeho se na Žofíně dočkal ocenění také jeho otec Břetislav Enge, který 15. února 2011 vstoupil do pomyslné síně slávy automobilového sportu, kde se zařadil vedle takových jmen, jako jsou Ladislav Křeček, Jan Trajbold sr., Karel Loprais nebo Vladimír Hubáček. „Každé ocenění je samozřejmě milé a já si jej cením. Cenu Zdeňka Vojtěcha beru jako takové pomyslné vstoupení do síně slávy. Se Zdeňkem jsme toho na okruzích prožili opravdu mnoho a musím se přiznat, že na tuto dobu vzpomínám čím dál tím méně, protože čas opravdu letí. Vzpomínám však rád a v dobrém,“ řekl Břetislav Enge, který společně se Zdeňkem Vojtěchem v roce 1981 se Škodou 130 RS získal pro tehdy československou automobilku titul mistrů Evropy v závodech cestovních vozů na okruzích.

Ocenění Speed Award, které se uděluje jezdci, jenž v průběhu sezony dosáhl v závodě nejvyššího rychlostního průměru na jedno kolo, obdržel Jan Charouz, když v Le Mans s prototypem Pescarolo-Judd třídy LMP2 absolvoval francouzský třináctikilometrový okruh průměrnou rychlostí 220,408 km/h. Náhradní a testovací jezdec stáje Lotus Renault GP skončil v novinářské anketě Zlatý volant mezi „okruháři“ na třetí pozici. „Z ocenění Speed Awards mám velkou radost. V anketě o Zlatý volant jsem skončil třetí, což považuji za dobrý výsledek. Chtěl bych touto cestou poděkovat všem novinářům, kteří pro mě hlasovali. Doufám, že jednou dosáhnu na vítězství a že třeba časem překonám svého otce, který trofej získal celkem pětkrát,“ uvedl Jan Charouz.

„Gratuluji Tomášovi a Honzovi k úspěchu v letošním ročníku Zlatých volantů a Břéťovi Engemu, který obdržel Cenu Zdeňka Vojtěcha. Jsem moc rád, že anketa Zlatý volant stále pokračuje, jen je mi líto, že jsem při té slávě nemohl být,“ uvedl manažer Jana Charouze a Tomáše Engeho a pětinásobný držitel Zlatého volantu Antonín Charouz.

tisková zpráva: www.bpa.cz
Google+ Vytisknout

Diskuze: Tomáš Enge získal jedenáctý Zlatý volant

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Paffett zažil povedený vstup do sezony

Forma Mercedesu z Hockenheimu dělá odchod ještě více frustrující, přiznává Paffett

Audi RS5 se po úvodním víkendu jeví jako nejslabší speciál v poli

Jak Audi na Hockenheimringu ztratilo svoji formu

Glock, Timo

Hockenheimring: Po fantastickém souboji s Paffettem vítězí Glock na BMW

Gary Paffett slaví úvodní vítězství sezony

Hockenheimring: Úvodní závod sezony opanoval Mercedes, vítězí Paffett

Audi začíná tlačit na organizátora DTM

Audi tlačí na DTM: Potřebujeme jistotu pro plánování

BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo

BMW podporuje myšlenku Bergera na zákaznické týmy v DTM

reklama
reklama

Doporučujeme

Jarvis, Olivier

Má se Jarvis obávat o své místo?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud