Cristiano se velmi těší na návrat na závodní dráhu a po dlouhé době od ukončení vzájemné spolupráce japonskou Toyotou v loňském roce, poskytl oficiální rozhovor. Otázky se soustředily na rozdíly mezi F1 a ChampCar, ale také na jezdcovu připravenost bojovat o další titul šampiona. Startovat bude za tým PKV Racing.
„Některé věci mi budou v monopostu ChampCar chybět. Například kvůli absenci posilovače řízení očekávám pěkně bolavé svaly během prvních testů,“ smál se Brazilec. Podle něj je ovládání vozu ChampCar podstatně fyzicky náročnější. Snad s výjimkou přetížení hlavy, krční páteř a krční svalstvo je v F1 namáháno údajně daleko více. Jezdec ale dodal, že tvrdě pracoval poslední dobou na psychické i fyzické přípravě. „Opravdu si nemyslím, že by pro mne byl přestup z F1 do ChampCar nějakým problémem.“
Cristiano da Matta získal titul v roce 2002 a následně odešel do F1. „ChampCar 2002 byl vynikajícím šampionátem, ale nikdo nevěděl, jaký bude v sezoně 2003. Tehdy se mi naskytla možnost závodit v F1.“ Jezdec tak může nyní srovnávat. „Nejde o to, jestli dobrým nebo špatným směrem, ale jsou prostě odlišné.“
Podle vlastního přesvědčení mu dala F1 důležitou zkušenost: „Nejde jen o otázku techniky, ale i stylu jízdy. Vůz F1 vyžaduje jiný styl řízení, jiné brždění a jiný průjezd zatáčkami. Jsem nyní komplexnější jezdcem, než jsem byl při svém odchodu.“
Brazilský jezdec oceňuje na ChampCar především to, že tu sehrává velkou roli jezdec a jeho schopnosti. „V F1 je schopen větší změny konstruktér a možná aerodynamik, ale ne pilot. Tady mají všichni skoro stejný materiál a stejné podmínky. Pokud jste pomalí, musíte se vrátit do boxu a přemýšlet nad nastavením, geometrií, převody a dalšími věcmi. Před každým víkendem máte šanci, že se vám bude dařit a vyhrajete. To u F1 nebylo.“
Foto: Toyota Racing