DISKUZE K ČLÁNKU Pitotovy trubice - Jak pomáhají v mapování aerodynamiky vozů F1?

Pitotova trubice - levné zařízení, bez kterého monoposty Formule 1 neopustí garáže během závodů ani během testů. K čemu slouží a jak fungují?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pitotovy trubice - Jak pomáhají v mapování aerodynamiky vozů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 19.09.2012 07:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000737 (Hlasovalo 8 lidí) 15.09.2012 20:28
Dobrá práce Skvělí článek. Já si vždy říkal, co… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 19.09.2012 07:46
Netvrdím, že by auta měla tak rychle jezdit… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 15.09.2012 13:20
Myslíš si to správně, po editaci to při… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to výborný článok,.. ...ale sa mi zdá, že tá rýchlosť, ktorú udávaš u auta 600 km/hod., nie je reálna. 11

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Napadlo ma,.. ..že či si týtm nemyslel rýchlosť prúdenia vzduchu, u auta ktoré ide rýchlosťou 300 km/hod., potom rýchlosť zvduchu a auta sa sčítajú do výslednej, ktorá môže byť 600 km/hod. a to je to, ako si to myslel. Prišiel som na to ! 01

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Netvrdím, že by auta měla tak rychle jezdit nebo že by tak rychle jezdila. Jde o nakalibrování toho senzoru tlaku v Pitotových trubicích: téměř na +/- 14 kPa (2 psi), tj. teoret. maximum, s nímž dokážou pracovat.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000737

    uzivatel000737

    94.143.175.XXX
    Dobrá práce Skvělí článek. Já si vždy říkal, co to tam vozy mají vpředu za tím nosem protože to vypadalo, jak když mechanik zapomenul vyndat imbusový klíč a ona je to Pitotova trubice. 12 01

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RoboCop

    90.180.163.XXX
    Ten vzorec pro dynamicky tlak je nejaky divny ne? Myslel sem, ze to je Pd = 0,5 x ro x v^2 ????? Nebo si to myslim spatne?

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Myslíš si to správně, po editaci to při zobrazení rozhodí. 17 Když tak to smažu a hotovo, stejně Bernoulliho většina zná.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Phill

    90.178.151.XXX
    Dynamický tlak Ten vzoreček je nějakej divnej (možná jen chyba při převodu textu na web)
    Myslím, že by to mělo být pd = (ró*u*u)/2. Tedy: hustota * druhá mocnina rychlosti * 1/2
    Ale jinak opět pěknej článek, díky

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Phill

      90.178.151.XXX
      Aha, koukám, že hvězdička dělá něco jako dolní index...tak okolo těch sníženejch písmen si představte znamínko násobení

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Divně to zobrazuje, víc s tím žel zatím nesvedu. Má to být jedna polovina krát ró krát v na druhou.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.39.170.XXX
    Super Když sem četl " Pokud známe koeficient vztlaku (což je jedno z nejpřísněji střežených čísel týmy)" tak mi nějak došlo, jak absurdní tenhle sport je. Ale je přitom tak skvělý :).

    Článek super, díky.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama