Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Petr Hlawiczka, 12. srpna 2020, 06:10 Google+

Red Bullu se nelíbí, že Mercedes poskytl svá data Racing Pointu, který okopíroval jejich loňský vůz W10. Žádá proto Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v této kauze prověřila také roli mistrovské stáje. Její šéf Toto Wolff nicméně uvedl, že k soudu půjde rád - podle něj se oni ani jejich zákazník proti pravidlům nikterak neprovinili.

Počet komentářů:  91 komentářů (Poslední 17.08. 08:52) Napište svůj názor
Mercedesy minulý víkend v Silverstone

Mercedesy minulý víkend v Silverstone | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

FIA minulý týden potrestala Racing Point pokutou (400 tis. Eur) a odebráním 15 mistrovských bodů za nelegální kopírování Mercedesu, konkrétně zadních brzdových kanálků, k nimž získali dokumentaci od německé stáje. Rozhodnutí vyvolalo řadu otázek ohledně toho, kam až mohou týmy ve své spolupráci zajít.

Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera se provinil i Mercedes a chce, aby si FIA posvítila i na něj. "Chceme mít zcela jasno v tom, co bude a nebude dále povoleno. Jsme samozřejmě v jedinečné pozici díky tomu, že vlastníme 100 % dvou týmů. Vždy jsme se přesně drželi pravidel, jelikož ta v Concordské smlouvě jasně uvádějí, kdo je konstruktér."

"Podle nás to má tedy širší souvislost. Tohle není jen o brzdových kanálcích. Je to o tom, co je filozoficky dovoleno a co nikoliv. Vzhledem k Mercedesu určitě vyvstanou dotazy, protože pokud je dotčený tým vinný z toho, že informace obdržel, pak i tým, který je poskytl, také pravidla porušil. A to je něco, na co by se FIA měla podívat," vybízí Horner.

img-responsive

Letošní Racing Point RP20 je kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají | foto: Racing Point F1 Team

Mercedes se dostal pod drobnohled poté, co se ukázalo, že své díly Racing Pointu předal až 6. ledna 2020 - tedy poté, co byly brzdové kanálky přidány na seznam dílů, které si každý tým musí vyrobit sám. "Je to jako s opisování při testech. Jsou ti, kteří opisují, a ti, kteří test poskytnou druhým k opsání," přibližuje šéf Ferrari Mattia Binotto.

Tento spor se ještě potáhne. Ferrari, Renault i samotný Racing Point se proti verdiktu komisařů z minulého týdne hodlají odvolat, McLaren si to rozmyslel a včera z toho vycouval díky tomu, že FIA slíbila vyjasnění pravidel.

Zadní brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu - zkonstruovány dle stejných CAD výkresů

Zadní brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu - zkonstruovány dle stejných CAD výkresů | zdroj: Formula1.com

Šéf Mercedesu Toto Wolff nařčení odmítá, podle nich se proti pravidlům nikterak neprovinili, když Racing Pointu pomohli: "Proti nám nikdo neprotestoval neudělali jsme nic špatně. Pevně věřím, že Racing Point taky nic špatného neprovedl. myslím si, že když to dojde k Mezinárodnímu odvolacímu soudu, tak tam budou mít právníci jasný názor na tento případ, který stojí na velmi pevných pilířích, a proto jsou všichni kvůli tomu v pohodě."

Mohl by tento spor a nařčení Mercedesu z napomáhání k podvádění ovlivnit rozhodnutí Daimleru stáhnout se z F1? Pro mateřskou automobilku je v celosvětovém byznyse dobrá pověst klíčová, což si uvědomuje i Wolff: "Naše pověst je velmi důležitá. Ale zůstává neporušená. A pokud si někdo myslí, že jsme udělali něco špatně, měl by podat protest. A my k soudu půjdeme rádi."

Vytisknout

Diskuze: Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 17.08.2020 08:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 91 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud