Jak si šéf Ferrari Arrivabene představuje revoluci v F1

iM2, 23. ledna 2015, 21:32 Google+

Nový týmový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, věří, že plánovaná změna pravidel na rok 2017 musí být revolucí, pokud sport nemá přijít o další fanoušky.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 24.01. 16:58) Napište svůj názor
Arrivabene, Maurizio

Arrivabene, Maurizio | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V reakci na včerejší vyjádření Nikiho Laudy, že by monoposty Formule 1 měly mít přes 1000 koní, dnes Arrivabene řekl, že také podporuje dramatickou změnu v pravidlech. "Četl jsem, co náš kamarád Niki musel říci: On je špička ve třídě, zatímco já sedím o čtyři řady dále," říká Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky týmu. 

"Sdílím Nikiho pohled, že Formule 1 musí být velkolepější a věřím, že hrozba ztráty fanoušků se už žel naplňuje." Techničtí šéfové týmů F1 tento týden pokračují v jejich debatách o tom, jak pro rok 2017 nejlépe docílit zvýšení výkonů nad 1000 koní. Týmový šéfové by měli mít jednání na toto téma zkraje příštího měsíce. Arrivabene věří, že velká revize pravidel je potřebná k tomu, aby si sport opět získal na popularitě.

"V roce 2017 bych také rád viděl auta, která by vítězila u fanoušků, auta, ke kterým by se mohli dostat blíže a která by byla esteticky přitažlivější a možná se zvukem, který by zježil vaše chlupy. Asi takový, jaký dělá heavy metalová kapela. Tak to bylo v době, kdy Niki závodil a já byl nadšený fanušek svírající můj lístek 'general admission' [lístek opravňující diváka k obecnému vstupu na okruh mimo tribuny]. Nicméně si myslím, že jednoduchá evoluce by nebyla dostatečná.

Místo toho je voláno po opravdové revoluci se významnými a radikálními změnami. Myslím tím vyšší výkony a rychlosti, které by ale nemusely zahrnovat větší spotřebu paliva, ale určitě se musí snížit náklady u těch komponent, které širokou veřejnost nezajímají." Arrivabene také dodal, že F1 by měla udělat více pro to, aby se přiblížila k fanouškům, to by mohlo znamenat tiskové konference mimo paddock. 


Maurizio s bývalým jezdcem Ferrari, Fernandem Alonsem
(foto: Scuderia Ferrari)

"Být blíže lidem vlastně zahrnuje přesení F1 k lidem, například čtvrteční tiskové konference jezdců a prezentace týmů, které stejně nejsou o závodním víkendu, by mohly být mimo okruh ve veřejných prostorách. Města hostící velké ceny by mohla poskytovat stadiony pro prezentaci jezdců a aut v řádně vedených show. 

Je na nás, abychom poskytli něco lepšího a abychom dodali nový formát F1 co možná nejdříve. Jaká je pravděpodobnost, že to uděláme? Vím, že to nebude běžný proud věcí, ale globální výzkum na internetu a v televizních společnostech by nám mohl dát reálný obrázek toho, co lidé chtějí. Vlastně i v oblasti sportu, kterým zábava je, bychom měli následovat trend, který je tažen poptávkou."

Vytisknout

Diskuze: Jak si šéf Ferrari Arrivabene představuje revoluci v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 24.01.2015 16:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud