DISKUZE K ČLÁNKU Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA

Hondu rozzlobila dodatečná úprava motorových pravidel, které FIA na poslední chvíli schválila. Umožňuje to její konkurenci vyvíjet pohonné jednotky i během sezóny, jí se to však netýká.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 07.01.2015 14:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 21 lidí) 06.01.2015 12:03
To, co uvádíš, že se psalo někde na… »
» Petr (Hlasovalo 13 lidí) 06.01.2015 12:28
Na základě logiky věci - významu slova… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 6 lidí) 06.01.2015 13:58
nový dodavatel Ohledně homologace nevidím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Presne tak,.. McLaren a Honda poukázali na chýbajúce údaje a sám som zvedavý, aká zápletka z toho vznikne a ako si s tým FIA poradí. 08 Navväčšia sranda bude ak obaja uspejú a pohonné jednotky ostanú zmrazené. 02 Jediný kto sa bude smiať, bude samozrejme Mercedes a tiež Honda, ktorej pohonná jednotka je postavená úplne v súzvuku s tou od Mercedesu a tí, čo sa tešili na nejaké vyrovnanie štartovného poľa, si budú musieť rok počkať, kedy možno uzrú svetlo sveta nové pohonné jednotky, ktoré budú omnoho jednoduhšie o jeden rekuperačný subsystém, ale aj lacnejšie, lebo to je práve otázka zajtrajška v F1 pre tímy, ktoré nesypú peniaze do čiernej diery, ale zmysluplne ich predtým v ruke otáčajú a vážia, či ich investovali správne, ako Gene Haas ! 01

    + 14 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel

    90.180.29.XXX
    Ale kdyby jste zobrazovali části IP adresy tak by to neuškodilo a měli by jsme sami možnost vidět s kým mluvíme (v rámci možností) a předešli by jste tomu aby jsme si mysleli že jednáte netransparentně. Protože já na rozdíl od Vás nevím jestli jsem nemluvil v tom vlákně s jednou osobou pod různými přezdívkami. A nevím jestli jste konal stejně a smazal všechny komentáře této osoby pod jinou přezdívkou. Snad mi rozumíte.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.179.75.XXX
    Pro PETR. Já jsem četl a slyšel výklad v rádiu v tom smyslu, že je možné homologovat jeden motor třeba s 10 žolíkama a potom druhý s dalšími žolíky ale i s těmi úpravami z prvního motoru. Ale už se nemůže nikdy použít v závodě ten první. Je to dáno tím, že každý motor je nutné homologovat samostaně. takže je možná situace, kdy první dva motory mají jinou homologaci, než poslední dva.
    Tak jsem to aspon pochopil já. I to podporuje vyhlášení, že je "možná pouze jedna homologace na motor, celkem 4."
    Můžu se mýlit, ale takhle nějak to bylo prezentováno.

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      V jakém rádiu? Nemohla by pak v sezóně vyvíjet i Honda, kdyby se mohlo homologovat vícekrát? Přemýšlej.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    nový dodavatel Ohledně homologace nevidím problém, honda prostě musí mít homologaci a je jasné, že se to nestihne za hoďku a tak proto maj konec února. Navíc 5 závodů se starým motorem nevidím jako výhru jediný kdo by si to mohl dovolit je mercedes, ale ten tento drobný risk asi nepotřebuje.
    Největší problém vidím ve vývoji prostřednictvím bodů pro další roky s ohledem na nového dodavatele - pokud by chtěl někdo přijít např. za dva roky tak by vlastně musel homologovat a rovnou zmrazit což je podle mě nereálné.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel

    90.180.29.XXX
    Jak vidíš názor většiny nepředstavujou 13

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel

    90.180.29.XXX
    Jak vidíš názor většiny nepředstavujou 13

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Dlhy

    188.123.100.XXX
    nevyhoda neviem ci je to az tak strasne s tou nevyhodou, ale ak sa honda stazuje, tak im to zjavne nevyhovuje. mna najviac vytaca, ze do f1 vstupil (na moju radost) novy vyrobca motorov a vstupil do nej za urcitych podmienok. a tieto podmienky sa zrazu z nicoho nic menia z dovodu prachbiedne napisanych pravidiel, to je teda skandal. podla mojho nazoru, malo byt v tomto pripade zachovane status quo a pravidla mali byt interpretovane tak, ako sa s tym vyse roka pocitalo, nie ako chytraci z ferrari koncom roka vymysleli. ( ale maju pravdu bohuzial ) tak bud u vo fia neuzitocni idioti, alebo si takto sikovne nechali otvorene zadne vratka, ktore teraz vyuzili. mne to rozhodne dava zmysel.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    46.135.49.XXX
    Honda Honda nemusí dodrzet termin homologace teda...Muze se zachovat neferove, ale asi by nebyl McL-Honda moc oblíben u FIA v pristich sezonach...Ale jestli chce FIA jednat ferove, tak by tedy mela mit Honda k dispozici pet motoru letos a pristi rok stejnou volnost a pocet tokenu jako letosni konkurenti.Proste stejna pravidla pro vsechny..jen u Hondy s rocnim odstupem... Ja osobne si myslim ze Ferrari (muj nejoblibenejsi tym) by se na fairplay vykaslal a choval se stejne jako ostatni a nehomologoval dokud by nemusel.. :D

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Tvoje teorie má jednu velkou trhlinu. Honda nemá homologován žádný motor, proto by nemohla nastoupit. Ostatní motor homologovaný mají (loňský) takže díky nepozornosti FIA není nutné motor homologovat před začátkem sezony, tak se ostatní mohou účastnit se starším motorem a nový nasadit později.
      Osobně bych to jako zase takovou prohru pro Hondu neviděl, minimálně první 4-5 závodů pojedou proti motorům, které by měly být teoreticky na jejich vývojové úrovni. To že mají data mercedesu jim ovšem dává spíš výhodu a možnost bojovat na začátku sezony o vízězství v závodech

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        46.135.49.XXX
        To neni teorie..Je to jasna chyba FIA..protoze ta urcila homologaci v roce 2014.. na urcite datum..ale neurcila datum v roce 2015...A Honda muze argumentovat ze v roce 2014 se ji homologace netykala...ale tyka se ji ta v letosnim roce...a ta nema urcite datum..tohle je hlavni pruser v problemu s Hondou...tohle byl od FIA nehorazny fail a hlavne skolacky...nebot se vědělo ze Honda prijde az letos...Jinak mám podobný nazor..Ze pro Hondu to takova prohra nebude..Ono jestli tymy co nemeli motor mercedes nasadí nejak radikalne prepracovanou jednotku tak budou mit mozna vetsi problemy se spolehlivosti nez Honda a jeste k tomu mene povolenych jednotek nez loni..Ja prispevkem hlavne narazel na tu ferovost..At proste ma Honda stejne podminky jen s rocnim posunem....Ve vyskedku na tom mozna jeste vydelaji pristi a dalsi rok..a to jsem pak zvedav na vykriky ostatnich motorářů.....

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.153.XXX
        minimalne nemusi honda podstupit homologizaciu do 28.feb. ale az tesne pred pretekmi v australii, kedze nieje dany ziadny termin preco by zrazu pre hondu mal platit 28.februar?
        bud budu argumentovat ferovostou a v tom pripade musia homologovat motor vsetci do 28.feb. alebo sa budu drzat platnych pravidiel a ani honda nebude musiet homologovat do 28.feb. ale len pred pretekmi v australii co je o 2 tyzdne neskor a mozu este stihnut zapracovat vysledky z poslednych testov

        nieje mozne jednemu dovolit vyuzit dieru v pravidlach a v pripade druheho argumentovat nejakou ferovostou a pozadovat aby sa spraval tak ako boli pravidla zamyslane a nie ako su napisane

        + 11 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Jenže datum první homologace pravidla tak nějak obsahují a i kdyby neobsahovala, tak pro hondu to nic neřeší, v austrálii musí nastoupit s homologovaným motorem, tak by získali 14 dní navíc

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.153.XXX
            tak nejak ziadny datum pravidla neobsahuju a teda ani pre prvu homologizaciu12

            14 dni po poslednych testoch je dost na to aby sa stihli zapracovat poznatky ktore beho tych testov ziskali. len si spomen ako vyrazne sa RB/renault zlepsil medzi poslednymi testami a prvymi pretekmi a to uz boli v tej dobe motory homologovane takze ziadne velke upravy uz robit nemohli

            pocas testov ziskaju obrovske mnozstvo dat a tak kazdy den ktory budu mat naviac sa im hodi

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • anonymouse

    95.103.186.XXX
    a možno by stačilo a možno by stačilo povoliť len jednu homologizáciu na sezónu (Hodna do 28.2.2015) a už by bolo na tímoch, či by chceli jazdiť so staršou špecifikáciou, alebo čím skôr s novšou ...

    + 1 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Gogo

    90.180.29.XXX
    Honda Ano, nedivím se že je Honda naštvaná. Je to nesportovní a nefér takhle přivítat nového výrobce. Ferrari a RB breceli jak je to špatný že nemohou vyvíjet v sezóně, že by se Mercedes neměl bát konkurence. Že to není dobre pro F1. Teď mlčej. 02

    + 18 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Bez homologace motoru nemůžou vyjet na dráhu, což je naprosto to samé co platilo loni pro Mercedes, Ferrari i Renault.

      Stejně nefér je, že Honda měla celý rok neomezeného vývoje na to, aby okopírovala ty nejlepší nápady od konkurence, takže pokud jde o mě, tím se ta nevýhoda vyrovnala. A až do konce února si může neomezeně vyvíjet co chce, kdežto ostatní můžou motor měnit pouze v rámci svých 32 tokenů.

      A jsem si jistý, že pokud byste se zeptal kteréhokoliv výrobce, co je pro něho lepší, jestli dva měsíce neomezeného vývoje nebo půl roku vývoje omezeného tokeny a pravidly o nasazení motoru, tak si každý vybere ty dva měsíce neomezeného vývoje.

      + 10 / − 15

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama