DISKUZE K ČLÁNKU Mohly Lotusy v Koreji porazit oba Red Bully?

Ve Velké ceně Koreje zvítězil Sebastian Vettel před oběma Lotusy. Měly zlatočerné vozy na to, aby Red Bull porazily?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mohly Lotusy v Koreji porazit oba Red Bully?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 07.10.2013 22:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 19 lidí) 07.10.2013 10:35
Gumy Všimněte si jedné věci. Jezdí se na gumách,… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 10 lidí) 07.10.2013 08:40
Problém je len v tom, že Kimi naozaj prišiel k… »
» uzivatel000046 (Hlasovali 4 lidé) 07.10.2013 11:55
Grosjean strácal na Vettela pred druhými… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • driver-ine

    90.178.118.XXX
    Myslím , že jsme viděli celkově zajímavý závod. Ale co mě pobavilo, tak určitě konfrontace Raikonen/Grosjean 04 pokuď si francouz stěžoval týmu že je rychlejší tak měl fina předjet. Ale jinak si myslím že oba lotusy předvedly skvělou jízdu, ale Vettel je se svým autem opravdu někde jinde, to bylo vidět.

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.41.246.XXX
    mastime brucho Mám veľký rešpekt pfed tým čo dokazal Lotus hlavne túto sezónu, skutočne im to ide a to nehovoriac o rozpočte atď. Ale tento článok beriem ako mastenie brucha miestnej komunite Lotusákov... nechcem sa nikoho dotknúť, ani uraziť, ale skrátka Red Bull a Vettel sú niekde inde a to aj bez ohľadu na to či majú smolu alebo im to vyjde perfektne... Takže zlatočierny tím može byť šťastím bez seba....

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.13.241.XXX
      Myslim ze se tady az tak neresilo lotus vs. vettel. Jde o jednu vec - porovnejte rozpocet jednotlivych tymu a pocet bodu v konstrukterech. Lotus je na tom nejlip a to tu jde.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      Aha, takže Grosjean se s Vettelem rozhodli tady místní komunitě Lotusáků "namastit brucho?" Tak to jsou hodní, jak myslí na zdejší diskutující 11

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      a preco sa dnes nepodpises? 04 18

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Gumy Všimněte si jedné věci. Jezdí se na gumách, o které je potřeba natolik pečovat, že jezdit těsně za podobně rychlým vozem je důvodem k jejich rychlejšímu zničení. Původní záměr FIA byl jezdit na tři a více zastávek. A jak to skončilo ? Jezdí se běžně na dvě zastávky, někdy i na jednu. Jen z důvodu nějaké opravy jede někdo na tři zastávky.
    Takže výsledek je stejný jako před nápadem jezdit s "hadráky" akorát jezdci nemohou na to tlačit jak by se na nejlepší jezdce slušelo a musejí si dávat o to větší pozor na efektivní tempo a držet si potřebný odstup od jezdce před sebou.

    Je vidět, že tyhle uměle vnucené věci jsou nakonec kontraproduktivní a kdo to nevidí, je u mne slepec. Problém formulí v před "Pirellovské" době byl, že auta nemohli jezdit za sebou z důvodu velké ztráty přítlaku při jízdě za někým. Nic se nezměnilo a jen se k tomu přidalo, enormní opotřebení gum při kontaktní jízdě. Klasickému předjíždění navíc vadí i ten bordel mimo stopu, které zaplenily žmolky z gum, což dělá z původní špinavé stopy stopu špinavou a zabordelenou.

    Dalším problémem je zákaz tankování. Ubráním této možnosti, snížili důležitý aspekt pro alternativní strategie. Najet nějakých 25 sekund, jen díky možnosti jet častěji na čerstvějších gumách je prostě málo. Nižší váha vozu u více-zastavkové strategie byl možná důležitější aspekt než častěji použité čerstvější gumy. Dneska je problémem, že pokud vy nemáte vůz s kterým při prvním stintu najedete na soupeře na stejných gumách o stejné váze, takový náskok, který vás udrží mezi rychlými vozy, tak se musíte účastnit bojů o pozice s pomalejšími jezdi na ojetějších gumách a o to víc si ničíte paradoxně vlastní gumy, takže i přes zastávku navíc, skoro žádný profit čerstvějších gum nemáte. Navíc musíte na to víc tlačit, ale to opět paradoxně nemůžete, protože o to víc gumy ničíte. Takže každý pit navíc je závodní sebevražda.

    Sice dneska vidíme předjíždění vozů, ale především jen těch, které mají velký problém s degradací a opotřebením gum. Takže jsou předjíždeni, především ti, kteří mají slušné a rychlé auto a v kvalifikaci to ukážou, jenže "neumějí" tolik šetřit gumy, takže se v závodě díky tomu propadají.
    Jinak, předjet ty co umí gumu šetřít je stejně těžké jako v minulosti a to i s kouzelným tlačítkem.


    Doufám, že už všichni zainteresovaní pochopili, že to byla velká bota s těmi "šmejdy" pneumatikami a je potřeba navrátit formuli aspoň tam kde byla před úkolem Pirelly.

    + 19 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Shaze

      89.203.142.XXX
      Pořád říkám že zrušení tankování a dělání hadr pneu byly nejhorší nápady ve F1 co pamatuju 17

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.24.204.XXX
      Přesně tak. Zavést znovu tankování, gumy do doby před Pirelly, povolit více jejich dodavatelů. DRS bych zkusil nechat, alespoň na některých tratích. Povinným počtem zastávek v boxech by se taky umožnila jiná strategie. A těm kecům jak to měl najednou Vetlík těžký a těsný snad nemůže nikdo věřit. Už jsem na to jeho yes, yes boys alergickej.03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        Chlapci, kdy si uvědomíte, že v Pirelli či v tankování problém není? Povinným počtem zastávek bys jinou strategii znemožnil - všichni by stavěli v navlas stejném kole, to ti garantuji.

        Vettel za to taky nemůže. Red Bull odvádí lepší práci, u Ferrari za pět let nejsou schopni pochopit, jak pracovat s výfukovými plyny, takže od nich příští rok žádný velký pokrok nečekám. Kdyby okopírovali ty bočnice jako Sauber, tak jsou jinde. Proč to neudělali? Něco v tom designování u nich není v pořádku.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • FF

    37.221.245.XXX
    Těsné Vzhledem k tomu, že Vettel při startu a restartu v prvních dvou kolech dal všem 1,5 sekundy, tak si myslím, že mohl jet mnohem rychleji, ale protože jeho suverenita v Singapuru přilákala negativní pozornost, tak se krotil, aby se na konci závodu mohl být do prsou, jak to měl tentokrát těžké.

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      Tak horké to nebude, Vettel měl už v Singapuru v závěru problémy, sice to moc nebylo na časech znát, ale z pitlane ho hodněkrát vysílačkou upozorňovali, aby auto šetřil, že není úplně OK. Vzkaz na začátku posledního kola "Hlavně to dovez domů" je asi výmluvný...
      Vettel ukázal na ten zásadní rozdíl - RB na tom bylo lépe rychlostně, Lotus zase mohl těžit z delší životnosti. Bez SC fáze by se potom mohl rozdíl v životnosti pneu projevit.
      Není problém na to šlápnout, otázka je, jak se bude auto chovat po pár kolech, viz Hamiltonův 2. stint, kdy se snažil z auta vymáčknout, co to jde a potom 3 kola kroužil s časy 2-3 sec slabšími na špatných gumách, aby si extra pitem totálně nepokazil závod.

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.29.32.XXX
        Uz hodnekrat se upozornovalo, ze tymy v radiu hrajou casto poker, neboli ze blafuji. A ja bych rekl, ze Horner a spol. casto blafuji na Seba, ktery touzi v zaveru aspon par kol jet co to da, kdyz se cely zavod musel drzet na uzde a ve vetsine pripadu se jeho pneumatiky apod. nelisi od souperovych, ale protoze oni vidi tu jeho touhu na to poradne slapnout, ikdyz ma bezpecny naskok, tak proto ty neustale hlasky. Stejne jako vcera v Korei cca 5 kol pred koncem. "Tak uz sis zajel nejrychlejsi kolo, tak tedka prosim klidek a setri sve pneu."
        Schvalne si delej carky, jak casto po takovych hlaskach pred koncem zavodu Seb vymlaskne nejrychlejsi kolo zavodu a budes prekvapeny tou cetnosti 13

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          Překvapený nebudu, závody sleduju a k tomu mám puštěný livetiming, takže vidím víc, než stíhá Richter komentovat :D
          A o blafování do rádia taky nepochybuju. Ale přesto si nemyslím, že dominanace RB je nekonečná a že Vettel schválně brzdí proto, aby náhodou neměl velkej náskok. Oni tam u těch grglavek taky nejsou nadlili a musí si ty gumy hlídat stejně jako myslet na opotřebení částí auta, která musí vydržet víc závodů.
          Představa, že Seb schválně brzdí, jinak by všechny předjel okolo, mě fakt baví. On se brzdí tak, že např. v Singapuru v zatáčkách akceleroval dřív, než všichni ostatní :)

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Arnošt

        213.151.83.XXX
        Kdyby, kdyby. Pokud netlačíš na pilu, tak gumy drží. Jakmile tlačíš a se dostaneš do závěsu gumy rychle odejdou. Z hlediska opotřebení gum je ten v předu ve výhodě. Můj názor je ten, že CS nic na výsledku nezměnil.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Dave

    46.13.241.XXX
    Slepý k houslím Děkuji za tento článek - je hlavně pro ty, co si myslí, že Lotusy (nebo jen Kimi) přišli k double podiu jak slepy k houslim. Myslím, že komentář samotných jezdců je vypovídající. SC výhoda/nevýhoda je velká alchymie.

    + 10 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      194.228.216.XXX
      Problém je len v tom, že Kimi naozaj prišiel k pódiu ako slepý k husliam. :-)
      Pred výjazdom SC mal na Vettela stratu viac ako 50 sekúnd a najstaršie pneumatiky v poli. Navyše, podľa všetkého by musel ísť na tri zastávky. Bez dvojnásobného výjazdu SC by jeho pneumatiky 30 kôl určite nevydržali. Na prvých 25 kôl potreboval dve sady.
      Grosjean ťažko povedať, ale asi by na Vettela tiež nemal. Na prvej zastávke bol o kolo skôr ako Vettel, takže nie je žiaden dôvod sa domnievať, že by to pri druhých bolo inak. Vettel to mal pod kontrolovu.
      PS Rosbergove zlomené krídlo ani netreba rozoberať.

      + 10 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Biblbrox

        94.138.104.XXX
        To štěstí Raikonnena bylo prostě ÚŽASNÉ! Co se týká jeho velikosti, je ho možné srovnat pouze se smůlou Webbera. Myslím, že ho do Ferrari vzali jen pro to, aby přinesl do stáje štěstí. Na druhou stranu, kdyby zpeklaštěstí neměl, vidělal by asi Lotus 1. místem Grosjeana. (Grosjean by asi zajel dříve pro nové pneu a tak by se možná dostal před Vettela.) Lotus by pak oslavoval i fanda Ferrari! 04

        + 3 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Grosjean strácal na Vettela pred druhými výmenami viac ako 5 sekúnd. To je na "podseknutie" priveľa.
          Pri prvých výmenách Grosjean strácal "len" 3,5 sekundy a nestačilo to. Vettel/RB na jeho zastávku okamžite reagovali. Síce niečo získal, ale bolo to málo. Vettel to okamžite "dohnal" a ešte svoj náskok mierne navýšil.
          Nezáleží, kedy by Grosjean išiel do boxov. Vettel by na neho opäť okamžite reagoval. Bol to posledný/jediný súper, ktorého bolo treba pokryť. Ostatní už boli po výmene a hlavne ďaleko.
          Navyše, Vettel mal už z prvého stintu kolo k dobru oproti Grosjeanovi.
          Bez Vettelovho veľkého kiksu Lotus nemal nárok.

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama