DISKUZE K ČLÁNKU FIA bude chtít před Maďarskem upravit pravidla mapování motorů

Včera v Londýně zasedala Technická pracovní skupina (TWG) Mezinárodní automobilové federace (FIA) kvůli mapování motorů, které v posledních závodech využíval Red Bull. Konkrétní rozhodnutí sice nepadlo, ale do příštího závodu na Hungaroringu se FIA bude snažit pravidla upravit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA bude chtít před Maďarskem upravit pravidla mapování motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 25.07.2012 21:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 17 lidí) 24.07.2012 08:22
Souhlas Posledních pár sezon je RedBull pořád… »
» uzivatel001003 (Hlasovalo 10 lidí) 24.07.2012 08:42
Možná je RedBull zmiňovaný v kombinaci s… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 24.07.2012 09:04
Neni to ani ciastocna kontrola! To len nejaky … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    78.102.185.XXX
    ??? třeba už Mark skoušel bez toho, když závod nic moc...a ukázala se (ne)výhoda mapování...a síla red bullu bez něj...19 11 11 11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zlobivý veterinář

    88.81.73.XXX
    Já teda nevím, zda to nebude pro party tým žádný problém. Kdyby jim to nepřinášelo výhodu, tak by to přece nedělali, ne??

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Souhlas Posledních pár sezon je RedBull pořád zmiňován v kombinaci s nelegálností auta. Ale co předvádí letos už je moc. Už od Bahrajnu jezdili se zakázanou dírou vzadu v podlaze....a co? Jen ji museli odebrat....zadny postih. Ted je tu ještě vetší prohřešek....nečekaná změna formy RBR je odhalena. Ale podle mě tímto RedBull měl ohromnou výhodu a co se stane? Zase jim to projde bez čehokoli? Já RedBull neměl nikdy rád, ale tohle už je děs co si dovolí a co jim projde!!!

    + 17 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001003

      uzivatel001003

      194.228.45.XXX
      Možná je RedBull zmiňovaný v kombinaci s nelegálností auta, ale všimni si že nebyl letos za to potrestán. Je to z toho důvodu, že máslo na hlavě má hlavně FIA, která nemá jasně a transparentně napsaná pravidla. Kdyby RB nesplňoval pravidla tak dostane hned trest, ale FIA ví že má díru v pravidlech tak jediné co jí zbývá je tyhle místa ošetřit. Možná RB balancuje na hraně pravidel, ale pokud to FIA nezakáže, tak je to právě RB kdo udává ostatním týmům směr ve vývoji, protože ostatní týmy to zkopírují. Mě se třeba líbí, že RB se nebojí experimentovat, ale pokud jednoznačně poruší pravidla tak ať dostanou taky trest. Každý tým který se snaží dělat nějaký vývoj auta a chce přijít s něčím novým, tak musí jít až na hranici pravidel aby se to na výkonu auta projevilo.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        S těmi nejasnými pravidly bych si nebyl tak jistý. Po té díře v podlaze vydala FIA zdůvodnění, jaké stávající pravidlo otvor RB porušuje a proč nesouhlasí s vyjádřením RB. Pokud si pamatuju, ten článek vyšel i tady a argumenty vypadaly poměrně přesvědčivě. Nezdálo se mi, že by to šlo uhrát na nejasnost pravidel. Spíš nebyla vůle RB potrestat, protože by se asi RB a lidi začali oprávněně ptát, proč toto FIA nerozhodla dřív a připustila nelegální vůz hned do 3 závodů. Takže se radši vlk nažral a koza zůstala celá - zakázali jsme to, ale abysme neměli máslo na hlavě, že jsme pomalí, tak jsme vyhlásili diplomaticky, že "bylo nutné zpřesnit pravidla a proto netrestáme".

        Samozřejmě že týmy zkoušejí hledat skupiny, ale pokud je přistihnou potřetí, tak už by RB potrestat měli, protože není normální, aby se jedna stáj neustále vymlouvala, že pochopila jinak pravidla. Nejsme v nějaké české amatérské motokárové lize. Ti lidi musí vědět, jak postupovat v případě pochybností při výkladu pravidel. Týmy během vývoje konzultují různé věci s FIA, aby měli jistotu, že jejich řešení je legální. Takže je správné, aby RB opakovaně tvrdil, že něco pochopil jinak? Myslíte si, že když něco ukradnete v obchodě a pak tvrdíte, že jste si mysleli, že si to můžete vzít, tak vás pustí a řeknou - no jo, měli bysme to v zákonech přepsat, aby to pochopil úplně každý retard?

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001003

          uzivatel001003

          194.228.45.XXX
          Jak říká Martin Brundle, cituji: "Vzhledem k možnostem dnešních technologií a softwaru mají týmy nezměrné množství způsobů, jak pravidla interpretovat. Pohybují se velmi blízko hranice, o které musí mít FIA jasno."
          Jenže FIA o tom jasno úplně nemá, ačkoliv si myslí že ano. Přirovnání krádeže v obchodě s "vylepšováky" RedBullu není přesná, protože krádež je už za hranicí, ale "vylepšovák" je na hranici, která není zcela jasná.
          Je to prostě o té interpretaci. Teď mě napadlo DDRS Mercedesu. Všechny ostatní týmy byly přesvědčeny o tom, že to je nelegální a že to je za hranicí pravidel, protože si to tak interpretovaly. FIA ovšem řekla, že to je OK.
          Kdyby se mělo předejít těmhle dohadům, tak buď by musela FIA udělat neprůstřelný pravidla a nebo všem rozdat stejný nemodifikovatelný monoposty. Ale to by byla podle mě zase nuda a hlavně by se tím zabila kreativita a vynalézavost týmových inženýrů04

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Ano, já s tebou souhlasím, a naprosto neprůstřelná pravidla jsou utopie, ale nezdálo se mi, že by zrovna ten otvor v podlaze šel uhrát na nejasnost v pravidlech. Většina věcí je řešena více pravidly a jestli využiju nejasnosti v jednom a přitom vědomě porušuju pravidlo jiné, tak bych se neměl odvolávat na to, že jsem to první "pochopil jinak". Pokud je týmům něco nejasné, mají se (musí) dotazovat FIA, aby ssi to upřesnili. Prostě mi zákaz FIA přišel dostatečně podložený ve srovnání se slovíčkařením RB a taky ostatní týmy si v tomhle případě dávaly velký pozor, aby udělaly v podlaze pouze výřez.

            Jinak o ten otvor samotný nejde, to byla celkem prkotina, horší je to s foukáním. FIA by měla být důslednější při kontrole hlavně těch věcí, ze kterých týmy dříve hodně těžily, ale FIA je do dalších sezón zakázala. Protože je jasné, že se týmy budou snažit tenhle zákaz obchcat a znovu se té staré technologie využívat. Ono je rozdíl, když tým přijde ve vývoji s nějakou novinkou, a když jen cíleně hledá způsob, jak obejít pravidla a znovu nasadit něco, co už bylo zakázáno.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              No, ta díra nebylo žádné skryté zařízení a vůz s ní prošel několikrát technickou přejímkou = podle FIA bylo v ten moment auto legální = nebylo za co trestat. Chyba FIA. Nemělo by, ale stane se. Následné "upřesnění" výkladu bylo jediné, co v tu chvíli mohla FIA dělat. Vůle trestat s tím nejspíš nemá nic společného. Podle mě, kdyby RB vyloučili ze závodů, kde ji používal, a ten s tím šel k civilnímu soudu, byla by FIA v háji.

              Nadávat v diskusích na RB, FIA a tak, je hrozně jednoduché (tím nemyslím konkrétně tebe), ale na složité problémy většinou neexistují jednoduchá řešení. Hezky jsi to vystihl s těmi pravidly, že neprůstřelná jsou utopie.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Red bull za tohle měl být v Německu odsunutý na chvost pole.Na vodě měly nesmírnou výhodu v kvalifikaci jako by měli kontrolu trakce a tá je zakázana od roku 2008.Když jsem se to dozvěděl v neděli chtěl jsem okamžitě trest pro Red bull a stále na tom trvám03 Kdyby by to byl jinej tým už by měl problémy10 Poslední dobou Red Bullu všechno prochází 02 05

    + 15 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.91.10.XXX
      No, neni to uplne tak... Trakcna kontrola je autonomny/automaticky system zabranujuci preklzu a toto co predviedli RedBullaci, nic take nieje. Slo skor o obmedzenie krutaku v nejakom rozsahu otacok a tym o "lahsiu" ovladatelnost pri akceleracii - jazdec nemal tolko problemov s pretacanim kol ale "musel to aj tak robit/strazit sam".

      Druha vec je, ze pani "pravidlodarci"04 by uz pri pisani pravidiel, mohli trosku viac "zavriet vratka" aby nevznikali "sede zony".03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Radim

        90.179.19.XXX
        To co si napsal v prvním odstavci tak přesně na to Monty reagoval. Nemyslel úplnou kontrolu trakce, ale částečnou. Red Bull už má hodně nasbíráno a FIA by si toho měla povšimnout.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          195.80.165.XXX
          Neni to ani ciastocna kontrola! To len nejaky (predpokladam nemecky) novinar niekde prirovnal k TC a uz sa to omiela dookola, az z toho bude nakoniec dogma...02

          Nemam moc v laske RedBull ale nelegalne !podla pravidiel! jednoducho nebol a ani neni! Preto ani "nasbirano" neni nijak na mieste.

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ladys

            ladys

            85.160.43.XXX
            Pokud to omezí kroutící moment v daných otáčkách, tak je výsledek stejný jako u TC. Auto není tolik náchylné k přetáčení při výjezdu ze zatáček..

            A navíc používají opožděný zážeh k foukání a to podle zvuku minimálně od Valencie.
            To vše bude zřejmě za skokovým zlepšením. Dost možná,že to používají i jiné týmy.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.80.165.XXX
              Vysledok moze byt stejny, ak to pilot udrzi v "spravnej" polohe.

              Mas pravdu - zvuk maju jasne odlisny ako hocikto iny (vcitane Renault-powered vozov). "Podobny" ako minuly rok...(?)

              Ale aby sme sa nemotali okolo vselijakych domnienok, tuto - [odkaz na stránku] - je dikument FIA, podla ktoreho sa vlastne "neprevinili".
              Vlastne sa v cl. 5.5.3 (spominanom v dokumente) prakticky nic nehovori o mapovani/priebehu/fukani/opozdeni atdatd. V tom clanku je "len" definovana max/min. pozicia plynoveho pedalu a z nej vyplyvajuce max/min krutiace momenty. Nic ine.

              Zostava len dodat, ze to spravili velmi "f(u/i)kane". 03

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ladys

                ladys

                178.23.219.XXX
                Přesně, zase očůrali pravidla.
                Řekl bych,že to je ale za hranou, TC a její náhražky jsou zakázané a foukání docílili obejitím pravidel. Osobně bych je potrestal, je to znevažování motorsportu 03
                A že o tom rozhodovali sportovní komisaři-mají vůbec technické znalosti na patřičné úrovni?

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  178.41.9.XXX
                  Ja by ich netrestal. Ked neni schopna FIA postavit pravidla neprestrielne (co nikdy neni na 100%), tak sa bude vyuzivat vsetko mozne donekonecna i tak.

                  V tomto pripade nevidim dovod, preco laborovali s koncovkami vyfukov a nechavali "nejake" moznosti smerovania... Sami su si vinny. Mali jasne definovat (nejak) pozicie koncoviek aby to jednoducho neslo zneuzit! Je mi jedno ako, oni su plateny odbornici! Ak to nedokazu, su zbytocny a potom bud nech uvolnia vyvoj alebo nech odidu. Nahrad je habadej... Aj tu na tomto fore! 11

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • ladys

                    ladys

                    178.23.219.XXX
                    Pravidla jsou jasná od roku 2007

                    Nové znění článku 9.3 Technických regulí je následující: "Žádný vůz nesmí být vybaven systémem nebo zařízením, které je schopné zamezit protáčení poháněných kol pod výkonem nebo kompenzovat nadbytečné přidání plynu jezdcem. Jakékoli zařízení, které upozorňuje jezdce na začínající protáčení kol není povoleno.

                    To co používají kompenzuje nadbytečné přidání plynu. je jedno,že je to jenom při určitých otáčkách...

                    Měli by je diskvalifikovat z minulých závodů!!!

                    Jenom bych doplnil-sportovní komisaři ví prd a dost často rozhodují jako šašci...nebo nerozhodují,pentle po 20ti kolech...
                    Nechápu proč řeší technické věci o kterých nic neví.

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama