Test Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8, sázka na vzhled, prostor a silný turbodiesel

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 19. prosince 2021, 15:59 Google+

Peugeot 3008 a 5008 jsou v současné generaci co do designu jedni z nejzajímavějších vozů ve své třídě. Oba v loňském roce prošli faceliftem, který je více přiblížil k ostatním vozům v nabídce francouzského výrobce. My se dnes podíváme na vrcholný model v podobě Peugeotu 5008 se silným vznětovým motorem a vrcholnou výbavou GT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Po faceliftu ještě lákavější

Peugeot 5008 se řadí mezi středně větší vozy kategorie SUV. Vnější rozměry - délka 4641 mm, šířku má (bez / se sklopenými / s vyklopenými zpětnými zrcátky) 1844/ 1906/ 2098 mm a výška (bez / se střešními nosiči) 640/ 646 mm, rozvor má na délku 2840 mm.

Výrazná příď s inovovaným předním nárazníkem s integrovaným světelným podpisem se lvími tesáky jasně identifikuje novou generaci vozů PEUGEOT. Nedílnou součástí přídě vozu je unikátní bezrámová vertikální maska chladiče s chromovanými lamelami, které plynule přecházejí až k okrajům nárazníku.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Interiér

Jak jsme již u modelů automobilky Peugeot zvyklý, přístrojová deska se nese ve stylu PEUGEOT i-Cockpit®. Což znamená, že má 5008 zploštělý kompaktní volant se sedmi ovladači TOGGLE SWITCHESi, uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej infotainmentu o průměru 10″ a nad volantem v dobrém zorném poli řidiče najdeme inovovanou konfigurovatelnou 12,3″ digitální přístrojovou deskou s kvalitním zobrazením, která je dobře čitelná.

V interiéru je dostatek místa pro 5 dospělých a v případě nouze se dají přepravovat další dvě osoby na sklopných sedadlech v zavazadlovém prostoru. Třetí řadu sedadel bych označil spíše za nouzovou. Dospělý člověk se na ni vleze, ale o žádném velkém pohodlí nemůže být řeč. To sedadla v první řadě jsou jiné kafe. Jsou pohodlná, elektricky nastavitelná s masážní funkcí se zdravotnickým certifikátem AGR.

Peugeot 5008 se může pochlubit obřím zavazadlovým prostorem. V sedmimístném uspořádání sice za sedadly moc místa nezbývá, ale v klasickém pětimístném uspořádání je již k dispozici 702 litrů pro zavazadla. Při jízdě ve dvou se do vozu dle metodiky měření vejde až přes 2 m3 zavazadel.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
O pohon námi testovaného a pravděpodobně vrcholného provedení, tedy alespoň dle ceníku , se stará vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání výhradně kola přední nápravy. Pohon všech čtyř kol bohužel na rozdíl od 3008 není k dispozici.


Překvapivá spotřeba

Velkým překvapením pro mě byla spotřeba paliva. Tento motor jsem již měl v Peugeotu 508 a v DS 7 a nikdy jsem z něj nebyl úplně nadšený jak po dynamické stránce, tak ani ohledně spotřeby paliva. Ale k 5008 si tento motor sednul dobře a to se projevilo i na spotřebě paliva.

Po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h točí motor na osmý převodový stupeň necelé 2000 ot./min., přičemž si nárokuje pouze 5,5 litrů nafty na 100 km. Okresky umí ještě lépe. Jelikož 5008 není žádný hot hatch, tak i má jízda s ním byla spíš klidná, což se podepsalo na průměru 4,9 litrů na 100 km. Ve městě je to trochu horší, ale výsledných 6,8 litrů na 100 km považuji vzhledem k velikosti vozu za dobrý výkon. Celkový týdenní průměr byl příjemných 6,1 litrů nafty na 100 km.

Jízda

Jak již bylo napsáno výše, pod kapotou se nachází překopaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm a výkonu 130 kW. Na papíře oněch téměř 180 koní a hlavně 400 N.m. může vypadat dobře, ale tento motor jsem již dříve měl ve vozech Peugeot 508 a DS 7 Crossback a ani v jednom z těchto případů mě o své existenci nepřesvědčil. Za to tak zcela úplně nemohl on, ale jiné pohonné jednotky v těchto dvou vozech, které jsou zkrátka daleko lepší.

V případě Peugeotu 5008 byl motor s vozem lépe vyladěn a nebo se prostě k charakteru velkého SUV skvěle hodí. Jelikož je vůz nastavený především na komfort, tak mu můžu s čistým svědomím spíše průměrnou dynamiku odpustit. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s a maximální rychlost 215 km/h mi zde u takového vozu přijde dostačující.

I přes velká 19 palčivá kola je jízda příkladně pohodlná. Od podvozku do kabinky nepronikají žádné větší rány a i po přejetí opravdu ošklivé díry je cítit jen drobné drcnutí. Také převodovka si s motorem velmi dobře rozumí, což se dále podepisuje na plynulosti a komfortu jízdy. Co můžu jízdě vytknout, to je nulový cit v řízení, ale opět u této kategorie vozů jsem ochotný absenci zpětné vazby od předních kol akceptovat.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Cena

      Výbava             Motor            Emise CO2       Cena        Sleva    Akční cena

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 - ceník | foto: Peugeot ČR

Závěr

Facelift již tak libovému francouzi prospěl a dle mého subjektivního názoru je Peugeot 5008 jedním z nejhezčích vozů ve třídě. Jízdní komfort je příkladný, stejně jako dobře sladěný motor s automatickou převodovkou.

Jako možný hendikep vidím nemožnost volby pohonu všech kol a poměrně odvážnou cenu, která v našem případě včetně příplatků činí 1,068 milionů Kč.

Plusy:

- vzhled

- zpracování a prostor interiéru

- spotřeba

Mínusy:

- absence možnosti volby pohonu všech čtyř kol

- průměrná dynamika

- cena

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

nafta

Zdvihový objem:

1997 ccm

Výkon:

130 kW (177 k)

Točivý moment:

400 N.m-

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

přední

Délka:

4641 mm

Šířka:

1844 mm

Výška:

1646 mm

Rozvor:

2840 mm

Zavazadlový prostor:

702 / 1940 litrů

Provozní hmotnost:

1682 kg

V-max:

215 km/h

0-100 km/h:

9,2 s

Spotřeba

6,1 l / 100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8, sázka na vzhled, prostor a silný turbodiesel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů

Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou po Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud