Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Petr Hlawiczka, 31. července 2019, 06:45 Google+

Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?

Počet komentářů:  96 komentářů (Poslední 28.08. 09:30) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Francouzský výrobce by tak byl první, kdo by v moderní hybridní éře překonal tento milník. Pohonné jednotky kromě V6 motoru s vnitřním spalování (ICE) o objemu 1,6 litru obsahují také elektromotor, který k výkonu přispívá 120 kW (163 koní).

Podle Mercedesu ne, podle Renaultu ano
V roce 2014 po jejich zavedení Mercedes točil 850 koní, od té doby jde výkon a tepelná efektivita stále nahoru - nyní již přesahuje 50 %. Zástupce vedoucího týmu nedávno uvedl, že jsou v reálném výkonu na trati velmi blízko 1000 koní, ale že ji zatím nikdo nepřekonal - "ani Ferrari."

Jenže Renault nyní tvrdí něco jiného. Podlé šéfa motorového oddělení Rémiho Taffina byla hranice prolomena: "Pouze při určitých výkonnostních špičkách v kvalifikaci. Tento výkon nedokážeme dosahovat pořád. Záleží na mnoha faktorech, například na okruhu a na okolních teplotách."

A podle jejich GPS údajů na tom není Mercedes o nic hůře s tím, že špičkou je Ferrari: "V kvalifikaci nad Mercedesem a nad námi mají náskok."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG

Jenže s tím jejich německý konkurent nesouhlasí: "Nehovořili bychom o 1000 koních. Možná to Renault počítá jinak než my. Pro nás je stejně nejdůležitější čas na kolo." Taffin nad tím v rozhovoru pro Auto Motor und Sport kroutí hlavou: "Možná počítají s anglickými koňmi."  736 kW totiž odpovídá jejich 987 koním na brzdě.

Rozhodují detail: Tři gramy paliva navíc či vylepšený DRS systém
Renault letos opravdu dostihl Mercedes, během zimy a s posledním vylepšením v Paul Ricard přidali přes 60 koní. Největší brzdou je omezení průtoku paliva na 100 kg/h, který může být krátkodobě překročen o 3 gramy, což může poskytnout ten drobný prostor pro rozhodující vstřik.

Výkon pomáhá zlepšit také propracovaný DRS systém - při jeho aktivaci se zlepší proudění vzduchu do motoru. "Můžete tak získat pět až šest koní," potvrzuje Taffin.

img-responsive

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

A jak to je s jejich výkonem v neděli? "V závodě máme přes 950 koní, občas 960 nebo 970 koní," pokud piloti francouzského týmu potřebují předjíždět.

I když dle GPS údajů drží krok s konkurencí, tak nicméně souhlasí s tím, že se výkony napříč polem špatně porovnávají: "Jsou zde určité neznámé - například aerodynamický odpor aut. Přesný výkon konkurence bychom získali pouze tehdy, kdybychom jejich motory nechali běžet na našich testovacích stolicích."

A co na údajné prolomení hranice 1000 koní říká Honda s Red Bullem? "My jsme spolehliví. Renault možná dosahuje 1000 koní, ale my jim v závodě dáváme kolo," odpověděl sarkasticky jeden z inženýrů Red Bullu. Přesný údaj o výkonu japonského výrobce však odmítá sdělit.

Vytisknout

Diskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 28.08.2019 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 96 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel projel cílem Velké ceny Německa jako druhý

"Jsem stejně netrpělivý jako vy," říká Vettel. První vítězství Ferrari má…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud