Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2018, 06:20 Google+

Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.01. 16:07) Napište svůj názor
Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13 | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.

"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.

img-responsive

Ochrana kokpitu Halo, kterou testovalo Toro Rosso loni | foto: Red Bull Content Pool

"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.

Náročnější zátěžové testy
Ty byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž | zdroj: Giorgio Piola

"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.

Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.01.2018 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud