DISKUZE K ČLÁNKU 'Pánové, nastartujte motory' - Žetony končí, vývoj nebude omezen!

Cyril Abiteboul z Renaultu odhaluje, že Formule 1 opustí současný systém žetonů, který omezuje vývoj pohonných jednotek. Od roku 2017 tedy bude umožněn nijak neomezený vývoj.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: 'Pánové, nastartujte motory' - Žetony končí, vývoj nebude omezen!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 28.04.2016 22:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 10 lidí) 04.02.2016 09:44
Asi bylo na čase. Motoráři do toho ty peníze… »
» fifo (Hlasovalo 7 lidí) 04.02.2016 10:46
ze by svitalo na lepsie casy? Uvidime ci sa tato… »
» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 04.02.2016 11:29
Je to tak jak jsem čekal. Vrací se neomezený… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Frank

    Frank

    89.24.215.XXX
    Neuvěřitelné. Bude se opravdu zase soutěžit nejen na trati, ale i ve vývoji. Kdo by to byl řekl.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Pánové, peňazí je dosť.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    31.47.102.XXX
    Je to tak jak jsem čekal. Vrací se neomezený vývoj motorů, lepší pneumatiky, které nebudou úmyslně rychle degradovat. Už jen chybí obnovení tankování, které mě osobně chybí. F1 se vrací do 90-tých let. A jediné co bylo potřeba bylo vyzkoušet že ne každý nápad je úžasný. Pravda sice do situace jako je tahle se F1 dostala díky světové krizi z roku 2008, ale od té doby šla atraktivita prudce dolů. Každopádně za mě palec nahoru. 11

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    ze by svitalo na lepsie casy? Uvidime ci sa tato info potvrdi.
    Idealne by bolo keby sa preslo na nejaku jenoduchsiu/lahsiu koncepciu kde by bolo mozne aby prisli aj dalsi vyrobcovia motorov.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.236.XXX
    Asi bylo na čase. Motoráři do toho ty peníze sypou bez ohledu na žetonové omezení, tak po novém ty utracené peníze alespoň budou mít větší efekt.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Nemyslím že zrovna žetony byly důvodem pro to že Honda postavili shit motor u kterého nebyla schopna do konce sezóny vychytat spolehlivost, a stejně tak zaostávání Renaultu nebyly z důvodu omezení vývoje, vždyť oni vyčerpali jen 80% žetonů a krok kupředu veškerý žádný.

    Podle mě neomezený vývoj nebude mít na vývoj motoru zásadní vliv, protože jednak nic nebránilo výrobcům vyvíjet a vyvíjet (jen nemohli vše do závodů nasazovat), a také proto že zásadním omezením jsou čtyři motory na sezonu.

    + 4 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to omezení se čtyřmi motory je jednoznačně pravda a píší to i na konci toho článku.
      ale mě v souvislosti s tím napadá ještě jedna věc. tím, že vývoj nebude omezen si bude moci např. RB "koupit" nějaký motor ( řekněme v základním provedení ) a libovolně si jej k obrazu svému sám, nebo za pomoci jiné odborné firmy, upravit. a to se mi jednoznačně líbí. vzniká tím prostor pro posun vpřed nejen v továrních týmech a také pro rozmanitost, která je pro F1 žádoucí a byla vždy přínosem.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hr3bec

        Hr3bec

        85.135.106.XXX
        To si nemyslím...pořád budou muset kupovat motor od nějakého dodavatele, který podle mě jen stěží dovolí, aby oni jako tým zasahovali do motoru. Tady to je o tom, že motoráři budou moci neomezeně vylepšovat motory, ale určitě né, že si RB koupí motor a pak si ho upraví podle sebe.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          kdyby to bylo tak snadné, tak by byl uvolněn alespoň ERS pro jednotlivé týmy, ale tým jako takový nedokáže ani naladit ERS pro daný motor.
          Ale ukončení žetonového nesmyslu je jen dobře. Stejně docházelo k obcházení pravidel přes záminku zvýšení spolehlivosti již takhle dosti nechutně spolehlivých jednotek, jak přiznal mercedes, díky téhle dírce v pravidlech dokázali změnit 95% motoru, ikdyž měli možnost změny cca 50%. Ještě bych změnil systém penalizací za nadpočetné jednotky jednotky na peněžní pokutu a záleželo by na domluvě mezi výrobcem a týmem, kdo by ji platil a z těhle pokut by mohla FIA přispívat zákaznickým týmům na placení motorů...

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.236.XXX
          Koupit a upravit by to v principu mohli, podle mne spolu s žetony zmizí ta jarní homologace pohonné jednotky, nikomu už nebude nic do toho, jestli je motor v základním provedení, EVO 5 nebo třeba EVO X - a že by motorář z principu nedovolil, aby mu někdo sahal do prodaného motoru, to už je věc domluvy.

          Akorát že toho žádný tým nebude schopen po technické nebo finanční stránce. Alespoň ne v takovém rozsahu, aby to stálo za řeč.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Red Bull do toho určitě nepůjde. Marchionne loni nabízel Torro Rossu aby se podíleli na vývoji jejich motoru a oni to odmítli. Mateschitz zastává postoj, že oni si postaví špičkové šasi, do toho koupí špičkový motor a pak vymlátí celou konkurenci. Je otázka, zda jim to bude fungovat i v budoucnu.

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            což o to, ono by to asi fungovalo. ale kdo jim ten špičkový motor dá? to je ta zásadní otázka.
            a pokud se nikdo takový nenajde, napadá mě jen několik málo řešení:
            - odejít z F1
            - jezdit s motorem, který není špičkový
            - upravit si "běžný" motor na špičkový
            první možnost letos odmítli. druhá možnost letos nastala a uvidíme, jak jim to bude fungovat. v případě, že ne, vrací se do hry zpátky první možnost a po změně předpisů se jim otevírá ta třetí.

            je jasné, že ta třetí možnost je dosti náročná, ale myslím si, že zrovna pro RB by to cesta na úplný vrchol mohla být. určitě do toho nepůjde třeba FI nebo Will 03

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Já se divím, že Mateschitz nejde cestou McLarenu. On si neuvědomuje, že při chování vedení jeho firmy se klidně může stát že v roce 2017 budou bez motoru. Renault jim to podepsal jenom na letošek a pokud budou remcat, smlouvu jim neobnoví. Jediná jistota by byla - podílet se na stavbě vlastního motoru.

              + 6 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.236.XXX
                No, doteď na té cestě byl, měl Renaulty coby exkluzivního dodavatele a na stavbě se podílel asi tak stejně, jak McLaren na Hondě.
                McLarenu se povedl mimořádně husarský kousek (přitáhnout nového motoráře), a asi ta dohoda mezi McLarenem a Hondou nebyla uzavřena přes víkend. Novej motorář názorně předvedl, jak strašně těžký je do tohodle rozjetýho vlaku naskočit. Pokud o tom ještě nějakej další výrobce třeba přemýšlel, teď si to rozmyslí n-násobně důkladněji.
                Red Bull teď bude mít o to těžší přitáhnout někoho dalšího, takže aktuálně je v háji. Bude mít jenom to, co odpadne od stolu ostatních. Třeba to bude stačit (měl možná troj, možná čtyřnásobný rozpočet proti Lotusu, to by mohlo vyvážit výhodu motoru na míru. I když Renault teď asi do týmu nějaký to euro nasype, tak pořád záleží na tom, kolik), ale spíš ne.

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  U Renaultu jsem měl takový pocit jako by si každý z nich tak trochu hrál na svém písečku. U jednodušších motorů to jakžtakž fungovalo, ale když byly zavedeny hybridy, ukázaly se slabiny takové spolupráce. Je jasné že nový výrobce to bude mít ze začátku těžké, ale RB si může vybrat
                  1) Bude brát motory od Renaultu s tím, že zřejmě nebude mít k dispozici nejnovější specifikaci
                  2) Najít si nového dodavatele s tím, že začátek bude těžký, ale nakonec zřejmě bude mít konkurenceschopný motor

                  + 6 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    renault měl hlavně problém v tom, že nestavěl KERS jako ostatní výrobci, jeho zákazníci neměli o jejich produkt zájem a raději si stavěli svůj, což se projevilo v nedostatku zkušeností při konstrukci ERS.
                    Ono je spíš otázkou, jestli jim renault bude ochoten příští sezonu cokoliv dodávat. Red bull už je pouhý zákazník a příští sezonu bude chtít renault spíš úspěch svého týmu, než nevděčného red bullu...

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama