F1 se vrací k osmiválcům

Daniel Šupa, 17. prosince 2004, 09:45 Google+

S největší pravděpodobností došlo k zásadnímu obratu ve věci objemu a počtu válců závodních motorů F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Přechod k osmiválcům s objemem 2400 ccm navrhla FIA z důvodu snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti.

Továrny Mercedes, BMW a Honda, však dosud nesouhlasily a zvažovaly právní kroky, aby se do vypršení Concordské dohody zůstalo u stávajících V10 s objemem 3000 ccm.

Nově však trojice přehodnotila svá stanoviska a přechodu na V8 se podvolí bez soudních stání.

„Soudy by nás stály mnoho času a úsilí, přitom bychom museli vyvíjet dva motory,“ konstatoval šéf BMW Motorsport Mario Theissen. „Naše kroky by nepodpořily kredit F1, který musíme společně posilovat.“

V příští sezoně budou tedy podle všech předpokladů zpívat desetiválce svoji labutí píseň…


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: F1 se vrací k osmiválcům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mario Dominguez prvním pilotem Midland F1? - anotační foto

Mario Dominguez prvním pilotem Midland F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud