DTM: Podle Ekströma budou 'staří matadoři' letos v nevýhodě

iMotorSport.cz, 7. května 2017, 22:35 Google+

Před startem letošní sezony DTM byla zakázaná komunikace mezi jezdcem a týmem přes rádio během závodu. Jedinou možností jsou tak tabule na boxové zídce. Podle jezdců půjde o velkou výzvu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům?

Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům? | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Abychom byli přesní, tak je komunikace mezi autem a boxy v průběhu závodu výrazně omezená. Inženýři nemohou jezdcům komunikovat žádné informace, výjimkou jsou informace týkající se bezpečnosti. Proto se opět 'na výsluní' dostávají tabule na boxové zídce.

Jezdci tak musí být při průjezdu cílovou rovinkou schopni rychle zaznamenat a zpracovat informaci, tu musejí také dobře vidět. Je to pro staré mazáky výhoda nebo nevýhoda? "Mám za to, že stará garda jezdců bude mít velkou nevýhodu," míní Mattias Ekström. 

"S přibývajícím věkem pozoruji, že člověk hůř vidí a slyší. Proto si myslím, že mladí budou mít v tomto ohledu výhodu," říká 38 letý jezdec Audi. Fakt, že už nebude od týmu dostávat příkazy skrze vysílačku, však špatně nevnímá: "Snížila se tím šance, že bych něčemu špatně rozuměl." 

Švéd sice zatím vidí dobře, ale "na dálku to bude těžké". Čísla na tabuli sice nejsou nijak velká, ale během jízdy po rovince se informace dá zachytit. O sedm let mladší jezdec Mercedesu, Maro Engel, vtipkuje: "Mattiasi, dovezu ti brýle [dioptrické]. Nemyslím si, že to záleží na věku. Ale mezi jezdci budou rozdíly. Přinese to (zákaz rádia) další prvek do závodů."

"Už před startem bude potřeba znát dobře svoji strategii. Jezdec jen týmu přes rádio řekne, kdy je ten správný čas na zastávku. To bude závislé samozřejmě na průběhu závodu," dodal Marco Wittmann z tábora BMW.

Google+ Vytisknout

Diskuze: DTM: Podle Ekströma budou 'staří matadoři' letos v nevýhodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Indianapolis (USA)

VIDEO: IndyCar poprvé s aeroscreenem na trati

Na obrázku první Mercedes patřil v roce 2015 Juncadellovi, druhý Paffettovi a třetí pozdějšímu mistru, Wehrleinovi

Mercedes oznamuje jezdeckou sestavu - vrací se Pascal Wehrlein a Daniel Juncadella

Ekström byl na trati vždy tvrdým soupeřem

Legenda DTM, Mattias Ekström, končí kariéru v této sérii

DTM letos čeká 10. závodních víkendů

Brands Hatch se vrací do kalendáře DTM 2018

Zapomenuté sportovní prototypy skupiny C

VIDEO: 10 sportovních prototypů skupiny C, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Maxime Martina v DTM už nebudeme vídat

Martin: Můj odchod z DTM byl motivován nejasnou budoucností série

reklama
reklama

Doporučujeme

Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima

WEC - SPA-Francorchamps: Dramatický závod v Ardenách ovládla Toyota

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud