K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

IndyCar mění formát kvalifikace

iM3, 2. února 2008, 23:34 Google+

Po sériích NASCAR a Formule 1 přichází na řadu i americká IRL a upravuje sobotní boje o pole-position.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: IndyCar Media

Sdílejte článek

Dosud měli závodnicí k dispozici pouze jedno kvalifikační kolo, které rozhodovalo o postavení na startu. Od letošního roku se systém mění na vzor, jenž používá slavný podnik Indianapolis 500.

Jezdci pojedou kvalifikaci na čtyři kola, přičemž čas se bude sčítat a ten nejrychlejší bude mít právo startu z prvního místa.

Za tímto krokem stojí prezident série Brian Barnhart, který slibuje lepší atraktivitu. „Kvalifikace je jedna z nejvíce nervy drásajících zkušeností pro závodníky IndyCar. V Indianapolis kvalifikace znamená 10 mil jízdy na hranici možností v rychlosti 350 km/h. Máme v plánu tento druh monstróznosti a dramatu přesunout na každý ovál v kalendáři,“ řekl Barnhart.

Udržet maximální koncentraci bez chyb po čtyři kvalifikační kola může znamenat zmenšení rozdílů mezi předními týmy a outsidery. „Na dlouhých oválech to bude náročné,“ říká Scott Dixon. „Jedno kolo v Milwaukee se dá lehce zvládnout, ale čtyři, to je jiné kafé.“

foto: IndyCar Media
Google+ Vytisknout

Diskuze: IndyCar mění formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Paffett zažil povedený vstup do sezony

Forma Mercedesu z Hockenheimu dělá odchod ještě více frustrující, přiznává Paffett

Audi RS5 se po úvodním víkendu jeví jako nejslabší speciál v poli

Jak Audi na Hockenheimringu ztratilo svoji formu

Glock, Timo

Hockenheimring: Po fantastickém souboji s Paffettem vítězí Glock na BMW

Gary Paffett slaví úvodní vítězství sezony

Hockenheimring: Úvodní závod sezony opanoval Mercedes, vítězí Paffett

Audi začíná tlačit na organizátora DTM

Audi tlačí na DTM: Potřebujeme jistotu pro plánování

BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo

BMW podporuje myšlenku Bergera na zákaznické týmy v DTM

reklama
reklama

Doporučujeme

Enge, Tomáš

Enge vyrazí z páté řady

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud