Thai Rung Transformer: Iron Man se přestěhoval do Thajska

-mdo / AutoRoad.cz, 13. července 2018, 10:00 Google+

Jak to vypadá, když dostane volnou ruku fanoušek amerických filmů, který zároveň vlastní úspěšnou automobilku? To dokonale ilustruje jediná thajská značka, jejíž Transformer II se snaží zaujmout agresivním designem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Thai Rung Transformer II

Thai Rung Transformer II | foto: Thai Rung

Sdílejte článek

O thajském automobilovém průmyslu se příliš nemluví, ve skutečnosti však tato země vyrábí více aut, než Rusko, Velká Británie nebo Česko. Na rozdíl od těchto zemí však produkce Thajska nikdy nestála na lokální značce, naprostou většinu produkce totiž představují lokální továrny Toyoty, Nissanu, Mitsubishi nebo Isuzu, zásobující Thajsko i svět převážně pick upy a SUV.

img-responsive

Isuzu TR Stationwagon | foto: Thai Rung

I exotické Thajsko však přeci jen jednu lokální značku má - Thai Rung. Založena byla v roce 1967 Vichien Phaoenchokem, jako výrobce nadstaveb pro pick upy, nejoblíbenější třídu vozidel v Thajsku. V té době byly v Thajsku velmi populární pick upy Isuzu, na které se nově vzniklá továrna zaměřila. Postupně u Thai Rungu vznikaly stále pokročilejší konverze a v roce 1979 se díky dobrým kontaktům s Isuzu podařilo do Thajska dostat výrobu celého vozu, i když jen z CKD kitů.

Na základě pick upu Isuzu Faster první generace se v thajské továrně montovalo Thai Rungem navržené dvanáctimístné SUV pod jménem Isuzu Stationwagon, ovšem pouze pro lokální trh. To vydrželo ve výrobě 10 let, než bylo nahrazeno celou řadou lokálních verzí na bázi třetí generace Isuzu Faster.

V polovině 90. let začal Thai Rung na karosérie montované v továrně na dovezené platformy lepit i svá loga, čímž vznikla jediná thajská značka. I následující roky však produkce továrny sestávala jen z úpravy standardních Isuzu, podobně jako tomu bylo ve stejné době v Číně, kde na stejné bázi začalo mnoho výrobců. Postupem času začal Thai Rung stavět vozy dalších značek, jako Nissan, Chevrolet, Toyota nebo Mazda a na jejich základě vznikaly nové nástavby.

img-responsive

Thai Rung Transformer | foto: Thai Rung

Prvním vozidlem, které přímo nevychází z žádného existujícího modelu, se stal v roce 2011 Thai Rung MUV4. Vůz určený primárně pro thajskou armádu byl inspirován Hummerem, samotný prezident automobilky při představení nového modelu uvedl, že MUV4 je Hummer pro thajskou armádu, která si originál nemůže dovolit. Oproti americkému vzoru je MUV4 o poznání menší, a to také proto, že stojí na podvozku Toyoty Hilux. To ale umožnilo výrazně nižší cenu, takže v současnosti je využíváno lokální armádou v hojném počtu.

Hranatý vůz s naprosto plochými okny se ale dočkal i civilní verze o pět let později. Thai Rung Transformer zjemnil kontury, podobně jako Hummer H2 a v podobné škále barev se dostal mezi prostý thajský lid s cenou kolem milionu korun. Kromě standardní SUV karosérie se objevila i verze pick up se čtyřmístnou kabinou. Podvozek, pohonná jednotka i interiér pochází ze sériového Hiluxu Vigo, na výběr je z pohonu všech kol nebo jen přední nápravy.

img-responsive

Thai Rung Transformer II | foto: Thai Rung

V roce 2016 přišla druhá generace, Thai Rung Transformer II, na bázi nového Hiluxu. Design kabiny zůstal stejně hranatý jako u předchůdce, přišla však zcela nová příď, už bez jakékoliv podobnosti s Hummerem. První koncept nového vozu představený na autosalonu v Bangkoku se ukázal v barevné kombinaci evokující postavu Iron Mana, jehož masce se vůz zjevně snažil připodobnit. Stejně jako předchůdce, i nový Transformer dokáže přepravit v rozměrné kabině až 11 lidí a k dispozici jsou i varianty pro hasiče nebo záchranku. Kromě domácího trhu se Thai Rung pokouší exportovat svůj Transformer i do zahraničí, prozatím však bez úspěchu. 

Vytisknout

Diskuze: Thai Rung Transformer: Iron Man se přestěhoval do Thajska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Cross

Bude nový T-Cross SUV jak se patří? Přinášíme další informace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud