Romain Grosjean, muž který může zvládnout zázrak, v palbě otázek

Robert RoBertino Pavelka, 8. srpna 2017, 10:45 Google+

Americký tým Haas je prozatím ve své druhé sezoně o chloupek úspěšnější, neboť doposud nasbíral o jeden bod více než v celém premiérovém ročníku. Bude však druhá polovina letošního roku ve znamení dalšího pokroku? Nejen na tyto věci odpovídal Romain Grosjean, který v barvách Haas F1 Team tráví už druhý ročník...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Haas letos zaznamenal zatím 29 bodů - tedy o jeden více než loni. V druhé polovině sezóny 2016 jste přidal na týmové konto už jen jeden bod - zatímco letos tým očekává minimálně dalších 29 bodů...

Romain Grosjean: ... to je skvělá myšlenka. Ale je to možné. Jsme silnější než v předchozí sezóně. Náš vývoj se již zaměřuje na rok 2016, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o jinak zásadní změny, můžeme se ještě věnovat současnému monopostu. Můžeme auto trochu lépe nastavit, volíme správnou strategii, takže šance jsou dost vysoké, proto bychom mohli získat víc než oněch 29 bodů.

Loni jste byl v týmu jasná jednička a postaral jste se o veškerý bodový zisk. Nyní jste "dodal" osmnáct a kolega Magnussen 11 bodů. Je to jednodušší, když se o bodované pozice dělíte?

RG: Je v F1 něco snadného? Ne! (smích) Ale ano, Kevin je dobrý týmový kolega a odvádí skvělou práci. Spolupracuje se nám dobře. Navzájem na sebe vyvíjíme tlak a tvrdím, že pro každý tým je klíčové, aby měl dva piloty, kteří se takto chovají, protože pokud jeden pilot výsledkově dobrý, má to vliv i na toho druhého.

Snad v každé sezóně dochází k týmovým soubojům, ozdobených řádnými titulky - loni to byl Hamilton s Rosbergem, letos jsme viděli duely mezi Pérezem a Oconem plus Kvjata se Sainzem. U vás se zdá, že se prozatím nic takového nestalo. Jak se vám daří takové pozornosti unikat?

RG: To opravdu netuším. Možná jsem trochu chytřejší? Navíc to pro tým nemá význam. Ano, závodíte za sebe - ale je tu také tým a mnoho lidí, kteří tvrdě pracují na přípravě vozu pro závod.

V loňském roce, jak už bylo řečeno, jste byl u Haasu jasnou jedničkou. Jak je tomu nyní?

RG: U nás není číslo jedna a dvě - jsme naprosto rovnocenní piloti, v týmu neexistuje žádná podobná politika. Ale tak tomu bylo i v roce 2016. Stejný materiál, stejné šance. 

img-responsive

S Kevinem si rozumíme dobře... | foto: Haas F1 Team

Když se ohlédnete na první polovinu sezóny, prozatím nejúspěšnějším závodem pro vás bylo Rakousko, kde jste vyjeli osm bodů. Proč jste zatím nedosáhli více podobných výsledků?

RG: Důvod je jeden - pneumatiky. Pořád jim nejsme schopní porozumět. Někdy se dostanemé do provozního okna, jindy ne. Někdy všechno funguje - a nevíme proč - a to samé platí i naopak. Onen výkonnostní rozsah, ve kterém fungují, je velice úzký (smích).

Gene Haas potvrdil, že s Kevinem budete působit v týmu i příští rok. Připadal někdy v úvahu i někdo jiný?

RG: Pro mě to bylo velké překvapení, ha ha. Já to vím už od září 2015! (smích). Takže bych to nazval normálním průběhem. Velmi dobrým.

img-responsive

Renault by mohl jednou být novou výzvou... | foto: Haas F1 Team

Ale určitě byla i možnost se přesunout jinam...

RG: To ano. Ale týmu se daří dobře a já mu chci pomoci se zlepšovat. Samozřejmě, pokud se jednoho dne naskytne šance na titul mistra světa, pak to bude skvělé - když se hvězdy srovnají a objeví se šance pilotovat vůz, o kterém sním...

Jaké auto by to bylo?

RG: Takové, se kterým bych bojoval o titul

Jakou má barvu?

RG: Odlišnou. Život může být plný překvapení. Vezměte si případ Valtteri Bottase a jak se jeho osud změnil mezi prvním a sedmým prosincem loňského roku. Takové věci se stávají. Právě teď jsem součástí skvělého projektu. Jsem pyšný na to, co jsme společně dokázali - a samozřejmě se chceme dále zlepšovat.

Pro vás jako Francouze vždy bude existovat otázka jménem Renault. Zvláště s ohledem na vaše vazby na tým. Jste s nimi v kontaktu?

RG: Ne, s Renaultem jsem nemluvil. Vrátit se jednoho dne k tomuto týmu by bylo krásné, ale musí nastat čas, kdy bychom společně mohli bojovat o mistrovský titul. To by byla skvělá situace, ale právě teď je ještě trochu brzy. 

img-responsive

Dokáže jednou Grosjean zázrak, o kterém mluví jeho inženýři? | foto: Haas F1 Team

To zní, že pokud budete chtít bojovat o titul, musíte se nutně přesunout jinam...

RG: ... nejspíš ano. Jistě, chci být šampionem, proto závodím. To je důvod, proč jsem tak zklamaný. Pokud nemohu ve startovním poli bojovat dostatečně vysoko, trápí mě to, protože rád vyhrávám. Myslím, že naposledy jsem vyhrál před šesti lety, někdy v roce 2011. To opravdu zabolí. Ale od té doby jsem nikdy neměl vítězné auto.

Zpovídali jsme inženýry, kteří s vámi pracovali. Označili vás za pilota, který za určitých okolností dokáže "zázrak". Co tím myslí?

RG: Haha, myslím, že mají pravdu, zvládl jsem to už několikrát! Když bojuji s ostatními, vždy v sobě najdu sílu. Mohu všechno dovést k dokonalosti: brzdění, zatáčky, akceleraci a tak podobně. Mám rád vítězství a opravdu nerad prohrávám. Takže když jsem v situaci, kdy se jeví šance na vítězství, umím ještě víc přiložit pod kotel.

Vytisknout

Diskuze: Romain Grosjean, muž který může zvládnout zázrak, v palbě otázek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas

Tajný život Bottase: Která chyba klidného Fina nejvíce rozčílila?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud