Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Petr Hlawiczka, 15. března 2017, 06:40 Google+

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro AS popisuje nelehkou situaci McLarenu s Hondou před začátkem sezóny 2017. Co je příčinou problémů a leží chyba jen na straně jejich motorového partnera? Neuteče po další mizerné sezóně Fernando Alonso ke konkurenci - například k Mercedesu, ke kterému se ho snaží přetáhnout jejich sportovní ředitel Toto Wolff?

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 16.03. 15:37) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne s McLarenem druhý týden testů v Barceloně

Stoffel Vandoorne s McLarenem druhý týden testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vypadáš neklidně. Zdá se, že jsi celý den trávil podáváním vysvětlení stejně jako žádáním o ně. Takže než začneme, jak se máš?
Eric Boullier: Dobře, dobře. No, ve skutečnosti jsem unavený, hodně unavený.

Pomyslel by sis vůbec někdy, že začátek sezóny by mohl být tak náročný?
EB:
Ne. Pravdou je, že máme více problémů, než jsme očekávali. Věděli jsme, že na některé věci narazíme, ale upřímně než až na tolik, kolik jich pozorujeme. Vždy jsme pracovali na tom, abychom počet problémů snížili a mohli být rychlejší.

Jaké je řešení?
EB:
Jediným řešením je pokračovat v tvrdé práci, vrátit se k boji s novým konceptem, který má nějaké problémy. Problémem je čas. Tohle bychom měli opravovat v lednu, ne v březnu. Hodně jsme toho v posledních dvou letech vložili do nápravy, abychom se vrátili na čelo. Vyžaduje to od nás velké inženýrské úsilí, abychom se tam dostali. Musíme i nadále tvrdě pracovat.

Jde jen o chybu Hondy?
EB:
Ne, ne, ne. Je to také náš problém. Objevily se ale problémy, které jsme předtím nedokázali vyřešit a v testech na ně přicházíme. Za některé může motor a ty jsme měli vyřešit dříve, ale šasi je příliš v této chvíli při jízdách příliš těžké. Obecně musíme pracovat a nepropadat emocím. Je to lepší zůstat racionální.

img-responsive

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier těžko hledá slova | foto: McLaren

Myslíš, že vaše auto bude konkurenceschopnější než loni?
EB:
To zatím nedokážu říct. Momentálně je to složité poznat.

Jaký máš pocit z motoru?
EB:
Stanovili jsme si velmi ambiciózní cíle: zlepšit šasi, přítlak, zavěšení - cokoliv můžeme. Myslím, že auto je dobrou platformou. V příštích několika týdnech nasadíme více dílů, obzvlášť v Austrálii. Domnívám se tedy, že auto, šasi, je dobrou platformou. Jestli bude motor schopný soupeřit s Mercedesem, Ferrari a Renaultem, to nevím. Ale pokud ano a my získáme dobrý finální balík, pak budeme konkurenceschopní.

Před testováním se říkalo, že budete mít šanci na pódia. Ale nyní někteří pochybují dokonce o tom, zda budete dokončovat závody.
EB:
Nevím. Já říkám, že když budeme mít dobrý motor, pak budeme konkurenceschopní. Když ne, tak nebudeme. Je to takhle jednoduché.

Dokáže McLaren dojet v Austrálii do cíle?
EB:
Ou (smích). Doufám, že jo, ale nevím.

img-responsive

Pokukuje už Fernando Alonso po místě u Mercedesu? | foto: McLaren

Dotaz na Fernanda Alonsa. Myslíš si, že u týmu zůstane, pokud výsledky nebudou dobré?
EB:
O tom pořád koluje spousta historek. Myslím si, že Fernando je k nám upřímný, stejně jako my jsme upřímní k němu. Nejprve chtěl vidět, jaká nová auta budou a jaká budou pravidla. Myslím si, že se mu nová F1 líbí. Chce být konkurenceschopný, protože má talent na, který by předvedl světu i sobě. Musíme být konkurenceschopní, aby byl spokojený. Pokud tomu tak bude, bude šťastný. Když ne, tak se sám rozhodne.

Pro příští rok?
EB:
Je to stejné, stejná situace.

Hovořil jsi s ním o příštím roce?
EB: Ano, ale stále je brzy. Samozřejmě, že jsme spolu o tom mluvili.

Vždy tvrdíš, že Fernando je nejlepším jezdcem. Proč? Lze to podpořit objektivními daty?
EB:
Nechci poskytovat příliš mnoho informací, protože vím, že by je spousta týmů chtěla. Ale je nejlepší, o tom není pochyb. Lze to prokázat.

img-responsive

Fernando Alonso si jízdu s novou generaci aut po změně pravidel pochvaluje | foto: McLaren

Ano, ale titul nevyhrál 11 let a všichni říkají, že jsou nejlepší jezdci. Těžko tomu rozumět.
EB:
No, po pravdě to lze pochopit vlemi snadno. Tým je v F1 fundamentální, být ve správný čas ve správném týmu v daný okamžik, se správným motorem. Ale víte, že je nejlepší a všechno to, co se přihodilo...  Ale to možná znáte lépe než já.

Na tuto otázku jsi vždy odpověděl kladně, ale co teď: věříš, že Alonso bude opět šampionem?
EB:
Nejsem si jistý.

Není to jisté...
EB:
Pokusí se o to.

Když hovoříme o pokoušení se, co si myslíš o pokusu Mercedesu získat Fernanda?
EB:
Zaprvé - má s námi smlouvu. Zadruhé - chce vyhrát s námi.

Je to podle tebe normální, že Toto Wolff jedná s Alonsem?
EB:
Další otázku... Samozřejmě, že to je normální.

img-responsive

Toto Wolff je s Fernandem Alonsem v kontaktu | foto: Daimler AG

Jak často přemítáš o tom, kde by byl McLaren s motorem Mercedes?
EB:
(smích).

Nikdy?
EB:
Řekněme, že párkrát k tomu došlo.

Myslíš, že byste vyhrávali závody, kdybyste teď měli motor Mercedesu?
EB:
Myslím, že jo.

Teď?
EB:
Ano, opět bychom vyhrávali.

Který tým je letos favoritem?
EB:
To ještě nevím.

Vypadá to, že Ferrari je pro lidi překvapením.
EB:
Ferrari je rozhodně lepší, než se čekalo.

Poslední otázka: stále věříš spojení McLarenu - Honda?
EB:
Samozřejmě. Ano.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 16.03.2017 15:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas vyjíždí s novým Mercedesem z garáže

Nové vozy vyžadují odlišný jízdní styl, chce to trochu času, říká Bottas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  4. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud