Lotus: Nebýt úniku stlačeného vzduchu a nárazu, mohli jsme skončit na 5. a 6. místě

Petr Hlawiczka, 23. března 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o závodu v Austrálii a očekávání před následující Velkou cenou Malajsie. Jaké problémy je postihly v Melbourne a na co má nový vůz E23?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.03. 12:01) Napište svůj názor
Maldonado, Pastor

Maldonado, Pastor | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaké jsou největší výzvy Malajsie?
Nick Chester: Je tam horko a vlhko s vysokou pravděpodobností silných přeháněk, obzvlášť pozdě odpoledne, což může být ke konci kvalifikace nebo uprostřed závodu. Piloti mají tradičně konfiguraci okruhu rádi. Obsahuje dobrou směsici zatáček - od vlásenek po dlouhé rovinky a uprostřed rychlé zatáčky s prudkou změnou směru. Sepang má zajímavé rozvržení, opět se na závodění na něm budeme letos těšit.

Jak hodnotíš Velkou cenu Austrálie?
NCh: Stavba vozu šla na počátku víkendu docela hladce, obě šasi jsme připravili pro páteční tréninky. Výkonnost auta byla od samotného počátku velmi dobrá. Piloti s ním byli spokojení, dobře se řídilo a docela dobře se jim pracovalo s pneumatikami. Před sobotou rozhodně mělo výkonnost, protože jsme se s oběma vozy dostali do Q3. Závod byl zklamání, jelikož by oba piloti získali slušnou porci bodů - nebýt odstoupení.

Jaké byl tvůj prvotní názor na relativní výkonnost vozu?
NCh: Jsme poměrně spokojeni. Vypadá to, že bychom mohli pravidelně bojovat o Q3. Je toho ale víc, čeho bychom chtěli dosáhnout - například snížit ztrátu na Williams a více se vzdálit skupině za námi. Čeká nás více práce.

S jakými technickými problémy jste o víkendu bojovali a jak mohou být napraveny?
Měli jsme problém se systémem stlačeného vzduchu, u kterého se objevil únik, a to v pátek u obou vozů. S trochou práce a několika změnami jsme prvotní problém vyřešili, žel s něčím podobným jsme se setkali v neděli u Romainova vozu.

V zimních testech jsme ujeli přes 4000 kilometrů a problém se neobjevil, takže to je trochu divné, že k tomu došlo nyní. Když jste na dráze, tak to může být náročné rychle odstranit takový problém, nicméně teď se jej snažíme vyřešit v továrně. Zvolili jsme několik odlišných přístupů a intenzivně testujeme, abychom zajistili, že máme robustní řešení.

lotus e23 maldonado pastor melbourne
Pastor Maldonado a Romain Grosjean přišli v Melbourne o hodně bodů - podle technického
ředitele Nicka Chestera mohli dojet na pátém a šestém místě (foto: Lotus F1 Team)

Kolik práce si vyžádal Pastorův vůz po nárazu?
NCh: Levá strana zavěšení, podlaha a přední křídlo byly poškozené, takže šlo o celkem velké množství práce. Do prvního tréninku v Malajsii ale bude připraven.

Čeho jste mohli dosáhnout v závodě v Melbourne?
NCh: Pokud by nedošlo k nešťastnému nárazu a úniku stlačeného vzduchu, zřejmě bychom mohli pomýšlet o pátém a šestém místě. Oba jezdci se kvalifikovali před Felipem Nasrem, který závod dokončil. Naše výkonnost při dlouhých jízdách v pátek vypadala dobře, proto není důvod, proč by piloti na tyto pozice nemohli dosáhnout.

Kolik toho ještě od E23 můžeme očekávat?
NCh: Řekl bych, že docela dost. Jde o zcela nové auto a je třeba odvést hodně práce na aerodynamickém vývoji. Budeme na to tlačit po celý rok. Jsme rádi, že mám dobrou platformu, na které můžeme stavět. Piloti si jízdu s E23 užívají: přijde jim jako konzistentní auto, které dokážou docela dobře tlačit k jeho limitům. Je to skvělé mít takový základ, protože se tak můžeme soustředit na zvyšování výkonnosti.

Vytisknout

Diskuze: Lotus: Nebýt úniku stlačeného vzduchu a nárazu, mohli jsme skončit na 5. a 6. místě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.03.2015 12:01 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Proč veze Pirelli do Sepangu ty nejtvrdší pneumatiky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud