Räikkönen má obavy o rychlost Lotusu v Monze: Nízký přítlak pro nás nebyl vždy nejlepší

Petr Hlawiczka, 2. září 2013, 06:30 Google+

Kimi Räikkönen se vrací k příčinám svého odstoupení ve Spa a hovoří o svých šancích před Monzou. Očekává, že budou konkurenceschopností, přestože jim to s Lotusem na okruzích pro nízký přítlak nikdy moc nešlo.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 02.09. 11:13) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V Monze jsi ještě nezvítězil, je čas to napravit?
Kimi Räikkönen: Je to pravda, že jsem v Itálii nikdy nevyhrál. Z některých důvodů mi to tam nikdy nevyšlo, ale to neznamená, že na té trati neumím jezdit. To, že jsem na nějakém okruhu v minulosti nevyhrál, neznamená, že tam už nevyhraju nebo nezískám dobrý výsledek.

Je pravdou, že jsem tam dříve prožil několik konkurenceschopných víkendů - jednou nebo dvakrát jsem byl vítězství blízko, ale něco se vždy pokazilo. Snad tentokrát budeme mít skutečnou šanci na boj o vítězství.

Jak vnímáš Monzu?
KR: Jde o historické místo s jedinečným návrhem, kde dosahujeme velmi vysokých rychlostí. Je pro všechny skutečnou výzvou jezdit tak rychle a je to ve voze velmi dobrý pocit. Je to domov Tifosi a bude tam také spousta finských fanoušků.

Atmosféra je při každé velké ceně výjimečná. Je to skvělé tam dorazit, když vám ve voze všechno funguje, a pozorovat, jak rychlí můžete být. Je to místo, kde jezdíme opravdu, opravdu rychle.

Jaké jsou výzvy toho okruhu?
KR: Monza je pro mě vždy velkou výzvou. Je odlišná ve srovnání s ostatními moderními okruhy, její návrh vyžaduje odlišné nastavení vozu.

kimi - monza
S balíkem pro nízký přítlak projel loni cílem v Monze s půlminutovou ztrátou na vítěze
(foto: Lotus F1 Team)

Abyste v Monze byli rychlí, potřebujete aerodynamicky dobré auto, stabilní přes obrubníky a poháněné silným motorem, protože po většinu kola jedeme na plný plyn. Myslím, že bychom v těchto oblastech měli být dobří, ale jak moc, to se nedozvíme, dokud se nevyrazíme na trať.

Jak myslíš, že bude Monza sedět vozu E21?
KR: Jde o unikátní okruh s vysokými maximálními rychlostmi, kde všichni pojedou s tou nejnižší úrovní přítlaku za tento rok.

Nízký přítlak pro náš vůz nebyl vždy nejlepší, ale v továrně tvrdě pracují na tom, abychom při určitých změnách (více viz zde) na voze získali více rychlosti a stability. Počkejme si a uvidíme, jak bude auto jezdit v pátek dopoledne. Pak budeme mít lepší představu o tom, čeho bychom mohli dosáhnout.

Jak se cítíš po odstoupení ve Spa?
KR: Samozřejmě to nebylo poprvé, co jsem musel brzy ukončit závod, a nejpravděpodobněji to není ani naposledy. Přesto jsem zde kvůli tomu, abych závodil a do cíle dojížděl pokaždé, takže to, co se nám ve Spa přihodilo, není to, po čem bychom toužili. Není to ideální ani pro šampionát.

raikkonen - spa
Kimi musel z Velké ceny Belgie kvůli brzdám předčasně odstoupit (foto: Lotus F1 Team)

Co jsi cítil ve voze?
KR: Na začátku závodu jsme měli nějaké problémy s brzdami, ale zvládali jsme je a jezdil jsem OK. Věděli jsme, že jsou brzdy horké a vy jste mohli pozorovat kouř, ale přesto jsem dokázal stále brzdit okay, dokud jejich část neselhala a nebyla šance, že bych mohl pokračovat.

Byla to škoda, že skončila šňůra tvých rekordů?
KR: Věděli jsme, že ten den přijde. Prožívali jsme tak dlouhé období s nejlepší spolehlivosti ze všech, takže to bylo přirozené, že jednou se štěstí obrátí proti nám.

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen má obavy o rychlost Lotusu v Monze: Nízký přítlak pro nás nebyl vždy nejlepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 02.09.2013 11:13 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Závod šampionů

Schumacher: Proč by Vettel nemohl získat 7 titulů? Šampionáty vyhrávají ti…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud