Kivi ve znaku: Počátky stáje McLaren (3/6)

iM3, 5. dubna 2013, 17:56 Google+

Třetí díl příběhu o stáji McLaren

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.04. 22:00) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ačkoliv pobyt u protinožců skončil tragickou havárií, kola týmu McLaren se točila dál. Bruce koupil od Rogera Penskeho sportovní vůz Zerex Special, instaloval do něj osmiválcový motor Oldsmobile a kompletně jej přestavěl.

Penskeho Zerex nebyl nic jiného než monopost Cooper se zakrytými koly a Bruce v zájmu dobrých vztahů s Johnem Cooperem ponechal původní jméno vozu. Nicméně zrod historicky prvního sportovního automobilu týmu McLaren mu upřít nešlo.   

Bruce se rozpůlil vedví, ve formuli 1 hájil barvy stáje Cooper, ale s Teddy Mayerem v britském New Maldenu pracoval na sportovních vozech, s nimiž brázdil britské a americké okruhy. Nechyběl ani návrat do tasmánské série.

V průběhu sezony 1965 začalo Cooperovi docházet, co se děje. Další jezdec uplatňuje technický um mimo jeho tým a nezadržitelně spěje k odchodu. Posledním závodem roku se jejich cesty rozešly. Cooper dál řídil pozvolna upadající tým, Bruce oficiálně založil stáj McLaren Ltd.

První McLaren s názvem M2A zkonstruoval Robin Herd (budoucí spoluzakladatel týmu March) v roce 1965. Protože byl Bruce v průběhu konstrukce M2A stále zaměstnancem Johna Coopera, zalhal svému šéfovi a tvrdil, že vůz bude určený výhradně k testování pneumatik Firestone. Samozřejmě to nebyla pravda, v hlavě měl jen tým McLaren a už odpočítával dny zbývající do odchodu z Cooperu.

Po důkladném zimním testování v Kalifornii se Bruce vydal na zmíněnou premiéru do Monte Carla (1. díl seriálu). Jak sezóna dopadla už víme, ale Bruce se v žádném případě nevzdával, formule 1 nebyla jedinou prioritou.

Účastí v amerických závodech sportovních vozů navázal důležité kontakty s tamními výrobci, zejména pak automobilkou Ford, která mu nabídla testování nové zbraně proti nadvládě Ferrari – Ford GT40. Zkušební jízdy roku 1966 přesvědčily Henryho Forda II. natolik, že Bruce angažoval na vybrané závody mistrovství světa sportovních vozů. Debut s Chrisem Amonem si odbyl šestým místem ve čtyřiadvacetihodinovce na okruhu Daytona a druhý maratón roku, 24 hodin v Le Mans, s Amonem vyhrál.

Vytisknout

Diskuze: Kivi ve znaku: Počátky stáje McLaren (3/6)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.04.2013 22:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

red bull rb9

Proč Webber nevrátil Vettelovi předjetí? Musel šetřit palivo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud