Mercedes doufá, že poruší v příštím roce nepsané pravidlo

Robert RoBertino Pavelka, 7. září 2016, 09:30 Google+

Zavzpomínejme na všechny významné přerody a změny v pravidel v poslední době a k jakému posunu sil ve startovním poli došlo. Pro příští rok se chystají významné změny v oblasti aerodynamiky a svět F1 se ptá, zda se bude historie opakovat.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 08.09. 13:48) Napište svůj názor
Továrna na F1 motory Mercedes v Brixworthu

Továrna na F1 motory Mercedes v Brixworthu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vraťme se ke dvěma významným změnám v oblasti technických předpisů, která vyměnila na piedestalu F1 působení dominantních týmů. V roce 2009 skončila převaha stájí McLaren a Ferrari, když se na scéně objevil Brawn GP s inovativním konceptem dvojitého difuzoru. Když bylo toto technické řešení nejdřív soupeři okopírováno a poté zakázáno, vyšvihl se do popředí Red Bull. V tomto případě až tak nelze mluvit o celkové nadvládě, protože byly případy kdy Vettel "zachraňoval" titul v posledním závodě, ale až do roku 2014 získal čtyři tituly v řadě. Pak nastala éra Mercedesu.

Soupeři proto doufají, že další změna pravidel - širší vozy, pneumatiky a revidované aerodynamické předpisy - konečně zbaví Formuli 1 nadvlády Mercedesu, ale šéfinženýr Aldo Costa vidí možnost, jak konečně prolomit trend v F1.

"Jak bylo řečeno, změna pravidel bude hodně velká a dotkne se mnoha aspektů. Víme, že je před námi něco hodně velkého, skutečná výzva. Rádi bychom byli týmem, který ono nepsané pravidlo naruší - že s novými předpisy přijde i nový lídr. Opravdu bychom to rádi dokázali, ale bude to samozřejmě nesmírně těžké," prohlásil Costa po Grand Prix Itálie.

img-responsive

Costa věří, že Mercedes poruší nepsané pravidlo | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ačkoliv dojde k dramatickým změnám v oblasti šasi, motor ve své podobě zůstane nezměněn, což znamená, že v oblasti výkonu pohonné jednotky by si měl Mercedes svou výhodu zachovat. V Grand Prix Belgie došlo k další inovaci a přestože má stále prostor ohledně využití vývojových žetonů, Costa oznámil, že turbo V6 lze považovat za dobrý základ pro další progres v následujícím roce.

"Zhodnotili jsme vývojové kroky v letošním roce. Ještě nejsme plně rozhodnutí, co uděláme v následující sezóně, ale snažíme se najít nové položky pro letošní vývoj pohonné jednotky, která bude dobrým výchozím bodem pro následující ročník mistrovství F1," dodal Costa.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes doufá, že poruší v příštím roce nepsané pravidlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 08.09.2016 13:48 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nákres pohonné jednotky Hondy

Honda má oddělený tým pro vývoj příštího motoru, náskok soupeřů ještě nestáhla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud