Strategie Red Bullu a Ricciardův úspěch v Austrálii probudily zájem Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 22. března 2016, 13:05 Google+

Pokud bychom se podívali dlouhodobě na úspěšnost Australanů v domácím prostředí, zatím nejlepšího umístění dosáhli Mark Webber a Daniel Ricciardo. Ostatní velikáni měli tu smůlu, že se v jejich dobách Grand Prix Austrálie nejezdila.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 23.03. 15:27) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo se chystá na startovní rošt při závodě v Melbourne

Daniel Ricciardo se chystá na startovní rošt při závodě v Melbourne | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ono to není tak docela přesné - třeba Alan Jones v roce 1980 vyhrál Grand Prix Austrálie v nemistrovském balení, ovšem tehdy byl na startu de facto jediný konkurent, Bruno Giacomelli na Alfě. Mistr světa 1980 byl sice vůbec prvním, kdo slavnostě absolvoval první metry při premiéře GP Austrálie v roce 1985 (tehdy ještě v Adelaide), ale to už byl za svým zenitem. Jeho nástupci Webber a Ricciardo shodně dospěli nejlépe ke 4. příčce. Tedy pokud nepočítáme rok 2014, kdy Daniel projel cílem jako druhý, ale následná diskvalifikace ho z konečné statistiky zase vymazala.

img-responsive

Webber v roce 2012 dojel rovněž čtvrtý, na stupně vítězů Australané stále čekají. | foto: Red Bull Racing

Jeho letošní výkon v Melbourne udajně přinutil zbystřit pozornost ve stáji Ferrari. Jak by ne, když Ricciardo prokázal povahu bojovníka a na trati, kde se špatně předjíždí, zdolal Hülkenberga, Massu, Bottase a Buttona. Daniel využil vždy stejné strategie: dlouhé čekání v závětří a potom útok a předjetí na brzdy. A proč neměl Ricciardo problémy s pneumatikami jako Hamilton, který patřil k jejich největším kritikům? Jako příčina se uvádí menší náchylnost k turbulenci, lepší brzdný moment a pak samotný výkon Ricciarda, který uměl překvapit soupeře. To jsou důvody, proč po závodě dr. Helmut Marko prohlásil: "Ferrari nemá největší zájem o Verstappena, daleko víc sledují Ricciarda."

Potěšen byl také Christian Horner: "Na Ferrari nám v závodním režimu chybí kolem 0,2 vteřiny. Až v Kanadě dostaneme nový motor, bude ten rozdíl smazán." Horner také vysvětlil, proč je Red Bull v závodě lepší než v kvalifikaci. "V jediném kole se více projeví náš motorový deficit. Renault však přes zimu výrazně zlepšil závodní režim svého agregátu. V daném rozsahu výkonu běží zcela stabilně a jízdní vlastnosti jsou ve všech směrech lepší."

Trumfem Red Bullu jsou jednoznačně pneumatiky. Nikdo ze závodního pole nezaznamenal tak mírné opotřebení. Potvrdil to i sám Ricciardo: "Zejména v první části závodu s plnou nádrží jsem měl superměkké pneu a jejich ojetí bylo minimální. Takže jsem bez potíží doháněl soupeře před sebou." Ricciardo si opravdu mohl dovolit agresivní strategii, v závěru byl  nejrychlejším mužem na trati. "Kdyby v závěru závodu vyjel na trať safety car, tak by piloti před námi zažili perné chvilky," dodává Horner.

img-responsive

Christian Horner oceňuje Ricciardův přístup | foto: Red Bull Content Pool

Během přerušení závodu u Red Bullu dlouho debatovali o taktice. "Mercedes hodlal dojet do konce na středně tvrdé směsi, ale my s měkčími pneumatikami na volné trati byli podstatně rychlejší. Věděli jsme, že po poslední zastávce znovu spadneme za Massu, ale věřili jsme, že si s ním Daniel opakovaně poradí."

Vytisknout

Diskuze: Strategie Red Bullu a Ricciardův úspěch v Austrálii probudily zájem Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 23.03.2016 15:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean začal pro americký tým sezónu více než dobře

Haas hodnotí výsledek z Austrálie jako dobrý pro F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud