Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Petr Hlawiczka, 14. srpna 2019, 06:40 Google+

Šéf americké stáje Günther Steiner vysvětluje složitou pozici, v níž se nacházejí - jejich monopost VF-19 totiž v kvalifikacích bývá velmi rychlý, ale v závodech propadává. Proč, s tím si zatím marně lámou hlavu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.08. 10:53) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Kevin Magnussen s Haasem VF-19 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

I když občas v sobotu skončí jako nejlepší tým středu pole, tak v závodě se jeho piloti - Romain Grosjean a Kevin Magnussen - propadají a často končí mimo body. V šampionátu konstruktérů jim ostatně patří až předposlední příčka před jednobodovým Williamsem.

I když se u jejich auta objevují záblesky působivé rychlosti, tak nalézt řešení pro jeho nedostatky se prokazuje být mnohem náročnější než v případě pomalého auta, které se dá postupně zrychlovat: "Máme před sebou hodně práce. Víme, že ve zbytku sezóny se musíme naučit lépe zvládat auto a pneumatiky," uznává šéf Haasu.

"Když máte špatné auto, tak máte velký problém. Ale pokud si myslíte, že u vozu, který občas funguje, je problém menší, tak je to naopak - je ještě větší. Protože spočívá někde, a vy ho zkrátka musíte najít - a to je složité," vysvětluje Steiner.

img-responsive

Haas zatím marně hledá příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Stejná past i příští rok?
Pro tým je teď životně důležité, aby chování vozu pochopil a své potíže vyřešit, než začne naplno pracovat na novém voze. Jaký je jeho realistický cíl pro zbytek sezóny? "Boj. Z pohledu výsledků o reálném cíli nemám ponětí," odpovídá.

"Co nejlépe porozumět autu a pneumatikám. Na auto máme vliv, ale u pneumatik... Pokud ty určují, co dělá vaše aerodynamika, tak s tím moc nenaděláte. Přijít na to je těžké, víte. Opravdu tedy nevím. Cíl je získat dobré porozumění, abychom neupadli do této pasti i příští rok. Jenže pneumatiky se příští rok znovu změní," zoufá si Steiner.

I když je situace Haasu s vývojem auta pro příští rok složitější než u soupeřů, tak stejně nemá jinou možnost, než na něm již začít pracovat. "Je to dobře zorganizované. Musíte jít do toho, protože ze dne na den žít nemůžete. Musíte vnímat také celkový obrázek, to k tomu patří," komentuje 54letý manažer..

"Nemůžete se tím nechat zničit. Stane se to o víkendu, potom se snažíte se vrátit k misi týkající se také budoucnosti. V mysli máte věci krátkodobé a dlouhodobé, a zkrátka podle nich musíte jednat, ale nikdy ne panikařit, protože to také nepomáhá," dodává Ital.

Vytisknout

Diskuze: Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.08.2019 10:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud