Mick Schumacher je v úžasu z ohromného výkonu Ferrari, promluvil i o otci Michaelovi

Petr Hlawiczka, 3. dubna 2019, 06:35 Google+

Mick Schumacher včera během testů v Bahrajnu debutoval s vozem Ferrari. Velmi na něj zapůsobil vysoký výkon a brzdy rudého monopostu F1. Při tiskové konferenci došlo i na citlivé téma - vztahu k otci Michaelovi, jenž se v domácích podmínkách stále zotavuje z ošklivého pádu na lyžích.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 05.04. 04:45) Napište svůj názor
Mick Schumacher při testech v Bahrajnu

Mick Schumacher při testech v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvacetiletý syn slavného Michaela Schumachera zvládl 56 kol (308,7 km), což zhruba odpovídá vzdálenosti velké ceny. Na nejměkčích C5 pneumatikách dosáhl druhého nejrychlejšího času (1:29,379 min) než Max Verstappen s Red Bullem - ten si ovšem podobně jako většina ostatních pilotů vystačil se středně-tvrdými (C3) pneumatikami, jež jsou o cca 1,9 sekundy na kolo pomalejší (k tomu se vyjádřil později).

"První pocity během mého výjezdu, poprvé po sešlápnutí plynu a všeho, tak to bylo jako, že tahle věc má ohromný výkon. Byl to dobrý pocit," shrnuje Mick Schumacher po prvním dnu s Ferrari SF90, s nímž v neděli bojoval o vítězství Charles Leclerc.

"Vůz má tak velký potenciál, pokud jde o rychlost v zatáčkách, trakci a všechno, že se to těžko popisuje. Jsem si jistý tím, že se z toho dá dostat mnohem více. Můžete zkrátka brzdit neustále později a auto pořád zastavuje stejným způsobem. Je to fakt šílené," říká mladý Schumacher, kterého v Bahrajnu doprovází matka Corinna.

Během testu se tedy nedostal na hranici brzdných možností vozu: "Ten limit se před zatáčkami stále posouval. Cítil jsem, jako bych mohl brzdit u značky 50 metrů před první zatáčkou. To samozřejmě není možné, ale v každé jízdě jsem to zkoušel později a později, a vždy jsem se dostal dále. Proto tvrdím, že tam je ještě prostor."

img-responsive

První výjezd Micka s Ferrari na trať v Bahrajnu | foto: Formula1.com

Srovnání s časy Maxe Verstappena
Svůj čas na rychlejší směsi pneumatik neřeší: "Max má samozřejmě mnoho zkušeností, takže si myslím, že při srovnání s ním můžeme být velmi spokojení. Odvedli jsme svou práci a já jsem byl nakonec velmi spokojený s tím, jak jsem se v autě cítil a jak jsem si věřil. Podle mě šlo o velmi dobrý den."

Protože je synem sedminásobného mistra světa F1, je letos v šampionátu Formule 2 pod velkým tlakem okolí. Zatím mu ale nedělá problémy se s tím vyrovnávat: "Je to celkem snadné - jakmile si nasadíte přilbu a zavřete hledí, tak jde čistě jen o závodění."

"Přišel jsem tady, abych si užil F1, a to se mi podařilo na 110 %. Podle mě můžete pozorovat, že se hodně usmívám. To fakt dokazuje, že si ji hodně užívám - obzvlášť ta poslední kola s plným výkonem a vším, to bylo úžasné," popisuje Mick, který svůj nejrychlejší pokus zaznamenal v 54. z 56 kol.

Dnes je opět za volantem, tentokrát Alfy Romeo C38, s níž si po včerejšku chtěl "určitě znovu užít spoustu zábavy. Opravdu se těším na to, až zlepším místa, která po dnešku chci zlepšit. Nedostalo se mi tolik kol, kolik jsem chtěl, ale vážně se zítra pokusím prodloužit plán jízd."

img-responsive

Mick Schumacher v barvách Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Citlivé téma - syn slavného otce
V padoku došla řeč i na Michaela, který se v roce 2013 zranil na lyžích. Rodina o jeho stavu odmítá hovořit. Všichni to ale při rozhovorech s Mickem mají na mysli, je to ale něco jako porcelánový slon v místnosti. Jak mladý Mick to, že na něj většina pohlíží jako na syna slavného jezdce?

"Je to těžká otázka. Je to mou součástí. Jsem synem svého otce a jsem rád, že to tak je. To, co dokázal, je v historii F1 to nejlepší. Jde o něco, k čemu vzhlížím a jsem rád, že je mým otcem," těžce volí slova Mick.

Tomu ale ostatní piloti čelit nemusí. "Vždy to bylo mou součástí. Měl jsem čas a trochu do toho vyrůst. Má za sebou spoustu lidí, kteří mi na té cestě pomohli." Co se od svého otce jako závodní jezdec naučil? "Myslím, že nebýt jeho, tak bych nebyl to osobou, která jsem nyní. Samozřejmě jsme se o několika věcech společně při motokárách bavili, což mi na mé cestě hodně pomohlo."

img-responsive

Ross Brawn (vpravo) s Michaelem Schumacherem během slavné éry u Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sportovní šéf Formule 1 Ross Brawn, který dlouhá léta jako inženýr a technický ředitel s Michaelem spolupracoval, měl včera pochopitelně velkou radost, když pozoroval syna Michaela Schumachera opět za volantem Ferrari.

"Znám jej od doby, co byl malý kluk. Je to fantastické. Bylo období, kdy si nebyl jistý, nyní to už za tím pevně jde. Jsem nadšený. Tolikrát v Mickovi velmi silně vidím Michaela. Bude to báječné. Je na něj ale vyvíjen ohromný tlak, takže doufám, že lidé to dokážou brát v potaz a neočekávat od něj nereálné věci," vybídl Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Mick Schumacher je v úžasu z ohromného výkonu Ferrari, promluvil i o otci Michaelovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 05.04.2019 04:45 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v Bahrajnu

"Pokrok v každém směru." Alonso o první jízdě s McLarenem MCL34 a možném…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud