Největší neduh Mazdy Mx-5? Automobilka už na něm zapracovala

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. června 2018, 08:50 Google+

Mazda Mx-5 je snad ve všech generacích naprosto vynikajícím roadsterem, kterému není po stránkách zábavy za volantem co vytknout. Mnozí řidiči si však stěžují na nedostatek výkonu, což by měla napravit nová a lehce modifikovaná verze, kterou v Japonsku odhalí již 26. července. Automobilka však poodhalila nové specifikace již nyní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda MX-5 RF

Mazda MX-5 RF | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Začněme pod kapotou výkonnější varianty s motorem 2.0 Skyactiv-G, který měl projít výraznými změnami. Ty mají mimo jiné zahrnovat upravené sání, nové hlavy válců, upravené písty a pár dalších drobností, které ve výsledku zvyšují výkon a snižují hmotnost.

Podle automobilky by měl být nový motor až o 15 % výkonnější a stejně tak se podařilo zvýšit točivý moment.  Současně s úpravami se posunul i omezovač, který nyní zasáhne až při 7 500 otáčkách/min, místo původních 6 800 ot/min. Přesné hodnoty výkonu nebyly zveřejněny, ale podle všeho bychom se mohli těšit na cca 184 koní a cca 205 Nm. Kromě vyššího výkonu má být motor navíc úspornější a ekologičtější.

Slabší pohonná jednotka 1.5 Skyactiv-G měla projít stejnými úpravami, jaké byly vyvinuty pro výkonnější dvoulitr. V současnosti tak má produkovat cca 132 koní a 152 Nm točivého momentu. Motor je navíc úspornější a ekologičtější.

Kromě novinek technických mělo dojít i na vylepšení uživatelského komfortu. Zda jsou sice informace omezené, ovšem podle všeho bychom se měli dočkat nového teleskopického volantu a přepracovaného TFT displeje. Zákazníci si navíc budou moci připlatit za hnědou stahovací střechu, hnědý kožený interiér a 16-palcová hliníková kola s černými metalickými detaily.

Kromě toho všeho je vůz vybaven i bezpečnostními prvky, které patří v Japonsku ke standardní výbavě. Řeč je například o asistentu brzdění Advanced Smart City Brake Support nebo o systému pro upozornění na vyjetí z pruhu Lane Departure Warning System.

Mazda Mx-5 je skutečnou legendou mezi roadstery | zdroj: youtube.com

Nový model by měl být v Japonsku k sehnání již od příštího měsíce a to za ceny od 2 554 200 yenů (504 500 Kč) až po 3 812 400 yenů (753 000 Kč) za vrchol nabídky, kterým je Mx-5 RF.

Vytisknout

Diskuze: Největší neduh Mazdy Mx-5? Automobilka už na něm zapracovala

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Špatně zavřená kapota málem způsobila tragédii

My se Zdeňkovi Svěrákovi smáli. Jemu by se tohle určitě nestalo...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud