Proč musel Grosjean uhnout Magnussenovi a proč nezamířili po výjezdu safety caru do boxů?

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2018, 06:25 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner vysvětluje palčivé otázky, proč v úvodu Velké ceny Číny musel naštvaný Romain Grosjean pustit svého týmového kolegu před sebe a proč nevyužili výjezdu safety caru k nasazení nových pneumatik.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 17.04. 11:59) Napište svůj názor
Romain Grosjean byl naštvaný, když musel Kevina Magnussena pustit v Číně před sebe

Romain Grosjean byl naštvaný, když musel Kevina Magnussena pustit v Číně před sebe | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco piloti Red Bullu, Renaultu, Force Indie i Toro Rosso po nasazení safety caru ihned zajeli do boxů, tak Haas zpomalovací fáze nevyužil a s oběma vozy zůstal kroužit na dráze.

Grosjeana výměna pneumatik navíc stejně neminula - u mechaniků se objevil 10 kol před cílem, kvůli tomu se pak propadl až na 17. místo. A to ještě v polovině velké ceny vypadalo, že se svým týmovým kolegou dojede na bodech.

"Neměli jsme žádné pneumatiky, na kterých bychom to odjeli až do konce, to byl náš problém," vysvětluje Steiner, proč nevyužili zpomalovací vozidlo vyslaná na dráhu v 31. kole. "Měli jsme strategii a safety car zkrátka vyjel ve špatnou dobu."

V úvodu Velké ceny Číny jsme si také mohli všimnout jako Grosjean ke své nelibosti musel před sebe pustit Magnussena na pomalejších pneumatikách. A zdálo se, že svého francouzského kolegu spíše brzdí, než aby mu ujížděl.

img-responsive

Americký tým měl závod rozjetý dobře - ještě v polovině to vypadalo, že s oběma vozy zaboduje | foto: Haas F1 Team

"Před závodem jsme si sedli a řekli si, že tady potřebujeme hrát strategicky a že v určitý okamžik musíme dostat [dopředu] toho, kdo bude rychlejší, protože startovat z 11. místa na měkkých pneumatikách bylo očividně rychlejší než začínat z desátého na [ultra-]měkkých. V tu chvíli jsme byli hodně rychlí, tak jsme jej nechali jet," popisuje šéf týmu.

"Jenže ono to je těžké, když jezdíte za jiným vozem - potřebujete několik kol, abyste pneumatiky znovu zahřáli a abyste mohli ujíždět. Trvalo mu to tři nebo čtyři kola, než se začal Romainovi vzdalovat, protože to [teplota] tak rychle poklesne. Jakmile ji dosáhl, tak začal ujíždět a zaslouženě předjel Sainze. Byla to pro nás celkem dobrá situace," hodnotí Steiner.

Další vývoj závodu ale Haasu nepřál, proto z Číny odjel pouze s jedním bodem díky 10. místu svého dánského jezdce. V šampionátu zůstává na sedmé pozici za McLarenem, Renaultem a Toro Rosso, které má jen o bod více.

Vytisknout

Diskuze: Proč musel Grosjean uhnout Magnussenovi a proč nezamířili po výjezdu safety caru do boxů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 17.04.2018 11:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen po další srážce nedosáhl výsledku, po kterém toužil

"Max musí více přemýšlet." Zklamaný Jos Verstappen se syna po další kolizi už…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud