Horner je přesvědčen, že F1 "zoufale potřebuje" větší konkurenci

Robert RoBertino Pavelka, 13. prosince 2016, 13:00 Google+

Pokud se podíváme na Formuli 1 od roku 2010, budeme hovořit o střídavé dominanci. Jenže při bližším pohledu zjistíme, že v ní určitý rozdíl je. Protože nadvláda Red Bullu a Mercedesu není totéž.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.12. 07:17) Napište svůj názor
Hornerovi se evidentně stýská po době, kdy kraloval F1 Red Bull

Hornerovi se evidentně stýská po době, kdy kraloval F1 Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Stačí na to projít si tabulky: za posledních sedm sezón se jelo 136 Grand Prix. Mercedes jich vyhrál 55, Red Bull 46, McLaren 18, Ferrari 14, Lotus 2 a Williams jednu. Jenže když se podíváme podrobněji na poslední tři sezóny, tak zjistíme, že Mercedes z 59 Grand Prix vyhrál jedenapadesát závodů, Red Bull pět a Ferrari tři. A jestliže ještě v sezóně 2012 bylo šest vítězných značek v jedné sezóně, v posledních třech letech se na nejvyšším stupínku střídají pouze dvě - Mercedes a buď Red Bull nebo Ferrari.

Je proto celkem pochopitelné, že snad kromě spokojeného Mercedesu (i když věřím, že k úplnému štěstí by potřebovali vyhrát všechny závody v sezóně) startovní pole touží po větší vyrovnanosti, dramatičnosti a soubojích mezi větším počtem značek. Takového názoru je třeba Christian Horner.

img-responsive

Souboje byly vyrovnanější, deklaruje Horner | foto: F1NEWS.cz

"Stačí si prohlédnout reakce na Grand Prix Brazílie, o níž lidé mluvili ještě o týden později. Demonstruje to možnosti, které je F1 schopna poskytnout - právě takové reakce jsem slyšel ze všech stran. Je jenom potřeba, aby takových víkendů bylo daleko víc," podotýká šéf Red Bullu.

Horner se rozněž vrací k éře v letech 2010-2013, kdy pro jeho tým vyhrál čtyřikrát po sobě mistrovský titul. Situace ale byla poněkud odlišná v letech 2010 a 2012, kdy Red Bull bojoval o korunu automobilového krále se zástupcem jiné značky. 

"Byla to mnohem větší konkurence a zajímavý boj s Alonsem. Nikoho totiž netěší sériová vítězství. Náš čtyřletý cyklus vedl k tomu, že nám ho lidé vyčítali. Byl tu ale ročník 2012, kdy prvních sedm závodů vyhrálo sedm různých pilotů. Dvakrát jsme bojovali o titul do poslední Grand Prix, naše bitvy jsme sváděli s Ferrari, McLarenem nebo Mercedesem. Konkurence byla daleko větší. A to je právě to, co F1 zoufale chybí. Potřebujeme tři týmy a šest pilotů, kteří budou schopni vyhrávat," žádá Horner.

img-responsive

Horner věří v sílu svého týmu | foto: Red Bull Content Pool

Na rozdíl od některých šéfů - a Toto Wolff je mezi nimi - je Horner přesvědčen, že změny předpisů pro sezónu 2017 budou znamenat posun v rozložení sil, proto přepracování pravidel vítá.

"Doufám, že změna pravidel Formulí 1 trochu otřese. Mám dojem, že Toto Wolff by nejraději podobu vozů na dalších pár let zmrazil. Nové předpisy pro nás rozhodně budou znamenat velkou příležitost. Máme silný tým, výbornou dvojici pilotů, zkrátka všechny ingredience k tomu, abychom v příštím roce hráli jednu z hlavních rolí. Chceme doufat, že stáhneme náskok Mercedesua budeme se mu moci vyrovnat. Ale změna pravidel bude vykoupena většími odstupy mezi jednotlivými piloty. Zvětší se rozdíly, protože vozy budou s ohledem na fyzické výkony náročnější. Ti, kteří budou více riskovat, se dočkají odměny. Jsem přesvědčen, že půjde o vzrušující podívanou, protože se od vozů dočkáme vyšší rychlosti v zatáčkách," předpokládá už mnohokrát řečené Horner.

Vytisknout

Diskuze: Horner je přesvědčen, že F1 "zoufale potřebuje" větší konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.12.2016 07:17 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v Malajsii

Williams odmítá komentovat případný přestup Bottase. Mlčí i o Loweovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud