Ferrari se na poslední chvíli snažilo změnit strategii Räikkönena, pokyn přišel pozdě

Petr Hlawiczka, 14. června 2016, 06:30 Google+

Ferrari se v průběhu Velké ceny Kanady snažilo během fáze virtuálního safety caru na poslední chvíli změnit své rozhodnutí povolat Kimiho Räikkönena do boxů. Bylo už příliš pozdě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen

Kimi Räikkönen | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Po selhání motoru Jensona Buttona a odstavení McLarenu na dlouhé rovince sáhlo ředitelství závodu po virtuálním safety caru, kdy vozy pomalu krouží po okruhu se stejnými rozestupy. Ferrari ihned změnilo vedoucímu Sebastianovi Vettelovi strategii na dvě zastávky a povolalo jej do boxů pro super-měkké pneumatiky. Ke stejnému kroku se rozhodli i v případě svého druhého vozu, jenže Räikkönen v tu dobu již brzdil do boxové uličky.

"Rozhodli jsme se zastavit, ale v poslední sekundě se mi ozvali, abych zůstal na dráze, protože fáze virtuálního safety caru končila. Jenže já jsem už brzdil do boxové uličky a bylo příliš pozdě," odhaluje finský pilot, který závod dokončil na šestém místě.

"Jestli by to způsobilo velký rozdíl? Nevím, vždy můžete spekulovat. Nebyl to jednoduchý víkend. My jsme se snažili po zastávce dosáhnout maxima. Dařilo se nám ostatní předjíždět, konečný výsledek však samozřejmě nebyl takový, jaký jsme chtěli. Ale máme to, co máme," hodnotí Räikkönen.

img-responsive

Kimi Räikkönen musel v Kanadě šetřit palivo, proto se pak trápil s pneumatikami | foto: Scuderia Ferrari

V průběhu závodu se trápil se zahříváním pneumatik, obzvlášť když zároveň musel šetřit i palivo: "Samozřejmě, že nejsem spokojený, ale tak už to dopadlo. Musel jsem zpomalit kvůli šetření paliva, pneumatiky vychladly a já jsem se pak trápil s tím, abych je přiměl fungovat. Kvůli tomu jsem přišel o většinu závodu, když jsem se snažil přimět pneumatiky k fungování."

"Největším problémem byl poslední sektor, protože pneumatiky na dlouhé rovince ztratily teplotu, a pak jsem se několik zatáček trápil, než začaly opět fungovat. V každém kole to byl stejný příběh," vysvětluje Räikkönen, jemuž po Kanadě v šampionátu pilotů patří s 69 body páté místo. Na čtvrtého Daniela Riccarda ztrácí tři body, na třetího Sebastiana Vettela devět bodů.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari se na poslední chvíli snažilo změnit strategii Räikkönena, pokyn přišel pozdě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Kanadě

Arrivabene: Tvrdá práce se vyplácí, Ferrari začíná vozu lépe rozumět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud